Spring naar bijdragen

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by PowerMusic,

Wie heeft er een schone versie van onderstaande sonovox jingle? [verborgen inhoud]

2. Started by johan1,

[verborgen inhoud] Hallo leden bijgeleverde een upload weet iemand of deze jingle op een album staat en welke johan

3. Started by johan1,

[verborgen inhoud] een eigen knip jingle voor de liefhebbers johan

• 0 antwoorden
    • 231 weergaven
  4. Started by johan1,

leden ben op zoek naar de powerplay jingle van Radio Luxembourg Zou graag een cctje voor de verzameling willen johan

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 280 weergaven
  5. Started by hans knot,

Chantays, the – Sleep Walk Het werd geschreven door drie leden van de familie Farena: Ann, John S. en Santo A en wel in 1959. John en Santo namen het destijds ook op en scoorden er een nummer 1 hit mee in de VS. Het was Tineke op Radio Veronica die in september 1963 het nummer van de Chantays verkoos om haar programma en tevens de programmering van Veronica voor die dag af te sluiten. Chantays, the - Sleep Walk It was written by three members of the Farena family - Ann, John S. and Santo A - in 1959. John and Santo also recorded it at the time and scored a No 1 hit with it in the US. It was Tineke on Radio Veronica who chose the Chantays' version in Septembe…

6. Cyber People – Void Vision. Een nummer vallend onder de categorie ‘Italiaanse Disco’. Het is afkomstig uit 1985 en werd gecomponeerd door G. Spagma. Verder is er weinig bekend over de formatie, waarvan deze single in Nederland door Dureco werd uitgebracht. Aan boord van de Ross Revenge is de plaat vrij snel op de draaitafel terecht gekomen want het werd door Walter Simons ingezet als eindtune, tegen de klok van zes uur in de avond, voor het programma Windkracht 4 tot 6 op Radio Monique. Cyber People - Void Vision. A song falling under the ‘Italian Disco’ category. It comes from 1985 and was composed by G. Spagma. Little else is known about the formation, whose…

7. Heeft iemand een compleet overzicht? Volgens mij hebben heel wat bedrijven TM vertegenwoordigd: Top Format, Simrek, Music & Images, Impact Creative, Pors Impact Creative, ...

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 627 weergaven
  8. Started by pvanklei,

Hierbij een paar jingles die Holland FM gebruikte voor het programma Prijsbewust. https://soundcloud.com/jinglefreak/holland-fm-jingles-prijsbewustmac2001 Het programma dat begin jaren '70 op Radio Noordzee werd uitgezonden werd in 1994 weer uitgezonden bij Holland FM. Deze jingles zijn in 1994 voor Holland FM opnieuw gemaakt door MAC2001. Groet, Peter

9. Started by Cas,

Op Radio Monique draaide in die tijd een commercial van Auto Info Nederland. Bij deze de muziek. Groet, Cas

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 369 weergaven
  10. Started by GKoedam,

Als ik in de Rotterdamse wijk Schiebroek ben en langs de Chrysantstraat loop, moet ik altijd terugdenken aan mijn tijd bij Columbia Radio. Een fantastische radiozender met een mooi jinglepakket van Top Format. Als backings werden hiervoor de jingles uit het pakket X-Celleration van Media General gebruikt. Waarschijnlijk ben ik er zo gek op omdat het een van de eerste pakketten was waarmee ik op de radio mocht werken. Hierbij een ode aan dat mooie pakket in een remix die ik recentelijk heb gemaakt, gewoon voor de lol. Omdat je, naast hard werken, ook soms leuke dingen moet doen. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 16 antwoorden
    • 738 weergaven
  11. Hallo allen, Ik ben op zoek naar shout-outs van nummers uit de top 40, top 100 of wat dan ook. Dus letterlijk de jingles die enkel roepen: 'Nummerrr 18', of 'Vierendertig!' enz enz. Weet iemand of die ergens te vinden zijn of heeft iemand deze? Dank! Groet, Joris

12. Started by Oever532,

Hallo allemaal, Voor mijn eigen afspeellijst van mijn persoonlijk favoriete jingles en tunes (waar ik naar luister tijdens wandelen of fietsen), ben ik nog op zoek naar wat extra achtergrond muziek, en het liefst 'schoon' (dus zonder dat iemand eroverheen praat). Bovendien ben ik ook nieuwsgierig naar wie de betreffende muziekjes heeft gemaakt. Het gaat om voornamelijk het volgende: De muziek die hier gebruikt is bij een promo van het 6 Uur Journaal. Het is een variatie op soortgelijk muziek wat in het Jaaroverzicht 1991 te horen was tussen de onderwerpen door. Was Stephen Emmer hier verantwoordelijk voor of was dit iemand anders? …

13. Started by Justin,

Hallo, heeft iemand enig idee welke (bas?-)zanger de tekst 'radiooooooo' zong in de bekende TROS-jingle? Het gaat om Radio Express jingle 3. In het koor zaten volgens jingleweb onder meer Rick Beekman, Titia Dekker, Margriet Eshuys, Jody Pijper, Hans Vermeulen en Hans Hollestelle.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 22 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik zal wel oud worden, maar ik erger mij kapot aan die lelijke, vaak alleen maar ingesproken, fantasieloze commercials op de radio. Vooral die op BNR en Radio 1. Pfffffff. Verlang terug naar dit soort spots: https://soundcloud.com/simonfex/dactylo-reclamespot-80s SF

15. Started by Gerrit Lettinck,

Hallo, Op 27 mei 1976 kwam de Tros met de Europarade, omdat Veronica zelf de Top 40 weer ging uitzenden. Dat gebeurde in beperkte vorm op de vrijdagavond op Hilversum lll. De Tros introduceerde naar een idee van Hugo van Gelderen een Europese hitparade. Wat uiteindelijk geen heel groot sucees bleek te zijn. Hier voor de geïnteresseerden het Europarade jingle pakket in WAV van Tros Radio Hilversum lll uit 1976. Dit is de WeTransfer downloadlink; [verborgen inhoud] Gerrit Lettinck

16. Veronica gebruikte in het popjournaal verschillende geluiden om onderwerpen van elkaar te scheiden. Bekend zijn natuurlijk de ietwat hysterische deuntjes van Ted Heaths 'Sabre Dance' (zie video). Maar wie maakte en zong de jingle 'popjournaal'? Het werd in lettergrepen gezongen: pop ... jour ... naal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 831 weergaven
  17. Started by wim1958,

Ferry Eden begint zijn programma altijd met een gezongen jingle door een zangeres die begint met Hallo Ferry, hee luister je mee naar de Ferry Eden show op Mi Amigo Radio. Ik vraag me steeds af wat het oorspronkelijke nummer was en wie de zangeres is . Weet iemand het? Wim de Lang

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  18. Started by hans knot,

Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. Dit nummer werd in 1983 gecomponeerd door Gary Byrd en Stevie Wonder, terwijl Stevie voor de productie verantwoordelijk was. Uitgebracht op het Motown label had deze single op de b-kant de instrumentale versie. Die werd gebruikt op de Voice of Peace om er een rapsong van te maken voor de VOP Discoshow. Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. This song was composed in 1983 by Gary Byrd and Stevie Wonder, while Stevie was responsible for the production. Released on the Motown label, this single had the instrumental version on the b-side. It was used on Voice of Peace to make it a rap song for the VOP Discoshow. …

19. Started by hans knot,

John Barry Orchestra – We have all the time in the world. Een nummer gecomponeerd door John Barry in samenwerking met Hal David voor de James Bond film ‘On her majesty’s secret service’. De vocale uitvoering was van Louis Amstrong. De instrumentale versie is terug te vinden op de in 1970 uitgebrachte lp J.B. plays his great movie hits op CBS. Het nummer werd in de allerlaatste RNI Requestshow op 25 augustus 1974 door Bob Noakes als eindtune gebruikt. John Barry Orchestra - We have all the time in the world. A song composed by John Barry in collaboration with Hal David for the James Bond film ‘On her majesty's secret service’. The vocal performance wa…

20. Started by hans knot,

dit blijkt niet de juiste versie te zijn de juiste is al in 2016 gevonden Norman Dane Orchestra - The Girls Of Copenhagen HK Caravelli et son Grand Orchestra - Les Filles De Copenhague Claude Vasori is de geboortenaam van de in 1930 geboren Parijzenaar die in 2019 kwam te overlijden. Als orkestleider, componist en arrangeur is hij de geschiedenis ingegaan als Caravelli. Het nummer Les Filles de Copenhague stamt uit het jaar 1962 en werd bij Radio Veronica op de dinsdagmiddag om half 6 gestart als tune van het programma Platenpallet, een hitparade met graag gehoorde platen in de presentatie van Pierre van Ostade. Caravelli et son Grand Orchestra - Le…

21. Hallo, Het fenomeen Hitradio bestaat dit jaar 40 jaar! De jingles zijn afkomstig van JAM, in Nederland werden ze voor Veronica opnieuw ingezongen en gemaakt op de JAM bedjes door Top Format. Voor zover ik weet zijn dit de Veronica pakketten HitRadio en HitRadio 2. Veel plezier ermee! De WeTransfer downloadlink is; [verborgen inhoud] Groeten, Gerrit Lettinck

22. Started by Renegade,

Hoi, Voor een top 200 die eind van het jaar gepresenteerd wordt, ben ik op zoek naar "getallen", of "nummers" jingles. Het gaat dus om "1 t/m 200" , eventueel met "nummer" er vóór. Groet, Renegade

• 0 antwoorden
    • 401 weergaven
  23. Started by johan1,

leden ben op zoek naar een jingle , deze staat op de cd Studio Themes Of The 60's Plus Others met bij geleverde foto's op de b kant nummer 22 zou graag deze eens willen voor de verzameling groet johan

• 0 antwoorden
    • 253 weergaven
  24. Started by skybird,

Een van de mindere jingles van de Voo uit 1985. Het Pim Koopman pakket. Dirk [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  25. Started by Justin,

Ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij werden ze midden jaren '80 al gebruikt. Komen ze uit een pakket? Het gaat om de shout en de jingle. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 524 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.