Spring naar bijdragen

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hartoghenk,

[verborgen inhoud] Beste Forumleden. Heeft iemand misschien het instrumentaaltje (Bedje) nog van deze Tros Top 50 Eindtune. Ferry Maat gebruikte deze tune aan het einde van de Top50. Gr Henk.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 15 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  2. Started by johan1,

forum leden om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar een twee tal tracks van de Second City Sound en wel Second City Sound - Exodus Second City Sound - The Tripods zou ook graag in contact komen met leden die misschien in het bezit zijn van de bijgeleverde foto's vriendelijke groet johan

• 2 antwoorden
    • 417 weergaven
  3. Started by Max Simonse,

Beste forum-leden, recent kwam ik de cd-rom '538 Webstation' tegen, een softwareprogramma waarmee je rond het jaar 2000 je eigen webradiostation kon starten. Op de CD staan ook een serie jingles uit ik denk het 538-jinglepakket uit 1998(?), maar dan met een 538 Webstation-sausje. Kan ik iemand een plezier doen met deze jingles in wav-formaat?

4. Er zijn mensen tegen (die zure je weet wel!) en anderen weer heel erg enthousiast.... maar toch is het wel heel bijzonder wat Ai kan, hier een korte impressie: veel plezier voor die mensen die wat nieuws zullen horen

5. Started by Harm,

Deze week overleed Frits Goldschmeding, één van de oprichters van Randstad uitzendbureau. In 1974 schreef Rogier van Otterloo de muziek voor de TV commercial. Ik ben op zoek naar deze versie in WAV die ooit op single is verschenen. Er is een versie op Youtube beschikbaar maar die klinkt 'ruk'! Een PB wordt op prijs gesteld.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 733 weergaven
  6. Started by Oever532,

Heeft iemand de vormgeving van het programma Tijd voor Twee van de KRO met Frits Spits? Heb vroeger wel wat van het programma opgevangen toen ik bijv. tijdens de lunch thuis at gedurende school en wil deze tunes/jingles vanwege deze nostalgie weer eens terugluisteren. Ben voornamelijk op zoek naar: - De Openings en eindtune van het programma (het is dezelfde tune die wordt gebruikt als begin en eindtune, alleen bij de eindtune wordt 'Tijd voor Twee' gezegd als een fluister-shout in plaats van gezongen aan het einde) - Rubrieken die in het programma voorkwamen (Tijd voor Twee Nieuws, Tweespraak etc.) Het enige dat ik weet is dat de begin en e…

7. Started by Bertus Biervilt,

Het was 17 september 1990 rond 19:45. In Ones, aflevering 70, draaide Hans Schiffers rond twee jingles van ziekenomroep Studio '73. jingle Studio ‘73 Sonovox 299 1978 [verborgen inhoud] Deze zijn gemaakt bij Tape Tricks. Dat was vóór mijn tijd bij Studio '73 (1984 - 1994), maar ik ben er wel trots op. Vóór mij werkten er best bekende mensen, zoals Marc Jacobs en Hans Knot (zie ook de link hieronder), en tijdens mijn periode iets minder bekend, André de Vries, ooit technicus bij Veronica. In 1988 ben ik bij verschillende (oud-)medewerkers langs geweest voor een programma over 15 jaar Studio '73. Zo liep ik ook tegen deze jingles aa…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 719 weergaven
  8. Started by Henk,

Weet iemand uitvoerende en/of titel van deze Monique Top 50 tune? [verborgen inhoud] Werd gebruikt in 1987 door Erwin van der Bliek. Erwin zelf weet het helaas niet meer.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Ik vond het een geweldige jingle. Dus ik met m'n cassetterecorder in de aanslag... En ja hoor: jingle NOS Denk eraan verzoekjes voor dit programma (Peter Holland) 1980 [verborgen inhoud] Wie heeft deze in betere kwaliteit?

• 0 antwoorden
    • 360 weergaven
  10. Ik ben al een tijdje op zoek naar het muziekje wat in De Avondspits werd gebruikt voor de Nationale Hittest. [verborgen inhoud] Weet iemand wat het origineel is? Grt, Peter

11. Started by Henk,

Czechoslovak Radio Jazz Orchestra – Salt Peanuts Salt Peanuts is geschreven door Dizzy Gillespie en Kenny Clarke in 1941. De compositie werd op Radio London gebruikt in een Fab 40 intro jingle voor Ed Stewart. In de zoektocht naar de aldaar gebruikte versie kwam ik uit bij het Czechoslovak Radio Jazz Orchestra. Weliswaar alleen op een geluidsdrager uit 2018 maar aangezien dat het geboortejaar van de uitvoerende artiesten (Milan Urlich en Richard Kubernát) 1924 is, moet de opname veel ouder zijn. Een radiofragment: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 433 weergaven
  12. Valentina’s, the – Ik hou van Holland. Een liedje gezongen in close harmony door de Rotterdamse formatie The Valentina’s. Het trio bestond uit Marja Kapitein (die zich echter Valentina noemde), Willy van Hoek en Corrie van Hark. Het nummer was een compositie van Willy Schaademeijer en het liedje kwam in 1961 uit op het Imperial label. Het was in 1971 dat Peter Holland gezongen zinnetjes verknipte in een van zijn jingles voor het programma op Radio Noordzee. Valentina's, the - Ik hou van Holland. A song sung in close harmony by the Rotterdam formation The Valentina's. The trio consisted of Marja Kapitein (who however called herself Valentina), Willy van Hoek an…

13. Jimmy Helms - Gonna Make You An Offer Het nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld: Het was in juni 1973 dat plotseling oud RNI deejay Michael Lindsay was te beluisteren in een nachtprogramma op Radio Caroline 389. De eerste volle zin van het nummer van Jimmy Helms werd gestart waardoor: “Gonna make you an offer you can’t refused’ ontstond, direct gevolgd door een naamjingle voor Michael Lindsay. Daarna volgde de tune ‘Communication’ van de formatie Seventh Wave, die ook weer even werd onderbroken door een phrase uit het nummer ‘Hello I’m back again van Gary Glitter. Gary Glitter – Hello I’m back again.Het was in juni 1973 dat plotseling oud R…

14. Started by PowerMusic,

Weet iemand van wie deze tune is artiest en titel? [verborgen inhoud]

15. Started by hans knot,

Nature Zone – Porcupine. Prachtig nummer uit 1976 gecomponeerd door het Amerikaanse duo S. Feldman en T. Dawes. Het kwam destijds uit op het London label. Vrij vertaald betekent ‘Porcupine’ ‘stekelvarken’, zoals het nummer zeker niet over komt. Het was in het zondagmiddag programma tussen 5 en 6 uur, gevuld met soul muziek, dat Marc Jacobs het gebruikte als afsluiter van dit programma en wel in september 1976 op Radio Mi Amigo. Nature Zone - Porcupine. Beautiful song from 1976 composed by American duo S. Feldman and T. Dawes. It was released on the London label at the time. Freely translated, ‘Porcupine’ means ‘stekelvarken’, as the song certainly does not co…

16. Started by hans knot,

Nigel Hopkins – Little Pepito Dit nummer stond in 1969 op de achterkant van het nummer Afrikana, dat al in de discografie voorkomt. Little Pepito werd in 1970 gebruikt op RNI toen Captain Tom een promospot insprak waarin hij vertelde hoe een verzoekplaat was aan te vragen. In 1974 keerde het nummer terug als tune van Chrispian St. John op Radio Atlantis. Het werd geproduceerd door Alan Moorhouse. [verborgen inhoud]

17. Started by johan1,

hallo leden, ben op zoek naar een Mi Amigo strijdlied van Rob Hudson (Ruud Hendrickx) en Dick Verheul onder een andere naam duo Hut en Heul en wel op de tonen van Cokernut - Popcorn wie kan mijn aan deze strijdlied helpen [verborgen inhoud] groet johan

• 0 antwoorden
    • 365 weergaven
  18. Started by johan1,

Hallo Leden, ben op zoek naar de goede artiest en titel er staat wel de jokers vermeld maar weet niet zeker wie weet voor mijn de oplossing groet johan [verborgen inhoud]

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 638 weergaven
  19. Bert Kaempfert and his Orchestra – Free and Easy. Ontzettend veel prachtige nummers van het orkest van Bert Kaempfert zijn gebruikt in de geschiedenis van de zeezenders maar het nummer ‘Free and Easy’ kwamen we pas in 2024 tegen. Het nummer komt van de gelijknamige LP die in 1970 internationaal werd uitgebracht op zowel het Polydor Label als op die van DECCA. In september 1976 gebruikte Stan Haag ‘Free and Easy’ als afsluiter naar de klok van 12 uur in zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’ op Radio Mi Amigo. Bert Kaempfert and his Orchestra - Free and Easy. An awful lot of great songs by Bert Kaempfert's orchestra have been used in the history of the offshore rad…

20. Started by Cas,

De eerste keer dat ik bij Ferry Eden over de vloer kwam en dan praat ik over 1978 heb ik 2 cassettes opgenomen met materiaal van Mi Amigo en Caroline. Gelukkig opgenomen op redelijke tapes van BASF FerroChrom C60 in die tijd, dus het is nog om aan te horen. In stereo op 320kb en 310mb groot. [verborgen inhoud] De eerder geposte jingles van Radio Europa en Euro Radio komen ook bij Ferry vandaan. Cas

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Jimmie Haskell - William Tell Overture. Een nummer die al veelvuldig werd gebruikt en dus een aanvulling. Op Radio Mi Amigo 272 was het in september 1979 dat aan het begin van het Zaterdagmiddag Matinee de beurt was aan Ferry Eden om de drie uur durende Vliegende 50 te presenteren en je begrijpt het al, hij gebruikte de versie van de William Tell Overture in de uitvoering van Jimmie Haskell. Jimmie Haskell - William Tell Overture. A song that was already widely used and thus an addition. It was on Radio Mi Amigo 272 in September 1979 that at the start of the Saturday Afternoon Matinee, it was Ferry Eden's turn to present the three-hour Flying 50 and you get th…

22. Hallo weer een onbekende tune nou ja Asia Minor van joost de draaier maar dan in een gehele andere uitvoering weet iemand de artiest cq orkest het is geen kokomo geen Al Caiola, Johnny Maddox and His Orchestra , Nederlands Artiestenorkest en geen Ted Heath maar welke dan Ted Heath. lijkt een beetje Apollo 100 groet johan [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 790 weergaven
  23. Started by hans knot,

Attitudes – In the flow of love. Een nummer afkomstig van de lp ‘Attitudes’ uit 1976 en het is een compositie van de bandleden Paul Stallworth en Chuck Higgins. Leden van de groep, afkomstig uit Los Angeles, werkten tevens mee aan de opnamen van George Harrison’s lp Extra Torture. Het was Tom Anderson op Radio Caroline die ‘In the flow of love’ in 1978 gebruikte voor een van de LA jingles, waarin onder meer hij zei: There’s a better way, the mind habbit Lovin Awereness. Why don’t you try it today? Attitudes - In the flow of love. A song taken from the 1976 LP 'Attitudes' and it is a composition by band members Paul Stallworth and Chuck Higgins. Members of the …

24. Started by Henk,

Drie openingstunes van het populaire ochtendprogramma “Evers Staat Op” dat in 1998 en 1999 door de KRO op Radio 3FM en vanaf 2000 t/m 2018 op Radio 538 werd uitgezonden. Respectievelijk: Laurie Johnson - Gala Premiere, John Cacavas - Curtain Up, David Lindup - In The Limelight. Radiofragment 1999: [verborgen inhoud] Radiofragment 2010: [verborgen inhoud] Radiofragment 2018: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 652 weergaven
  25. Started by johan1,

heb nog een tweetal tunes waarvan ik niet weet de uitvoerende en titel zijn er leden die deze tweetal kunnen ontcijferen @Mi Amigo tune 10 .mp3 [verborgen inhoud] mi amigo tune 8 .mp3 [verborgen inhoud] groet johan

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.