Spring naar bijdragen

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Richard Harvey - Variations On The Theme Of Terrahawks Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Ferry Eden meldde dat dit nummer in 1985 een tijd werd gebruikt als tune voor de wekelijkse Top 50 op Radio Monique. Richard Harvey - Variations On The Theme Of Terrahawks This song is already in the list and can be added to. Ferry Eden reported that for a time in 1985, this song was used as the tune for the weekly Top 50 on Radio Monique. No aircheck at the moment

2. Started by chaldy,

Wiw o wie kan mij helpen met fe jingles van de wasstraat het was een radio spel van de NCRV of EO het was de bedoeling dat je rade naar het plaatje stapje voor stapje werd het plaatje duidelijker schoner. bvd groetjes Chaldy.

• 1 antwoord
    • 618 weergaven
  3. Started by johan1,

Hallo leden, hen een tune gevonden op een tape maar wie weet de titel en artiest groet johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [de hele tape ]

4. Started by hans knot,

Sweet People – Santa Barbara. Een zoetig instrumentaal nummer dat de b kant van de single Lake Como vulde. Het plaatje kwam uit in 1978 op het Polydor label. Het nummer van de Franse formatie Sweet People was een compositie van Alan Morisod en Pierre A Bongni. Op Radio Caroline was het Peter de Vries die het nummer gebruikte in januari 1980 op het einde van het programma ‘Smakelijk eten’. Sweet People - Santa Barbara. A sweet instrumental song that filled the b side of the single Lake Como. The record was released in 1978 on the Polydor label. The song by French formation Sweet People was a composition by Alan Morisod and Pierre A Bongni. On Radio Caroline, it…

5. Started by Broozen,

Hallo tunes-vrienden, Weet iemand van jullie welke studio dit is, waar Tony Eijk in 1974 met zijn studio-orkest opnamen aan het maken is? Alvast bedankt voor jouw reactie. Benno Groet,

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 668 weergaven
  6. Voor een eenmalig projectje ben ik op zoek naar sonovox jaartal jingles (1960-1990), en de welbekende 'yesterplay', 'yesterday', 'going back in time...' e.d. jingles die met name de zeezenders veel gebruikten. Alvast dank. Henk

7. Hallo leden, heb een bestandje toegevoegd hopelijk doet die het maar het gaat om de groep Judge Dread - BIG SEVEN deze werd gebruikt op radio noordzee als jingle wie heeft er een goede kwaliteit versie van [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] groet johan

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 406 weergaven
  8. Started by harveyfm,

Radio 3. Demo van Impact Creative. [verborgen inhoud] Century 21 (Dallas) via Impact Creative. 1988/1989 Waxy --- K-Light --- Real Rock Radio [verborgen inhoud]

9. Ray L. Falcon – Soleado (todo el tiempo del mundo). Afkmostig uit Spanje nam Ray L. Falcon dit nummer op in 1974 op het Olympo platenlabel. In mei van het jaar gebruikte Peter van Dam de instrumentale versie als afsluiter van zijn programma ‘Met Peter Gaat Het Beter’ op Radio Mi Amigo. Ray L. Falcon - Soleado (todo el tiempo del mundo). Originating from Spain, Ray L. Falcon recorded this song in 1974 on the Olympo record label. In May of the year, Peter van Dam used the instrumental version to close his programme 'Met Peter Gaat Het Beter' on Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]

10. Started by hans knot,

John Dummer’s famous music band – Nine by nine. Een compleet hoofdstuk kan er worden geschreven over de activiteiten van Anthony John Dummer, geboren in 1944. Vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw in tal van bands actief en werkend met een grote variatie aan andere muzikanten. Ook werkte hij enige jaren als promotiemanager voor de platenmaatschappijen MCA en Elektra. Nine by Nine is in 1971 uitgebracht en dit instrumentale nummer werd door Joop Verhoof op Radio Mi Amigo gebruikt in juni 1976 als afsluiter van de allerlaatste ‘259 voor of tegen’. John Dummer's famous music band - Nine by nine. An entire chapter could be written on the activit…

11. Maart 1991 werd het jinglepakket 'Track to the future' bij Veronica in gebruik genomen. Dit custom jinglepakket werd door Impact Creative geleverd die Thompson Creative in Nederland vertegenwoordigde. De jingles werden door Johnny Hooper gecomponeerd. Recent kwam ik een aantal jingles van dit pakket tegen met andere teksten of logo. Ik vraag mij af of deze ooit door Veronica op Radio 3 gebruikt zijn want ik had ze zelf nog nooit gehoord. Ik vermoed dat deze resings uit '92 / '93 komen. Voor de vergelijking heb ik ze achterelkaar gemonteerd. Eerst de originele versie en daarna de versie met alternatieve tekst of logo. …

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  12. Started by ruudam2,

Weet iemand wie dit 7 Up spotje heeft ingezongen, vooral het stemmetje van het meisje in het begin is erg mooi. Juul?? [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 648 weergaven
  13. Started by Cas,

Bij deze 2 sets met jingles van Radio Europa 80 en Euro Radio. Project van een aantal Nederlanders in Italië. Radio Europa 80 [verborgen inhoud] Euro Radio [verborgen inhoud] Cas

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 489 weergaven
  14. Begin jaren 70 is er een plaat (45) uitgebracht ter promotie van Radio Veronica, Tom Collins sprak dit in het Engels(?) in. Hij vertelde over Veronica dat het een goed commercieel medium was om zaken mee te doen en te adverteren. Ik ben op zoek naar een opname hiervan. Wie weet wat ik bedoel, en heeft deze eventueel. Dank alvast voor de genomen moeite.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by HLeppers,

Ik ben deze jingleset kwijt: De nummer 10 t/m 1 jingles waarbij elke jingle eindigt met het nummer in sonovox. Werden vroeger ook vaak golflengte jingles van geknipt. Iemand?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by Ben,

Ik had deze genoemd in de thread over Marex, een promo voor World Music Radio van ruim 12 minuten. Deze komt van een R2R band uit de collectie van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  17. Started by hans knot,

Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts 2012 Voice of Peace Volume 4. Vierde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2019 Voice of Peace Volume 5. Vijfde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2015 Voice of Peace Twilight time. Volume 1 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voice of Peace in het programma Twilight Time. 2018 Voice of Peace Twilight time Volume 2 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voic…

18. Heeft er iemand nog opnames van; Radio del sol uit Ninove Radio Saventas iit Zaventem Radio pajottenland Radio plus uit Oudenaarde Dank bij voorbaat

• 0 antwoorden
    • 331 weergaven
  19. Started by Henk,

De enige Veronica "Muziek Privé" die ik heb kunnen vinden. Als tune werd hier "Murder She Says" (aka Miss Marple's Theme) van Ron Goodwin gebruikt. Radiofragment: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 513 weergaven
  20. Started by Henk,

Ron Grainer - Happening Sunday. Door Dave Gregory gebruikt voor zijn zondagavond programma op RNI. Dave verbleef maar enkele maanden op de Mebo II in de tweede helft van 1970. Een Radiofragment: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 319 weergaven
  21. Fabiana Palladino - I Can't Dream Anymore 2024. De Londense muzikante Fabiana Palladino, dochter van basgrootheid Pino, werkt al jaren nauw samen met de semi-reclusieve Jai Paul. Pallidino staat onder contract bij het Paul Institute label en zij en Paul brachten in 2023 het duet "I Care" uit. Palladino gevolgd door de release van haar titelloze debuutalbum in 2024 waarop ook ‘I can’t dream’ is terug te vinden. Het bijzondere aan dit nummer is dat niet alleen de Ross Revenge te zien is in de video van het nummer, maar ook dat Fabiana haar nummer deels in de studio zingt op het radioschip. Fabiana Palladino - I Can't Dream Anymore 2024. London-b…

22. Timebeats, the – Foottapper. Er zijn vele gitaarhits in de loop der decennia gecoverd. Eén daarvan is het door de Shadows groot gemaakte ‘Foottapper’. De originele versie kwam in 1963 uit en behaalde de eerste plaats in de Britse hitlijst. In Noorwegen liggen de roots van The Timebeats, een band die voornamelijk covers speelde. Op de lp Magical Moments uit 1963, een lp die niet alleen gevuld werd door deze groep maar ook door The Highlights, staat de uitvoering the Timebeats van Foottapper. In het programma ‘Gouden van Dagen’ op Mi Amigo 272 gebruikte Ferry Eden deze versie zowel als begin- en eindtune. Timebeats, the - Foottapper. There have been many guitar …

23. Vangelis – to the Unkown man. Deze Griekse componist werd al uitgebreid belicht in de zeezenderdiscografie. Echter het nummer ‘To the unknown man’ met een telkens herhalend kort thema, stond er nog niet in. Het nummer is afkomstig van zijn derde solo lp ‘Spiral’ uit 1977 en werd door Ton Schipper gebruikt als een van de eindtunes voor zijn middag programma op Radio Mi Amigo in september 1978. Vangelis - To the Unkown Man. This Greek composer has already been featured extensively in the Discography. However, the song 'To the unknown man' with a repeated short theme, was not yet in it. The song comes from his third solo LP 'Spiral' from 1977 and was used by Ton …

24. International Studio Orchestra – Sound City. Een compositie van John Reids uitgevoerd door the International Studio Orchestra onder leiding van Jack Trombey. Het staat op de lp Music Making uit 1965 uit de serie productiemuziek van Music de Wolfe uit London. Het nummer werd op Radio London gebruikt als tune voor de Colgate Palmolive Requestshow, die werd gepresenteerd door Tony Windsor. Helaas geen opname wel eventueel bij mij aan te vragen via HKnot..Home.nl International Studio Orchestra - Sound City. A composition by John Reids performed by the International Studio Orchestra conducted by Jack Trombey. It appears on the 1965 LP Music Making from Music de…

• 0 antwoorden
    • 10,5k weergaven
  25. Started by johan1,

hallo forum een vraag om mijn bizarre verzameling aan te vullen heeft iemand een Mah-ná mah-ná versie en wel van en het Nederlandse - Confetti Combo andere versie ook welkom JOHAN

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 435 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.