Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.032 discussies in dit forum
-
Jan Akkerman – Crackers. In 1977 kwam, op het Atlantic label, de solo lp van Jan Akkerman met zijn naam als titel op de markt. Akkerman, vooral bekend als gitarist van de formatie Focus, had daarvoor al in bands gespeeld als Johnny and the Cellar Rockers, Hunters en Brainbox. Crackers werd gebruikt door Eric Mess op Radio Mi Amigo 272 in de zomer van 1979 en wel al uur vuller op naar de commercials en het tijdsein op het volle uur, in zijn programma Stuurboord. Jan Akkerman - Crackers. In 1977, on the Atlantic label, Jan Akkerman's solo LP with his name as the title was released. Akkerman, best known as guitarist of the formation Focus, had previously played i…
-
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Mijn vrouw kijkt volgens mij al sinds de eerste uitzending GTST. Ik heb het, denk ik 1 jaar volgehouden, maar ik realiseer me dat de tune best mooi is en meestal ook mooi ingezongen. Ik herinner mij dat jaren geleden er klachten waren van kijkers over de nieuw ingezongen tune (klonk vals) en deze later is overgedaan. Afijn, Lisa Boray was misschien 1 van de bekendste zangeressen die de tune inzong. Heeft iemand misschien de tunes in goede kwaliteit van de verschillende zangeressen die deze ingezongen hebben?
-
-
- 2 antwoorden
- 560 weergaven
- 1 follower
-
-
Tumbleweeds – Mojave. Een kort en krachtig instrumentaal werkje van de uit Kaatsheuvel afkomstige Tumbleweeds. De groep werd in 1967 opgericht maar behaalde haar grote successen nationaal en internationaal in de mid jaren zeventig. Op Radio Mi Amigo werd ‘Mojave’ gebruikt in de sportshow bij de ‘Sport Quiz’. Het voorlezen van de winnaars van een vorige uitzending, die een lp kregen toegestuurd en vervolgens het stellen van een nieuwe vraag. De presentatie was in handen van Johan Friso en Willem Kapel. Tumbleweeds - Mojave. A short and powerful instrumental from Kaatsheuvel-based Tumbleweeds. The group was formed in 1967 but achieved its great success nationall…
-
- 0 antwoorden
- 404 weergaven
- 1 follower
-
-
Begin juni 1974 draaide Bart van Leeuwen in het programma Ook Goeiemorgen nummers van het Carpenters album Now & Then. Hij sloot af met Yesterday Once More/Reprise van die LP. Een radiofragment: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 401 weergaven
-
-
Ray Conniff and the Singers – Love (can make you happy). Eén van de mooiste songs uit 1969 die in de uitvoering van de formatie Mercy de tweede plek behaalde in The Billboard Hot 100. Hetzelfde jaar kwam andermaal een lp uit met Connif uitvoeringen van hits. Zo stond op deze lp getiteld ‘Jean’ ook het nummer Love (can make you happy). Het nummer werd gecomponeerd door Jack Sigler jr. Het werd op RNI in gezet door Mike Ross voor de productie van de jingle ‘RNI you’re gorgeous you’re beautiful. Ray Conniff and the Singers - Love (can make you happy). One of the most beautiful songs from 1969, which reached the second spot on The Billboard Hot 100 in the performa…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ruth White - Variations on Couperin's Rondeau en aan het einde Anvil Chorus van het album Short Circuits. In 1971 op Radio Veronica te horen in een promo voor het weekblad 192. Radiofragment: [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ringo Star – You’re sixteen. In 1960 was het al een hit voor Johnny Burnette en een jaar later in Europa. In 1973 deed Ringo Star het nog eens dunnetjes over en de luisteraars van Radio Mi Amigo zongen driftig mee bij het aanhoren van zijn versie. Op de intro sprak Ringo trouwens een boodschap in voor de luisteraars. Ringo Star - You're sixteen. It was already a hit for Johnny Burnette in 1960 and a year later in Europe. In 1973, Ringo Star did it again, and Radio Mi Amigo listeners sang along adrift when listening to his version. On the intro, by the way, Ringo spoke a message to the listeners. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 479 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze Pams 28 "Chaser" instrumental logo werd door Klaas Vaak gebruikt voor een van z'n jingles. Een radiofragment: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 562 weergaven
-
-
Ivor Slaney And His Orchestra - High Wire (ook bekend als Theme From Danger Man en origineel van Edwin Astley). Dit nummer werd door Pete Brady op Radio London in 1965 gebruikt als tune van z'n ochtend programma. Een radiofragment: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 365 weergaven
-
-
Silver Convention – Save me. De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze en behoort tot de eerste Euro-Disco acts. Silver was de bijnaam van Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het nummer Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden. In een aflevering van de Mi Amigo top 50 in juni 1975 stond het nummer op 9 genoteerd en vertelde Peter van Dam dat voorheen Save me als tune was gebruikt voor de Vliegende 50. Dat was een tijdelijke hitlijst toen Peter van Dam op vlucht voor de Belgische autoriteiten…
-
- 0 antwoorden
- 469 weergaven
- 1 follower
-
-
Guy De Lo and his orchestra – Touch of red. Dit nummer is afkomstig van de lp Pink Panther Discostar uit 1978 in productie van Jean Vanloo op het Aquarius label. Werd in diverse landen uitgebracht waaronder Portugal en Frankrijk. Guy was eerder bekend als groepslid van Jess and James als ook van The Wallace Collection uit België. De lp was aan boord van Radio Mi Amigo 272 want Erik Mess gebruikte ‘Touch of red’ als filler naar het hele uur in augustus 1979. Guy De Lo and his orchestra - Touch of red. This song is from the 1978 LP Pink Panther Discostar produced by Jean Vanloo on the Aquarius label. Was released in several countries including Portugal and Franc…
-
- 0 antwoorden
- 463 weergaven
- 1 follower
-
-
Incredible Rock Band – Bongolia. Dit nummer wordt al genoemd en kan worden aangevuld. Deze Amerikaanse groep, die in 1973 en 1974 twee lp’s uitbracht waarbij voornamelijk bongo’s en conga’s werden gebruikt, speelde voornamelijk funky muziek. Van de eerste lp, Bongo Rock is het nummer Bongolia afkomstig. Bij Radio Delmare was het in 1979 Dr. Molly, die het nummer gebruikte als afsluiter van zijn Dr. Molly’s Magic Show. Incredible Rock Band - Bongolia. This song has already been mentioned and can be added too. This American group, which released two LPs in 1973 and 1974 using mainly bongos and congas, played mainly funky music. From the first LP, Bongo Rock is …
-
-
- 3 antwoorden
- 711 weergaven
- 1 follower
-
-
Kingsize soldierboy uit 1979 Zijn een aantal jingles op gemaakt voor Caroline 319
-
-
- 4 antwoorden
- 740 weergaven
-
-
Regelmatig gehoorde promo op Radio Caroline voor de nachtshow van Steve Young alias the curly headed kid in the third row. Muziek op de achtergrond is “The Untouchables" van Nelson Riddle. Twee radiofragmenten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 521 weergaven
-
-
hallo forum, ben op zoek naar Little Sammy Gaha - Rock 'n Roll Is Back Again maar dan in de Radio Nordsea International Versie wie kan mij aan deze uitvoering helpen groet johan
-
-
- 3 antwoorden
- 597 weergaven
- 1 follower
-
-
Mel Henke – Old McDonald had a girl. Een nummer afkomstig van de lp La Dolce Henke - The Mad Musical World of Mel Henke uit 1962 op Warner Bros. Henke, geboren in 1915 en overleden in 1979 was een Amerikaanse jazz pianist, orkestleider, componist en jingleproducer. Onder meer voor Chevrolet en Palmolive-Colgate maakte hij de mooiste commercials. De laatste 45 seconden van Old McDonald had a girl’ werd door Bill Hearne op Radio Caroline gebruikt voor zijn ‘Fidding with my antenna’ jingle. Mel Henke - Old McDonald had a girl. A song taken from the 1962 LP La Dolce Henke - The Mad Musical World of Mel Henke on Warner Bros. Henke, born in 1915 and died in 1979, wa…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Titel vervangen en tekst aangepast Roy Budd – You look good to me. Een nummer van de allereerste elpee van de Britse jazzpianist Roy Budd uit 1967, een elpee waarvoor hij samen met onder meer Tony Hatch de arrangementen schreef, getiteld ‘Pick yourself up’. Hij was toen nog maar twintig jaar oud en had nog een lange carrière voor de boeg waarbij hij vooral veel muziek voor ontelbare films schreef. In 1972 trouwde hij met de Duitse zangeres Catherina Valente, maar na zeven magische jaren was het voorbij. Het komt niet vaak voor dat er een promo wordt beschreven zoals gebruikt op Radio 355. In ieder geval pakte Dave MacKay (David Gilbee) de elpee erbij toen hij een pro…
-
- 0 antwoorden
- 386 weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 17 februari 1974 kwam de Haagse vrije radiozender Radio Centraal voor het eerst in de lucht op 97 megahertz oftewel FM kanaal 34. Rob Candy was de oprichter van Centraal. Iedere zaterdagavond was Centraal een uur in de lucht. Naast Rob Candy was Joop van den Berg medewerker van het eerste uur, twee maanden later gevolgd door Tony Houston (later: Dick Verheul), Buffalo Bill Pepinsky (later: Haagse Buf) en nog iets later Jacques Rusthout. Omdat één van de zenders niet goed op 97.0 Mhz te krijgen was, werd op 22 juli verhuisd naar FM-kanaaltje 25 oftewel 94.5 Mhz. Centraal werd steeds populairder. Nieuwe aanwinsten in de programmering waren i…
-
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
Stan Freberg - The World Is Waiting For The Sunrise. Dit nummer werd al genoemd en kan dus worden aangevuld. Ook werden de laatste seconden van ‘The world is waiting for the sunrise’ gebruikt in een jingle op Radio Veronica in het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw: ‘We gaan terug in de tijd.’ Stan Freberg - The World Is Waiting For The Sunrise. This song has already been mentioned, so it can be added. Also, the last seconds of 'The world is waiting for the sunrise' were used in a jingle on Radio Veronica in the early 1970s: 'We're going back in time.' [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 4 followers
-
-
Mi Amigo 1976 Peter van Dam in het programma Schools Out met het item Popnieuws. Hij noemt het ook "Hutspot" of "Hutspop" ??? Als achtergrondmuziekje werd hier Edouard Duleu met " A La Porte Du Printemps" aangewend. Twee radiofragmenten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 633 weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 31 augustus 1976 verklaring Peter van Dam. Met gebruik van de nummers "Deuil et Douleur" en "Enfants et Marionnettes" van Daniel J. White (album Musique Pour... Sports / Evénements, label Montparnasse 2000). Een radiofragment: [verborgen inhoud] Ik heb alleen online audio kunnen vinden van Deuil et Douleur op een Japanse site: Daniel J.White - Deuil et douleur - ニコニコ (nicovideo.jp)
-
-
- 6 antwoorden
- 992 weergaven
- 2 followers
-
-
Categorie 2: Songs met in de tekst de naam van stations of medewerkers. 1967 Motions Songbook Een lp uitgegeven in september 1967 door het popblad Teenbeat en wel tegen een zeer aantrekkelijke prijs (f 7,50) om de langspeelplaat wat meer bekendheid te geven aan het jeugdige luisterpubliek van die tijd. Op de lp waren er tracks van eerdere lp’s maar ook songs, die op single eerder waren uitgebracht. Op de lp verder gesproken woord waarbij Joost de Draaijer van Radio Veronica de leden van de groep introduceerde en tevens de leden aan het woord liet. In dezelfde maand kwamen ook de lp versies uit van de Tee Set en The Outsiders. Category 2: Songs with the na…
-
- 1 antwoord
- 529 weergaven
- 2 followers
-
-
Promo adverteren op Radio Mi Amigo 1976 met Peter van Dam en Joop Verhoof. Met gebruik van vier nummers van het Montparnasse 2000 label: Intro: Louis De La Cour - Mister Holmes Vervolgens plus het einde: Daniel J. White - Football Et Rugby Op 35 seconden: Janko Nilovic - Pop Impressions Op 1.58 minuten Janko Nilovic - Trumpet Sketches De promo: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 561 weergaven
-
-
Ik ga een nieuwe soul show beginnen bij omroep leeuwarden Wie kan mij helpen aan een aantal jingles voor mij. Bvd Gr Johan.
-
- 5 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
Dogs, the – Hot Dog. Een instrumentaal nummer uitgebracht in 1973 of het BASF label in België. Verder is er niets bekend omtrent de uitvoerenden. Het is ook niet duidelijk of het een Belgische formatie gaat want het werd ook uitgebracht op het Polydor label. Het deuntje viel in de smaak bij Joop Verhoof, die het zowel op Radio Atlantis als Radio Mi Amigo gebruikte als afsluiter van zijn programma. Dogs, the - Hot Dog. An instrumental song released in 1973 or the BASF label in Belgium. Nothing else is known about the performers. It is also not clear whether it is a Belgian formation as it was also released on the Polydor label. The tune caught the ears of Joop …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-