Mattie & Marieke blijven populair, Coen & Sander show vestigt record
Uit de meest recente cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) blijkt dat Qmusic zijn marktleiderschap verder verstevigt in de radiomarkt. Met name de ochtendshows van het station, zoals Mattie & Marieke, laten sterke prestaties zien. Ondertussen breekt JOE met de Coen & Sander Show een nieuw luistercijferrecord.
Qmusic blijft marktleider
In de doelgroep 20-49 jaar behoudt Qmusic een marktaandeel van 19,6%, waarmee het voorop blijft lopen in de Nederlandse radiomarkt. Het station bereikt in november ruim 7,1 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 6% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Radio 538 en NPO Radio 2 volgen met respectievelijk 16,1% en 10,5% marktaandeel in deze doelgroep.
Ochtendshow Mattie & Marieke opnieuw op nummer één
De ochtendshow Mattie & Marieke blijft de meest beluisterde ochtendshow van Nederland, met een marktaandeel van 20,3% in de doelgroep 20-49 jaar. Meer dan 3,3 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+ stemden af op de show in november. Hiermee blijft het programma van Qmusic ruim voor op andere ochtendshows zoals Sky Radio (3,0 miljoen luisteraars) en Radio 538 (2,8 miljoen luisteraars).
Sinds afgelopen week is Marieke Elsinga weer te horen naast Mattie Valk na haar zwangerschapsverlof. Tijdens haar afwezigheid werd ze vervangen door Miljuschka Witzenhausen. De terugkeer van het duo werd gelanceerd met het thema ‘Ooit of Nooit’, waarin ze activiteiten ondernemen die ze nog niet eerder samen hebben gedaan.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Vr 06:00-10:00 uur, november 2024.
Coen & Sander Show bereikt nieuw hoogtepunt
De ochtendshow van JOE, gepresenteerd door Coen & Sander, behaalde in november een record marktaandeel van 7,8% in de doelgroep 20-49 jaar, een toename van 42% vergeleken met november vorig jaar. Het programma is daarmee de vierde ochtendshow van Nederland.
JOE bereikt meer luisteraars dan ooit
Ook zenderbreed noteert JOE sterke resultaten. Met een marktaandeel van 6,9% in de doelgroep 20-49 jaar en een bereik van 4,8 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, stijgt het station met 38% ten opzichte van vorig jaar. Dit is het hoogste maandbereik dat JOE ooit heeft behaald.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Doelgroep 20-49 jaar. Ma-Vr 06:00-10:00 uur.
Radiogroep DPG Media groeit verder
De radiogroep van DPG Media, bestaande uit Qmusic, JOE en bijbehorende themazenders, behaalt in november een gezamenlijk marktaandeel van 29,4% in de doelgroep 20-49 jaar. Het totale bereik van de groep groeit met 917.000 luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 10% ten opzichte van vorig jaar.
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.