Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.024 discussies in dit forum
-
Ik heb in m'n Veronica tijd heel veel Amerikaanse vinyl singles gespaard. We kregen ze vaak toch 3-dubbel. Meestal "viel" ik voor West-Coast bandjes en soms iets anders. En aangezien ik van onze Adriaan een prachtige pickup heb gekregen ben ik ze allemaal in de iMAC aan het digitaliseren. Maar onvermijdelijk zijn de af en toe aanwezige tikjes. Dus daar helpt de Click Repair applicatie mij weer. Maar dan heb je toch mooi de originele versies zoals ze toen waren en zoals wij ze soms draaiden. En daarna ga ik Ad blij maken met de originele singles en zoals Ad zegt, "komen ze toch weer de Veronica discotheek terecht". En zo is het. Voor die tijd ga…
-
- 87 antwoorden
- 11,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…
-
-
- 51 antwoorden
- 11,4k weergaven
- 3 followers
-
-
Ik had 'm, dat weet ik zeker. Maar hij is compleet onvindbaar: die orkestmuziek waar de zeezender Veronica de begin-jingle van het Nieuws uit had gehaald. Als iemand me eraan kan helpen: graag! Dank!
-
- 50 antwoorden
- 7,8k weergaven
-
-
hoping you 're all like it. [verborgen inhoud]
-
-
- 46 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Soms kom je van die dingen tegen waarvan je denkt "O, ja.....die heb ik ook nog gemaakt". In dit geval de main cuts van naamjingles voor Goud van Oud op Radio 192. Productie Guido Pernet en zang en digitale instrumenten van ondergetekende. [verborgen inhoud]
-
-
- 45 antwoorden
- 3,9k weergaven
- 2 followers
-
-
Soms valt je oog op en bepaald hoesje, nou deze viel op Radio Veronica Hoesje met daar in Radio Noordzee Jingles. Uit welk jaar????? is uit gebracht door 15 clifton Gardens London 15. Zomaar voor 25 euro cent bij de Kringloop. MP 3 versie [verborgen inhoud] wav versie. [verborgen inhoud] hoesje, Ha wat een grap. [verborgen inhoud] Prettige dagen Allemaal. Mart538
-
- 42 antwoorden
- 6,2k weergaven
-
-
Wie heeft deze jaartallen jingles van pams?Maar dan in de Veronica versies,toen ze nog uitzonden vanuit zee. Dirk http://www64.zippyshare.com/v/40237598/file.html
-
- 42 antwoorden
- 12,7k weergaven
-
-
De kenners van de popmuziek uit de jaren 60 en 70 weten drommels goed wie Todd Rundgren is. Een multi instrumentalist, producer en technicus. We kennen hem van o.a. "I saw the light" In 1972 was Todd eens te gast bij Lex Harding, dat interview heb ik niet meer maar wel de zeer zeldzame LP die hij bij zich had en die we gebruikten in het programma. De lp is erg veel geld waard en hij zit bij mij in verhuisdoos 15 van Dijkstra. (Dijkstra verhuist alles binnen de Omroep). De LP is getiteld; "The Todd Rundgren Radio show" Ik heb 'em nu maar eens gedigitaliseerd. (moet e'm alleen nog even door de "deClicker" halen). Ik wil 'em wel een keer uploaden maar dat kost e…
-
- 42 antwoorden
- 9,2k weergaven
-
-
Dit is geloof ik de enige NCRV-jingle die ik in mijn verzameling heb, en het is ook nog eens een puike jingle De NCRV favoriet, ingesproken door.. Ted de Braak (?) http://snd.sc/15mCcfy Waar komt dat effect/muziekje vandaan? SFx
-
- 41 antwoorden
- 7,3k weergaven
-
-
Eindelijk heb ik 'em weer gevonden, mijn bloedeigen single edit van, "Suite Judy Blue Eyes"- Crosby,Stills & Nash edit. Op verzoek van Lex heb ik hem destijds wat korter geknipt. En de platenmij Polydor in Nederland heeft de knip toen uitgebracht. In mono, want ja, we deden niet aan stereo bij Veronica hé. Later heb ik 'em wel in stereo "over gemaakt", maar dit is de originele single. Forum regels beletten mij om de single hier ter beluistering aan te bieden. Howel ie allang niet meer te krijgen is. Meer daar over bij oud collega Harry Knipschild. [verborgen inhoud]
-
-
- 39 antwoorden
- 7k weergaven
-
-
Ik heb in m'n collectie "The Motown Story" een set van 5 LP's met een prachtige docu. Het was een USA limited edition uit het verre verleden op vinyl dus en al lang niet meer te koop en al hlemaal niet op CD. Zal ik dat eens uploaden?
-
- 39 antwoorden
- 5k weergaven
- 1 follower
-
-
Als liefhebber en verzamelaar van jingles, ben ik toch benieuwd naar het volgende. Zijn er nog meer Nederlandse zenders die de Hitradio 1, The Best Show (1 & 2) en Breakthrough jingles hebben gebruikt? - Ik weet al dat de Best Show (1 & 2) veel gebruikt is door de TROS, dat het Hitradio 1 pakket zeer bekend is geworden dankzij Veronica (Hit-hit-hit-hitradio Veronica), en dankzij wat speurwerk op Soundcloud heb ik jingles van Hitradio Holland FM, 1224 en Happy Gold kunnen horen en dat Breakthrough door OOG Radio is gebruikt, maar ik ben toch nieuwsgierig om te weten of er meer (lokale) zenders/omroepen in Nederland zijn die deze pakketten hebben gebruikt of …
-
- 36 antwoorden
- 9,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo, Heeft iemand nog toevallig jingles en tunes van Radio Rijnmond van eind jaren '80/begin jaren '90? Ik heb al de uuropener van de zender uit die tijd, dus ik zoek verdere jingles en tunes van die vormgeving uit die tijd (o.a. Rijnmond Sport, het nieuws en de reclame pingels): [verborgen inhoud] Alvast bedankt. Oever532.
-
-
- 36 antwoorden
- 5,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Héél lang geleden ooit gekopieerd op een cassette die zo langzamerhand wel weg mag. Wie heeft het origineel in goede kwaliteit? http://www.mediafire.com/download/xvcnbjmw7jil63d/WABCfill.mp3
-
- 35 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al een tijdje op zoek naar het muziekje wat in De Avondspits werd gebruikt voor de Nationale Hittest. [verborgen inhoud] Weet iemand wat het origineel is? Grt, Peter
-
-
- 33 antwoorden
- 5,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben erg benieuwd naar de verschillende soorten gezongen "jaartal" jingles. Wie heeft die in goede kwaliteit ?
-
-
- 33 antwoorden
- 11,1k weergaven
-
-
Heeft iemand de vormgeving van het programma Tijd voor Twee van de KRO met Frits Spits? Heb vroeger wel wat van het programma opgevangen toen ik bijv. tijdens de lunch thuis at gedurende school en wil deze tunes/jingles vanwege deze nostalgie weer eens terugluisteren. Ben voornamelijk op zoek naar: - De Openings en eindtune van het programma (het is dezelfde tune die wordt gebruikt als begin en eindtune, alleen bij de eindtune wordt 'Tijd voor Twee' gezegd als een fluister-shout in plaats van gezongen aan het einde) - Rubrieken die in het programma voorkwamen (Tijd voor Twee Nieuws, Tweespraak etc.) Het enige dat ik weet is dat de begin en e…
-
-
- 31 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Dit is mijn eerste topic op dit forum nadat ik me heb voorgesteld in die betreffende forumrubriek. Aanleiding is dat ik in de 0ABC jingle en tune lijst een aantal tunes niet vermeld zie staan. Ik weet ook in welke radio programma's ze gebruikt zijn. Hoe kan ik ze doorgeven zodat ze er op die lijst kunnen worden bijgezet want ik wil dit graag met jullie delen? Maar voor mij zelf heb ik nog een aantal brandende vragen omdat ik muziek in mijn collectie heb waarvan ik zeker weet dat die als tunes zijn gebruikt maar ik weet niet in welke radio programma's. Hoe kan ik dat het beste te weten komen via dit forum ? Alvast bedankt voor jullie suggesties, F…
-
-
- 30 antwoorden
- 8,9k weergaven
-
-
Heden ten dage is WABC in NY een z.g. "talk station". Maar toch is deze film interessant om te zien hoe zo'n "top of the hour" jingle gemaakt wordt. The Making of WABC #121 by JAM Juul En deze is ook mooi
-
- 29 antwoorden
- 5,3k weergaven
-
-
ik kan niet wachten tot de nieuwe single van The Beach Boys uitkomt! Al vanaf m'n jeugd ben ik fan en ik mocht de hand schudden van Bruce Johnston in onze Veronica studio. Wat wil je nog meer. De nieuwe single;"That's Why God Made the Radio" http://www.beachboysfanclub.com/ Juul
-
- 29 antwoorden
- 8,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een montage van Radio Contact Gelderland jingles. Zo te horen uit de jaren 80. Zijn dit jingles van TM? Dirk http://www6.zippyshare.com/v/4712873/file.html
-
- 29 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
Wie heeft dit pakket compleet,Reeetegoed van de Voo? Ik heb alleen maar deze montage. Vind dit pakket beter dan Track to the future. Dirk http://www34.zippyshare.com/v/28041370/file.html
-
Ik ben een van de langst meelopende leden van de downloadclub en ook een van de eerste leden geworden van dit Radiocafe, maar het stoort me dat de laatste weken de rubriek 'jingles' in toenemende mate wordt gevuld door bijdragen die geen losse jingles bevatten, maar door de aanbieders gemaakte montages. Uiteraard heb ik er alle begrip voor dat de aanbieders ooit afspraken hebben gemaakt met de oorspronkelijke eigenaren over de verspreiding, maar naar mijn mening hebben die montages vooral een functie van 'lekker maken'. En daar zit in elk geval ik als verzamelaar van jingles (overigens puur voor eigen gebruik) niet op te wachten. Ben benieuwd hoe anderen daar …
-
- 28 antwoorden
- 9,2k weergaven
-
-
Het zal eind jaren zeventig begin jaren tachtig zijn geweest toen Veronica de hoorspelserie The War Of The Worlds uitzond. (Weet iemand exact wanneer dat was?) DIt http://snd.sc/HociL1 is de promo, die maar liefst 2 minuten duurt. Misschien ook wel aardig om een keer de complete serie te posten of is dat al eens eerder ergens gebeurd? Groeten Simon
-
- 28 antwoorden
- 8,3k weergaven
- 1 follower
-