Sky Radio trekt recordaantal luisteraars met kerstprogrammering
Sky Radio heeft dit jaar een nieuw record gevestigd met haar kerstprogrammering. In de weken voor en tijdens kerst luisterden ruim 9,3 miljoen Nederlanders (13+) naar The Christmas Station, wat neerkomt op 61% van de Nederlandse bevolking. Dit is een stijging ten opzichte van 2023, toen 8,9 miljoen mensen afstemden op de zender. De cijfers zijn afkomstig uit het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Populaire kersttraditie
Vanaf eind november verandert Sky Radio jaarlijks in The Christmas Station, waar non-stop kersthits te horen zijn. Dit jaar werd de kerstperiode officieel afgetrapt door Andrew Ridgeley van Wham!. Naast muziek speelde de zender ook een rol in het verspreiden van feestvreugde. Zo reed de bekende Kersttram dit jaar niet alleen in Amsterdam en Den Haag, maar ook in Madurodam. Daarnaast bracht Sky Radio feel good acties zoals de Sky Adventskalender en diverse winacties via sociale media.
Kerst en goede doelen
Sky Radio gaf ook ruimte aan maatschappelijke initiatieven. Tijdens het jaarlijkse Christmas Charity Diner won War Child €50.000 aan zendtijd. In de kerstgedachte besloot de organisatie deze winst te delen met andere goede doelen. Verder bracht Nick Schilder de eerste stem uit voor de Christmas Top 50, die dit jaar opnieuw zowel op radio als televisie te volgen was.
Succesvolle kerstprogrammering
Naast de traditionele kerstmuziek zorgde Sky Radio ook voor extra beleving met een tv-editie van de Christmas Top 50, uitgezonden op NET5. Deze mix van muziek, acties en feel good content maakte Sky Radio opnieuw een belangrijke speler tijdens de feestdagen. Het succes van 2024 bevestigt dat Sky Radio met kerst een vaste waarde is geworden voor veel Nederlanders.
Afbeelding: De Kerstman van Sky Radio (foto Sky Radio)
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.