
In de week van 31 maart tot en met 6 april 2025 heeft Qmusic de eerste positie bereikt in het wekelijkse luisteronderzoek. De zender behaalde een marktaandeel van 12,0%, waarmee het de vorige koploper NPO Radio 2 voorbijstreeft. NPO Radio 2 daalde naar een marktaandeel van 11,1%, een terugval ten opzichte van de 12,5% in de week daarvoor.
NPO Radio 5 steeg in marktaandeel van 8,6% naar 9,6% en klimt daarmee van de vijfde naar de derde plaats. De stijging viel samen met de actie ‘De week van de arbeidsvitaminen’. Radio 538 zakte naar de vierde plek met een marktaandeel van 8,5%, een lichte daling ten opzichte van de 8,7% in week 13. NPO Radio 1 vervolledigt de top vijf met 8,2%, eveneens een daling ten opzichte van 8,7% een week eerder.
Qmusic noteerde opnieuw het hoogste weekbereik met 4.256.742 luisteraars, een stijging ten opzichte van 4.205.614 in de week ervoor. NPO Radio 5 behaalde de hoogste gemiddelde luistertijd van alle zenders met 630 minuten, tegenover 565 minuten in week 13.
Bij de overige landelijke zenders waren er zowel stijgingen als dalingen zichtbaar. Sky Radio daalde licht van 6,7% naar 6,6%. Radio 10 liet een duidelijke daling zien van 7,4% naar 6,9%. JOE ging iets omlaag van 5,7% naar 5,6%. Radio Veronica kende daarentegen een lichte stijging van 3,7% naar 3,9%. NPO 3FM zag het marktaandeel dalen van 2,1% naar 1,8%, terwijl 100% NL een lichte terugval kende van 3,2% naar 3,0%.
Het Luisteronderzoek biedt inzicht in de luistercijfers van radiostations in Nederland en wordt wekelijks gepubliceerd.
Bron: NMO/Ipsos-Kantar
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.