Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.024 discussies in dit forum
-
Wie kan mij helpen aan dit nummer bij voorkeur als WAV rip van een CD? Graag een PM/PB. Alvast bedankt!
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Voor de zondagmiddag..... oa Ster-Jam-Keizerstad. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben bezig een video van de Radio London RSL uit 2001 te bewerken en zoek daarvoor de volledige jingle, waarvan hieronder het eerste stuk staat, in studio kwaliteit: [verborgen inhoud] Wie heeft deze voor me?
-
-
- 5 antwoorden
- 771 weergaven
-
-
8 Augustus 1964: The Rolling Stones in de Theresiastraat Denhaag. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 1 antwoord
- 939 weergaven
-
-
O ja zo klonk dat toen.... : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-REQNW4DC8Y7K.mp3 Een compilatie met: Hit FM Limburg Radio Noord Groeistad radio Niemandsland KRO Omroep Brabant Quality FM Trend FM Radio Continue Cable One Sigma 100 Radio Veronica Studio Hoog Catherijne TROS Radio Radio 2 Top 30 (Vlaams) Radio Palermo Coastline Radio Radio 10 Super 106 Keizerstad Focus 103 Avro 3 Delta Radio
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Vandaag een tape met o.a. Unique FM Amsterdam, totaal 93 min. Peter.
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Vijfennegentig leuke jingles. 95 Jingles.zip [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")
-
- 8 antwoorden
- 6k weergaven
-
-
Heeft iemand voor mij een mp3 van deze tune in 320?
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik mis dit soort fillers op de radio.. Ooit gebruikt door de TROS, in 1987, door Jeroen Soer en Martijn Krabbé. SF (wederom dank aan Dirk)
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Opnieuw zo'n steengoeie kerstfill die dertig jaar geleden door Ferry Maat werd gebruikt. Je hoort 'm eerst in-gebruik-door-Ferry en dan de originele track. SF met dank aan Dirk
-
Eén van de mooiste kerstjingles allertijden, op een SOB track, SF
-
In 1986 gebruikte de TROS een andere puike filler, afkomstig van een SOB-LP. Je hoort 'm eerst in gebruik bij Ferry Maat en Jeroen Soer en daarna in zijn geheel. SF PS: Mooi om die prachtige stem van Jeroen Soer weer te horen (met dank aan Dirk).
-
Weer eens door m'n archief lopende om het op te schonen kwam ik deze en nog een paar speciale singles tegen die platenmaatschappij Negram deed verschijnen in de jaren 60 en 70 speciaal bestemd voor handelaren. Daarin was het meestal een bekende dj die aandacht voor voor komende releases. Hier is een single die werd ingesproken door Tom Mulder in 1973. http://www39.zippyshare.com/v/73372749/file.html Juul
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Voor een project ben ik op zoek naar de jingles Nummer 1, Nummer 2, Nummer 3, etc. t/m Nummer 100. Mag ook Number - dus engels - zijn. Kan ze op geen enkele elpee of cd vinden dus wie maakt mij gelukkig? Alvast dank, Jan
-
James Last Orchestra – Happy Luxembourg. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Maar twee jaar eerder kwam ‘Happy Luxemburg’ ook al een keer uit de platenhoes toen er in het najaar van 1977 een reclamespot diende te worden gemaakt voor een 16-daagse ‘De Grootste Zitmeubelshow van 1977’. Het werd eveneens op Radio Mi Amigo uitgezonden en de show werd gehouden in het Beursgebouw te Gent in Vlaanderen. James Last Orchestra - Happy Luxembourg. This song is already in the list and can be added: But two years earlier, 'Happy Luxembourg' also came out of the record sleeve when, in the autumn of 1977, an advertising spot had to be made for a 16-days …
-
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij een overzicht van alle aanvullingen sinds 1 december. Binnenkort worden ze verwerkt in de zeezenderdiscografie op www.soundscapes.info Aanvullingen zeezenderdiscografie 1 december 2017 t/m 4 april 2018. Categorie 2: Platen met in de tekst de naam van medewerkers of station. Rekels – Veronica. Ook in deze categorie behoort dit nummer beschreven te worden aangezien de begintekst van dit nummer werd gebruikt voor een verzoekplatenjingle op Radio Veronica. Met scheepshoornbegeleiding: ‘Hallo, Hallo Ouwe, He Hallo Veronica kunt u misschien een plaatje voor mij draaien?’ Een tekst die werd ingesproken door Veronicadeejay Chiel…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Op www.soundscapes.info is de zeezenderdiscografie te vinden. De maand maart 2012 brachten ons de volgende aanvullingen Zeezenderdiscografie aanvullingen periode maart 2012. In de categorie 5: Platen die werden gebruikt als tunes, filler of voor het produceren van jingles. Ad Visser – HiTech Heroes Dit nummer staat al in de lijst maar er kan aan worden toegevoegd dat in de periode voor de start van Radio 558, in 1988, al op het toekomstige zusterstation Radio Caroline het nummer al veelvuldig werd gebruikt om de komende reorganisatie van het zenderpark op de MV Ross Revenge aan te kondigen. Allisons – Are you sure. Zie ook Johnny Otis Show en ‘Telephon…
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Heb voor mijzelf 1 september uitgeroepen tot De Dag Van De Acapella's. Vandaar deze mix met louter acapella versies van min of meer bekende Veronica-jingles. De mooiste - die van Bruce Johnston/Beach Boys- ontbreekt. Die verdient een aparte posting. (Kon hem gewoon niet zo snel vinden.. ) http://snd.sc/1cut1Ji SFx
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Hier een mix van acapella jingles uit het Tros pakket The Winning Score. Dirk http://www11.zippyshare.com/v/38565126/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Hi, does anybody have the year jingles as used on Extra Gold.
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Wie Oh wie herkend de muziek in deze Caroline reclame? [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 499 weergaven
- 1 follower
-
-
Ooit op de radio zo begin 70-er jaren ergens in een zomer hoorde ik een liedje op de radio, waarop het refrein van dit lied van Tee Set gebaseerd was, of wellicht was het (volks)lied dat ik op de radio hoorde gebaseerd op dat van Tee Set. Wat ik me herinner is, dat het sneller ging en ook een octaaf of wat hoger was en dat het met name instrumentaal was met wat (tenorachtig) mannen gezang er doorheen. Mogelijk dat het een Grieks volksliedje was of zo. Ik heb het aan een Griekse kennis van me gevraagd, maar die herkende het niet (toen ik hem de Tee Set versie afspeelde), zo ook Griekse kennissen van hem het niet wisten. Weet een van jull…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wie heeft deze nog op de plank liggen,ik ben ze kwijt geraakt. O.A giro 240024 ,en help Veronica aan Land . Eigenlijk alle actie spotjes,ik had ze vroeger op MD maar ben het schijfje kwijt met de jingles en spotjes er op. Mart538
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Omega – Blue Star (to it). Een instrumentaal nummer van de Belgische formatie Omega uit 1978 gecomponeerd door Jacques Albin. Elektronische disco, waarvan gesteld kan worden dat de plaat veel gezocht wordt en op internet al een bod staat van bijna 60 dollar. In ieder geval werd het nummer bij herhaling als filler, op weg naar het nieuws, gebruikt door Ad Roberts op Radio Caroline in 1979. Omega - Blue Star (to it). An instrumental track by the Belgian formation Omega from 1978 composed by Jacques Albin. Electronic disco, of which it can be said that the record is much sought after and on the internet there is already a bid of almost 60 dollars. In any case, th…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Don Ellis Orchestra – Superstar. Dit nummer is afkomstig van de in 1972 uitgebrachte lp Connection. Superstar is natuurlijk een bewerking van het nummer uit de rockopera ‘Jesus Christ Superstar’. Don Ellis was niet alleen orkestleider en dirigent maar ook componist. Daarnaast speelde hij trompet en drums. Deze uitvoering van ‘Superstar’ werd gebruikt op Radio Noordzee. Op de zaterdagochtend was daar het programma ‘AD Sport en Sportwereld’ te beluisteren, waar men veel gebruikt maakte van ‘tussen spots’ om over te gaan naar een volgend sport item. Nico Steenbergen was de centrale presentator en sprak ook deze spot in. Don Ellis Orchestra - Superstar. This song …
-
- 0 antwoorden
- 888 weergaven
- 1 follower
-