Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    5224
  • opmerkingen
    1152
  • weergaven
    703208

Auteurs van dit blog

Radio luistercijfers mei-juni 2017


nlo.png.f3339aeef004a5006b874d2946a0fe66.pngDe luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode mei-juni 2017 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.960 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 37 minuten per dag.

 

Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

 

mei-juni2017.png.345ef7af4fa54dd887d2c223d787f18a.png

 

Website: www.nationaalluisteronderzoek.nl

3 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Robin Westhof

Geplaatst

Classic FM verliest aardig wat luisteraars.

Op welk radiostation stemmen ze nu af?

Niet op NPO Radio 4, want die daalt ook licht.

de redactie

Geplaatst

NPO: Recordcijfers voor NPO Radio 4 en NPO Radio 5


Gisteren was het weer zo ver: de nieuwe luistercijfers over de maanden mei en juni van 2017. We zien deze meting mooie cijfers voor vier van de vijf zenders in ons portfolio die in het NLO gemeten worden.


Opnieuw een prima meting voor NPO Radio 4: het luistertijdaandeel van de klassieke radiozender, waar in juni geluisterd kon worden naar de Cello week en Zin in de Zomer week, komt maar liefst vijf tiende hoger uit dan vorig jaar in mei-juni. Een mooie beloning voor al harde werk van de afgelopen jaren door de collega’s van NPO Radio 4.


Ook NPO Radio 5 heeft een mooie meting: de zender wint twee tiende ten opzichte van zowel de vorige meting als mei-juni vorig jaar. Net als voor Radio 4 geldt ook voor 5 dat het mei-juni aandeel niet eerder zo hoog was. Ook NPO Radio 1 komt zes tiende hoger dan vorig jaar in mei-juni, de maanden van de winst van Tom Dumoulin in de Giro D’Italia en het slot van de voetbalcompetitie.


NPO Radio 2 presteert ruim boven het niveau van vorig jaar en mag zich opnieuw de sterkst stijgende zender noemen. NPO 3FM krijgt er een tiende bij ten opzichte van de vorige meting. Het is de tweede keer op rij dat het aandeel van 3FM, die in juni de nieuwe pay off Music Starts Here heeft gelanceerd weer iets stijgt. Online trekt 3FM.nl in juni ca. 730.000 browsers en de social community van 3FM is nog steeds het grootst van alle radiozenders.


NPO FunX wordt niet gemeten in het maandelijkse luisteronderzoek van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), maar binnenkort komt onderzoeksbureau Motivaction met cijfers over het weekbereik van FunX onder jongeren in de 4 grote steden. Luisteraars genoten in mei onder meer van de FunX Music Awards en Morad & Shay hun eigen Suikerfeest: Sukru Fissa 2017. FunX.nl is in 2017 met ruim 1,3 miljoen unieke browsers de meest populaire NPO-radiowebsite. Online zijn er daarnaast in juni ruim 600.000 streams gestart.


De gehele, door de NLO gemeten NPO Radio portfolio heeft afgelopen mei en juni 5,7 miljoen luisteraars bereikt. Dat zijn ontzettend veel mensen die wekelijks luisteren naar onze prachtige zenders, maar helaas is het bereik buiten de zomerperiode niet eerder zo laag geweest. De daling van 3FM in vergelijking met dezelfde meting in 2016 verklaart het verlies in het bereik van het NPO portfolio. Daarnaast groeit het aandeel van de groep overige zenders wekelijks met meer dan 100.000 luisteraars en die winnen daarmee behoorlijk aan populariteit in de jongeren doelgroep (15-34 jaar).

de redactie

Geplaatst (bewerkt)

Radio 10: Somertijd gaat zomer in met record

 

De Radio 10-middagshow ‘Somertijd’ breekt in de meetperiode mei-juni 2017 een record. Het radioprogramma, gepresenteerd door dj Rob van Someren, behaalde 10,1% marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar. Vorig jaar scoorde Somertijd nog 7,9% in deze kerndoelgroep, waarmee het aandeel in één jaar tijd maar liefst 28% is gestegen. Ook in de doelgroep 10+ breekt Somertijd, sinds de start bij Radio 10 in januari 2015, een record met een marktaandeel van 7,6%. Dit blijkt uit de vanmorgen door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. 

 

Roland Snoeijer, radio directeur Radio 10: “Somertijd gaat door het dak! Al zes meetperiodes op rij stijgt het marktaandeel en inmiddels is Somertijd nu de nummer 4 middagshow van Nederland in de doelgroep 30-59 jaar. We zijn enorm trots op het team en blij dat ze steeds meer luisteraars laten lachen in de avondspits."

 

Somertijd
Elke werkdag tussen 16.00 uur en 19.00 uur is het lachen in de avondspits met Somertijd op Radio 10. Op weg naar huis brengt Rob van Someren iedere middag de leukste moppen, limericks en natuurlijk de grootste hits aller tijden.

Bron: NLO/GfK (doelgroep 30-59 jaar, ma-vr, 16:00 – 19:00 uur)

 

bewerkt door de redactie
Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.