Spring naar bijdragen

Luisteronderzoek Week 2 2025: NPO Radio 2 blijft marktleider ondanks einde Top 2000-effect


Hoewel NPO Radio 2 een grote daling van het marktaandeel laat zien in het luisteronderzoek van week 2 in 2025 (6 t/m 12 januari), blijft de zender marktleider met 14,4%. Dit is een afname ten opzichte van de voorgaande week, waarin het marktaandeel 31,3% bedroeg.


Qmusic bereikt hoogste weekbereik
Qmusic handhaaft zich op de tweede plaats met een marktaandeel van 10,7%, een stijging ten opzichte van de 8,6% van vorige week. De zender behaalde het hoogste weekbereik van alle zenders met 4.046.889 luisteraars.


NPO Radio 5 op derde positie dankzij jubileumprogramma
Met een marktaandeel van 9,1% staat NPO Radio 5 ook deze week op de derde plek. De stijging van 6,5% vorige week wordt mede toegeschreven aan de aandacht voor het 60-jarig jubileum van de Nederlandse Top 40. De zender registreerde bovendien de hoogste gemiddelde luistertijd van 189 minuten.


Stabiele posities voor Radio 538 en NPO Radio 1
Radio 538 behoudt de vierde plaats met een marktaandeel van 9,0% (vorige week 6,54%). NPO Radio 1 blijft op de vijfde plek met 7,7%, een lichte toename vergeleken met 6,4% in de vorige week.


Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.

 

Schermafbeelding2025-01-15om14_02_30.thumb.png.2bfd2048969c8a167cab0cc45931c0a2.png


Bron: NMO/Ipsos-Kantar

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.