
Uit de nieuwste luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) blijkt dat VRT dagelijks 2,4 miljoen Vlaamse luisteraars bereikt. De meting, die de periode van september tot december 2024 omvat, laat zien dat Radio2 met ruim 1 miljoen luisteraars per dag en een marktaandeel van meer dan 25% onbetwist marktleider blijft. Programma’s zoals de Radio2 Dansathon en de Radio2 Top 2000 Aller Tijden hebben bijgedragen aan de sterke prestaties van de zender.
Jongerenzender MNM ziet een duidelijke stijging in zowel luisteraantallen als luisterduur. Sinds de vernieuwingen in september trekt MNM dagelijks bijna 450.000 luisteraars en groeit het marktaandeel naar 6,4%. Acties zoals Sander Tegen De Tijd en De Warmste Schoolbus hebben bijgedragen aan de populariteit van de zender.
Studio Brussel noteert een stijging naar een marktaandeel van 8,2%. Met sterke evenementen zoals De Tijdloze 100 en een nieuw festivalseizoen in aantocht blijft de zender goed presteren. Radio 1 tekent een marktaandeel van 7% op en blijft zich ontwikkelen als een breed audiomerk, met een toenemend bereik via podcasts en on-demand content. Klara blijft stabiel met een marktaandeel van 1,9%.
De groei van MNM en Studio Brussel toont aan dat de vernieuwingen bij de zenders aanslaan. Met een gevarieerd programma-aanbod en vernieuwende acties blijven de VRT-radiomerken inspelen op de interesses van hun publiek.
Afbeelding: De MNM Ochtendshow (foto VRT)
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.