Spring naar bijdragen

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by skybird,

Wie heeft deze jaartallen jingles van pams?Maar dan in de Veronica versies,toen ze nog uitzonden vanuit zee. Dirk http://www64.zippyshare.com/v/40237598/file.html

• 42 antwoorden
    • 12,7k weergaven
  2. Gast Pietjonk
    Started by Gast Pietjonk,

Wie weet de titel en uitvoerenden, van de tunes en fillers die werden gebruikt in het Radio Oost programma "Toppers van toen, treffers van nu" in de periode dat dit programma werd gepresenteerd door Bert Wijfjes. Mn. een tune met een panfluit is niet te achterhalen. Trouwens goed concept en top presentatie !

• 25 antwoorden
    • 12,5k weergaven
  3. Brian Bennet – Memphis. De officiële naam van de voormalige drummer van The Shadows is Brian Laurence Bennet. In de tweede helft van de jaren zestig van de vorige eeuw besloot hij een solo-lp op te nemen onder de noemer: ‘Change of direction’ en wel in de Abbey Road Studio in London. Het nummer Memphis kwam voorbij als een van de twee tunes voor de Tefal Tour Service op Radio Noordzee. Van 27 juni tot en met 22 juli 1974 waren er dagelijks vanaf half 8 ieder uur een verslag te horen, live vanaf de MEBO II door Hans Prakke. Eddy Merckx won in 1974 zijn vijfde Tour de France. Commodores – Machine Gun. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden a…

4. Started by Juul,

Ik heb in m'n Veronica tijd heel veel Amerikaanse vinyl singles gespaard. We kregen ze vaak toch 3-dubbel. Meestal "viel" ik voor West-Coast bandjes en soms iets anders. En aangezien ik van onze Adriaan een prachtige pickup heb gekregen ben ik ze allemaal in de iMAC aan het digitaliseren. Maar onvermijdelijk zijn de af en toe aanwezige tikjes. Dus daar helpt de Click Repair applicatie mij weer. Maar dan heb je toch mooi de originele versies zoals ze toen waren en zoals wij ze soms draaiden. En daarna ga ik Ad blij maken met de originele singles en zoals Ad zegt, "komen ze toch weer de Veronica discotheek terecht". En zo is het. Voor die tijd ga…

5. Started by Oever532,

Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…

6. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Weet iemand wie de uitvoerder is van deze leuke info tune uit 1983 die Frits toen in De Nationale Hitparade gebruikte?

• Bedankt
      • Verward
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 11,4k weergaven
  7. Rod Stewart – Twistin’ the night away. Deze uitvoering van de compositie van Sam Cooke, die er zelf ook een hit mee had, kwam in 1972 uit op de lp Never a dull moment. Het was een meer rockachtige versie en de lp lag in de studio van Radio Caroline in de zomer van 1978. Het nummer werd namelijk gebruikt ter ondersteuning van een ‘Rod Stewart special promo’ door Steve Gordon, die de special trouwens ook presenteerde. Rod Stewart - Twistin' the night away. This version of the composition by Sam Cooke, who had a hit with it himself, was released in 1972 on the LP Never a dull moment. It was a more rock-like version and the LP was in Radio Caroline's studio in the…

8. Started by FredZ,

Ik ben erg benieuwd naar de verschillende soorten gezongen "jaartal" jingles. Wie heeft die in goede kwaliteit ?

• Haha
      • Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 33 antwoorden
    • 11,1k weergaven
  9. International Studio Orchestra – Sound City. Een compositie van John Reids uitgevoerd door the International Studio Orchestra onder leiding van Jack Trombey. Het staat op de lp Music Making uit 1965 uit de serie productiemuziek van Music de Wolfe uit London. Het nummer werd op Radio London gebruikt als tune voor de Colgate Palmolive Requestshow, die werd gepresenteerd door Tony Windsor. Helaas geen opname wel eventueel bij mij aan te vragen via HKnot..Home.nl International Studio Orchestra - Sound City. A composition by John Reids performed by the International Studio Orchestra conducted by Jack Trombey. It appears on the 1965 LP Music Making from Music de…

• 0 antwoorden
    • 10,5k weergaven
  10. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, De reclamestem van Kruidvat lijkt veranderd. Eerst was het die van Hadewych Minis, maar sinds een aantal maanden is de stem - zo te horen - van iemand anders. Weet jij van wie? Alvast bedankt Benno

• 16 antwoorden
    • 10,1k weergaven
  11. Count Basie – Whirly Bird. Een nummer afkomstig van de lp: ‘The Atomic Count Basie’ uit 1957 en het werd gebruikt op Radio Veronica als tune voor de gesponsorde ‘Rufat Show’, een programma voor de bakkers in Nederland dat gedurende een bepaalde periode in 1972 via Radio Veronica was te beluisteren tussen 6 en half 7 in de ochtend. Sponsor Rufat uit Amersfoort ondermeer leverancier van Rufat, een toevoegend middel om brood sneller te laten rijzen. [verborgen inhoud] \

12. Started by Oever532,

Als liefhebber en verzamelaar van jingles, ben ik toch benieuwd naar het volgende. Zijn er nog meer Nederlandse zenders die de Hitradio 1, The Best Show (1 & 2) en Breakthrough jingles hebben gebruikt? - Ik weet al dat de Best Show (1 & 2) veel gebruikt is door de TROS, dat het Hitradio 1 pakket zeer bekend is geworden dankzij Veronica (Hit-hit-hit-hitradio Veronica), en dankzij wat speurwerk op Soundcloud heb ik jingles van Hitradio Holland FM, 1224 en Happy Gold kunnen horen en dat Breakthrough door OOG Radio is gebruikt, maar ik ben toch nieuwsgierig om te weten of er meer (lokale) zenders/omroepen in Nederland zijn die deze pakketten hebben gebruikt of …

13. André Lutereau -Piano Zinc. Een swingend muziekje in de categorie Musette muziek. Het werd in 1972 uitgebracht op een verzamel lp met als titel ‘Patchwork Orchestra’. De lp kwam waarschijnlijk direct in de studio’s van Radio Noordzee terecht want het was Ferry Maat die in zijn programma ‘Hou Maat’ Paino Zinc in 1972 als filler gebruikte. André werd in 1928 geboren als Bruno Ansermini (1928-2004) in Frankrijk. Hij was componist, arrangeur en orkestleider. André Lutereau -Piano Zinc. A swinging tune in the Musette music category. It was released in 1972 on a compilation album with the title 'Patchwork Orchestra'. The album probably ended up in the studios of Radio No…

14. De kenners van de popmuziek uit de jaren 60 en 70 weten drommels goed wie Todd Rundgren is. Een multi instrumentalist, producer en technicus. We kennen hem van o.a. "I saw the light" In 1972 was Todd eens te gast bij Lex Harding, dat interview heb ik niet meer maar wel de zeer zeldzame LP die hij bij zich had en die we gebruikten in het programma. De lp is erg veel geld waard en hij zit bij mij in verhuisdoos 15 van Dijkstra. (Dijkstra verhuist alles binnen de Omroep). De LP is getiteld; "The Todd Rundgren Radio show" Ik heb 'em nu maar eens gedigitaliseerd. (moet e'm alleen nog even door de "deClicker" halen). Ik wil 'em wel een keer uploaden maar dat kost e…

• 42 antwoorden
    • 9,2k weergaven
  15. Started by rauhfaser,

Ik ben een van de langst meelopende leden van de downloadclub en ook een van de eerste leden geworden van dit Radiocafe, maar het stoort me dat de laatste weken de rubriek 'jingles' in toenemende mate wordt gevuld door bijdragen die geen losse jingles bevatten, maar door de aanbieders gemaakte montages. Uiteraard heb ik er alle begrip voor dat de aanbieders ooit afspraken hebben gemaakt met de oorspronkelijke eigenaren over de verspreiding, maar naar mijn mening hebben die montages vooral een functie van 'lekker maken'. En daar zit in elk geval ik als verzamelaar van jingles (overigens puur voor eigen gebruik) niet op te wachten. Ben benieuwd hoe anderen daar …

• 28 antwoorden
    • 9,2k weergaven
  16. Gast FunkyFuser
    Started by Gast FunkyFuser,

Hoi, Dit is mijn eerste topic op dit forum nadat ik me heb voorgesteld in die betreffende forumrubriek. Aanleiding is dat ik in de 0ABC jingle en tune lijst een aantal tunes niet vermeld zie staan. Ik weet ook in welke radio programma's ze gebruikt zijn. Hoe kan ik ze doorgeven zodat ze er op die lijst kunnen worden bijgezet want ik wil dit graag met jullie delen? Maar voor mij zelf heb ik nog een aantal brandende vragen omdat ik muziek in mijn collectie heb waarvan ik zeker weet dat die als tunes zijn gebruikt maar ik weet niet in welke radio programma's. Hoe kan ik dat het beste te weten komen via dit forum ? Alvast bedankt voor jullie suggesties, F…

• Vind ik leuk
    • 30 antwoorden
    • 8,9k weergaven
  17. Started by hans knot,

Cliff Noble and Company – The camel. Een van de swingende soul nummers van Cliff Noble en zijn band die in de periode tussen 1968 en 1972 werden opgenomen en zelfs 36 jaar later nog eens op een verzamel cd, met als titel ‘The Phil-LA of Soul, Music Collection 1968-1972 werd uitgebracht. We weten niet of dit de enige tune is van de Radio Monique Top 50 in de jaren tachtig. Er is alleen een opname ontdekt waarin Max de Graaf het voornoemde programma in juli 1986 presenteerde en ‘The Camel’ voorbij kwam. Cliff Noble and Company - The camel. One of the swinging soul songs of Cliff Noble and his band recorded in the period between 1968 and 1972 and even released 36 years …

18. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Het zal eind jaren zeventig begin jaren tachtig zijn geweest toen Veronica de hoorspelserie The War Of The Worlds uitzond. (Weet iemand exact wanneer dat was?) DIt http://snd.sc/HociL1 is de promo, die maar liefst 2 minuten duurt. Misschien ook wel aardig om een keer de complete serie te posten of is dat al eens eerder ergens gebeurd? Groeten Simon

19. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie weet wat de eindtune is van AVRO's Hollands Glorie op Hilversum III met Krijn Torringa, hier uit een uitzending van november 1989...? Alvast bedankt voor je reactie.

20. Duanne Eddy – Roarin’. Dit nummer werd, vers van de pers, gebruikt door Guy Hamilton voor het oplezen van de Radio 270 Top 10 in maart 1967. Een track van de LP ‘The Roaring Twangies’ op het Reprise label die destijds net was uitgebracht in Engeland. duanne eddy roarin 270 1967 03-00 1800-1830 GuyHamilton - Top30.mp3 781.38 kB [verborgen inhoud] Helaas geen verwijzing op you tube

21. Started by pvanklei,

• 35 antwoorden
    • 8,1k weergaven
  22. Started by Juul,

ik kan niet wachten tot de nieuwe single van The Beach Boys uitkomt! Al vanaf m'n jeugd ben ik fan en ik mocht de hand schudden van Bruce Johnston in onze Veronica studio. Wat wil je nog meer. De nieuwe single;"That's Why God Made the Radio" http://www.beachboysfanclub.com/ Juul

23. Started by Juul,

Beste vrienden, Hierbij 10 minuten reclame's, ik denk uit 1974. Maar ook ik heb wel eens geen zin om al die dingen af te luisteren en op te schrijven welke het zijn. Er zitten een paar bijzondere bij dat wel. Ik stel ze ter beschikking en als "genoegdoening" vraag ik jullie om een index te maken. Ik zou daar erg blij mee zijn en de geschiedschrijving ook trouwens. Hopelijk wil iemand z'n best doen........ Dank, Juul http://www38.zippyshare.com/v/81962577/file.html

• 26 antwoorden
    • 7,9k weergaven
  24. Ik had 'm, dat weet ik zeker. Maar hij is compleet onvindbaar: die orkestmuziek waar de zeezender Veronica de begin-jingle van het Nieuws uit had gehaald. Als iemand me eraan kan helpen: graag! Dank!

• 50 antwoorden
    • 7,8k weergaven
  25. Started by henkleppers,

Ben op zoek naar jinglepakket(ten) van Radio Nova. Volgens mij waren er minimaal 2 Nova's, eentje in Italie in de late 70s, en eentje in Ierland in de early/mid 80s. Jingles van beiden zijn welkom, alvast bedankt. Groet, Henk

• 13 antwoorden
    • 7,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.