
Radiogroep DPG Media bereikt in Nederland bijna 10 miljoen luisteraars in maart
De nieuwste luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) over de maand maart 2025 laten zien dat Qmusic zijn positie als marktleider in de doelgroep 20-49 jaar heeft behouden. Met een marktaandeel van 20,3% blijft de zender voor de derde maand op rij bovenaan staan binnen deze commerciële doelgroep. Qmusic bereikt met deze cijfers een aanzienlijk groter aandeel dan de nummer twee.
De ochtendshow van Mattie & Marieke is volgens dezelfde meting ook in maart de best beluisterde ochtendshow van Nederland. Binnen de doelgroep 20-49 jaar behaalde het programma een marktaandeel van 20,7%. Daarnaast wist Qmusic in totaal ruim 6,9 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder te bereiken.
In de middaguren was het programma van Domien van maandag tot en met donderdag het best beluisterde programma in zijn tijdslot. In de doelgroep 20-49 jaar noteerde de show een marktaandeel van 21,9%. Ook bij het brede publiek van 13 jaar en ouder scoorde het programma het hoogst met een aandeel van 12,4%.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Ma-Do 16:00-19:00 uur.
Ook JOE, eveneens onderdeel van de radiogroep van DPG Media, kende een sterke maand. De zender bereikte voor het eerst meer dan 5 miljoen luisteraars (13+), het hoogste aantal sinds de start van de zender. In de doelgroep 20-49 jaar steeg het marktaandeel naar 7,0%, een toename van 37% ten opzichte van maart 2024. Deze groei bevestigt de stijgende lijn van de zender, die sinds de lancering in korte tijd fors heeft uitgebreid in bereik en marktaandeel.
De Coen & Sander Show, uitgezonden op JOE, is uitgegroeid tot de vierde ochtendshow van Nederland met een marktaandeel van 7,4% in de doelgroep 20-49 jaar.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Bereik doelgroep 13+, minimaal 1 minuut aaneengesloten geluisterd. Ma-Zo 06:00-24:00 uur.
De totale radiogroep van DPG Media, bestaande uit Qmusic, JOE en themakanalen als Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg, behaalde in maart een gezamenlijk marktaandeel van 29,7% in de doelgroep 20-49 jaar. In totaal werd een bereik van ruim 9,8 miljoen luisteraars gerealiseerd onder personen van 13 jaar en ouder, wat neerkomt op een stijging van 100.000 luisteraars ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
De cijfers zijn afkomstig uit het officiële NMO Luisteronderzoek, gemeten over de periode maandag tot en met zondag tussen 06:00 en 24:00 uur. De gegevens over specifieke programma’s zijn gebaseerd op weekgemiddelden binnen de betreffende tijdsblokken.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.