
Vanaf 15 april worden radiocommercials in Nederland aangeleverd via een nieuw online platform: Audify Hub. Dit platform is ontwikkeld door Audify in samenwerking met de Nederlandse radiozenders en Mediatechnologiebedrijf MediaLab. Met de introductie van dit centrale systeem wil de audiomarkt verdere stappen zetten in professionalisering en kwaliteitsbewaking van radiocommercials.
De overgang naar Audify Hub verloopt zonder overgangsperiode. Tot en met 14 april wordt nog gebruikgemaakt van het bestaande systeem Spotwave. Vanaf 15 april worden alle nieuwe commercials via Audify Hub verzonden naar de radiozenders. Producenten kunnen voorafgaand aan die datum al een account aanmaken via www.audifyhub.nl.
Met het nieuwe platform worden ook aangescherpte technische standaarden ingevoerd voor de aanlevering van commercials. Audify Hub bevat een controlesysteem dat materiaal automatisch beoordeelt op specificaties. Als een commercial niet voldoet, ontvangt de gebruiker een rapport met uitleg en kan het bestand aangepast opnieuw worden aangeboden. Voor enkele eisen is tijdelijk automatische correctie beschikbaar, zodat producenten kunnen wennen aan de nieuwe normen. De volledige aanleverspecificaties staan op de website van Audify.
Radiocommercials die via het platform worden ingediend, worden automatisch opgeslagen in de RadioCloud, een openbare bibliotheek op de Audify-website. In deze database kunnen gebruikers zoeken op onder meer adverteerder, branche en uitzendperiode.
De introductie van Audify Hub moet bijdragen aan eenduidigheid en transparantie binnen de audiomarkt. Audify, als vertegenwoordiger van commerciële audiomakers, en MediaLab, als technologiepartner, willen hiermee het aanleverproces van audiomateriaal toekomstbestendig maken.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.