Mediahuis Radio ziet groei in 2024: sterke prestaties Radio Veronica, 100% NL en SLAM!
Mediahuis Radio heeft in de tweede helft van 2024 een sterke groei doorgemaakt, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Radio Veronica, 100% NL, SLAM! en Sublime hebben allen verbeteringen laten zien in hun marktaandeel, mede dankzij vernieuwde programmering en strategische versterkingen binnen de organisatie.
Radio Veronica wist haar positie aanzienlijk te verbeteren. Het marktaandeel in de doelgroep 13+ steeg van 1,99% in de eerste helft van het jaar naar 3,55% in de tweede helft. Bij de doelgroep 20-59 jaar verdubbelde het aandeel zelfs, van 2,54% naar 5,13%. Belangrijke factoren voor deze groei waren de introductie van de middagshow Wout & Frank en de ochtendshow Ekdom in de Morgen met Gerard Ekdom.
100% NL, de zender met de focus op Nederlandse muziek, boekte in 2024 een groei van 12% ten opzichte van 2023. Het marktaandeel in de doelgroep 13+ steeg naar 3,61%, met verdere stijgingen in de tweede helft van het jaar. Rob van Someren voegde zich in die periode bij het dj-team, wat bijdroeg aan de positieve resultaten.
SLAM!, ondanks het verlies van haar FM-frequentie in 2023, hield stand in 2024 en liet groei zien. Het station won de Marconi Award voor beste radiostation en zag een stijging in het marktaandeel bij de doelgroep 20-49 jaar, van 1,65% naar 1,9%.
Sublime, gericht op jazz en soul, noteerde in 2024 een stabiel marktaandeel in de doelgroep 13+. In de doelgroepen 20-49 jaar en 20-59 jaar was er sprake van groei, mede dankzij een vernieuwde huisstijl en aangepaste programmering tegen het einde van het jaar.
Afbeelding: De nieuwe studio van Radio Veronica (foto Mediahuis Radio / Sander Koning)
0 Opmerkingen
Aanbevolen antwoorden
Er zijn geen opmerkingen.