Spring naar bijdragen

Radiotechniek

Voor discussies over zendtechniek, antennes, soundprocessing, Radio automatisering etc.

1. Started by Andree,

Gaaf dit te zien, [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Hallo, Ik weet niet of er hiervoor reeds en thread bestaat, maar, bij de een of andere radio-evenement (Top 2000, Radio Mi Amigo40,...) neem ik op mijn PC de stream op via een of andere audio recorder software op om deze programma's later terug te kunnen beluisteren. Probleem is dat de stream soms uitvalt tijdens mijn afwezigheid en ik hierdoor lange stiltes opneem. Bestaat er ergens een software die de stream automatisch weer opstart en dit blijft doorproberen totdat de stream weer functioneert aub ? Ik hoop verstaanbaar te zijn. Groeten, Frederic

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by john hermans,

Hallo allemaal vraag weet iemand hoe je m4a kunt overzetten naar mp3 ? of kan dit helemaal niet. M.v.g John

• 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  4. Started by Juul,

Politieke partij Noorwegen wil FM-frequenties weer in de lucht. [verborgen inhoud]

5. Hallo allemaal, Het is niet mijn bedoeling om hier te spammen, maar ik heb (vind ikzelf) vrij unieke auto dj software gemaakt die ook als play out systeem kan worden gebruikt (Icecast / Shoutcast). "Smart Mix Player" kan automatisch perfect muziek aan elkaar mixen (harmonisch en in sync met de beat). Bekijk de demo video op [verborgen inhoud] en oordeel zelf. Je kunt daar ook een gratis trial versie downloaden. Feedback wordt zeer op prijs gesteld! Martin

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Juul,

bron: Spreekbuis. [verborgen inhoud]

7. Started by Harmen,

Ik rijd regelmatig op de A28 richting Groningen en luister dan naar DAB-radio. De laatste dagen zijn er aardige condities. Met mijn plakantenne op de voorruit ontving ik vanmorgen de wereld aan zenders. Radio Rijnmond en Decibel oa. LX classics lukte ook, 1live vanuit Münster lukt mij normaliter thuis wel rond Hoogeveen, maar nu met de volle 4 balkjes in Stad. Ook ontving ik NDR Welle Nord uit Kiel en uit Lübeck. Tot slot geen audio, maar wel de tekst in het scherm van Qmusic Limburg. Best aardig zo naar de radio te luisteren. Iemand nog meer leuke ontvangstrapportjes via DAB?

8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

10. "Enable Artist seperation" werk niet in Mixtime Direttore 4.0.0 Broadcast Zo zitten de tracks in de database; artist[space]-[space]title Het vinkje staat aan. Soms 2 of 3, zelfs 4X dezelfde artiest/groep in 1 uur Database bevat 1000 titels in een testopstelling, alles zit in 1 map, met een paar submappen. "Minimum distance" heeft gestaan op 500 maar is nu op 800 gezet. Wie weet hier meer over?

• 8 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  11. Started by janjan38,

[verborgen inhoud] staat op markplaats

12. Started by Juul,

Een aardig stukje over het marine station in Ouddorp en dat naar de Flevo gaat. [verborgen inhoud]

13. Started by nchuijg,

Antenna Hungaria heeft onlangs een nieuwe 2 MW zender in gebruik genomen nabij Solt en de infrastructuur van de antennes aangepast. Dit meld RadioWorld International edition. [verborgen inhoud] Groet Nico.

• 15 antwoorden
    • 4,9k weergaven
  14. En mooi artikel in Radioworld deze maand over het overzetten van oude historische BRT platen naar een digitale standaard. Een mooie beschrijving wat ze doen om het op een hoge analoge standaard op twee manieren op te slaan (er word zelfs lampolie bij gebruikt). [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik vraag me dan meteen af hoe gaat daar ons Beeld en Geluid mee om? Groet Nico.

• 6 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  15. Started by Vincent,

Ik zie nu een heel hard morse signaal op 534 kHz. Het blijkt een baken te zijn met de call FED aan boord van de Floatel Endurance 9ZCEK4). En zo ziet het er uit: Maar waarom is het signaal zo hard? Niet zo gek, hij ligt hier 'om de hoek' in de Botlek:

• 9 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  16. Started by Vincent,

Ik maak al een aantal jaren gebruik van diverse SDR-ontvangers voor het luisteren naar de lange-, midden- en kortegolf. Je kan er zo ongelooflijk veel meer mee doen dan een conventionele ontvanger. En de Perseus is wat mij betreft de beste radio ontvanger die ik heb. Enige nadeel: je kan alleen luisteren via een computer. Ik heb nog wel een Yaesu FRG-7, maar die heeft geen digitale uitlezing. En bij de NRD 525 moet je of een goede speaker hebben of met een koptelefoon luisteren. Ze staan afgeschakeld in de kast. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een ontvanger die ik gewoon kan aanzetten om naar te luisteren terwijl ik aan het werk ben. En met luisteren bedoel ik …

• 6 antwoorden
    • 7,2k weergaven
  17. Started by perry,

DRINGEND GEZOCHT: de sevicehandleidingen en schema's van de OTARI NAB cartplayer CTM-10 en de CTM-10R reproducer serie; Dit voor hersteling van deze toestellen en het fabriceeren van de verbindingsskabels;om deze toestellen terug in gebruik te nemen

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Started by RadioFiel,

Daar de ontvangst van de DAB+ zenders zo goed was op mijn autoradio (België) had ik besloten om een DAB+ ontvanger te kopen voor binnenshuis gebruik. Na wat opzoekwerk besliste ik om een degelijke (en dure) radiotoestel te kopen met goede recensies op het internet. Het werd de Pure Evoke H6. In de winkel was er wel geen ontvangst van de DAB+ zenders op dit toestel maar de verkoper verzekerde mij dat dit kwam door al het beton in de muren en plafond van de winkel en dat ik een perfecte ontvangst zou hebben thuis in mijn keuken. 30 minuten is dit radiotoestel in mijn bezit geweest ! Bij thuiskomst bleek al gauw dat ik DAB+ ontvangst in de keuken mocht vergeten. Zero o…

• 11 antwoorden
    • 5,5k weergaven
  19. Started by Juul,

Sinds enige tijd maak ik geen kopieen meer vanaf tape naar m'n bejaarde iMAC uit 2001. De banden zijn op en als er weer eens eentje opduikt dan is onze Niels wel zo aardig om daar een digitale kopie van te maken. Dus m'n REVOX PR99 is dan ook niet meer nodig. "niet te tillen". Hij is nu ook bij Niels. Dus de recorder heeft plaats gemaakt voor een Kenwood PU. Nu ben ik al weer een tijdje doende om al m'n singles en LP's waar ik iets mee heb om te zetten in een digitale versie. Ik heb een PU geleend van Ad en hup……... Het lijkt mij leuk als ook anderen eens een foto plaatsen van hun "studio"………Ik ben benieuwd ! …

20. Started by Vincent,

Ik ben een beetje aan het spelen met de ' nieuwe' perseus software en een andere antenne. Een schermprintje van het gebied 0 tot 1500 kHz: Door op de afbeelding te klikken kan je hem groter maken. Je ziet duidelijk de lange- en middengolf. En het ' lege' stuk ertussen. Zodra het donker wordt is dat een mooi gebied om op NDB's te zoeken. Bakens bij vliegvelden en aan boord van schepen en boortorens. Mij viel net deze op: Op 510 kHz een baken met de call 9HA3053. Op [verborgen inhoud] kan je terugvinden dat het een schip/constructie is met de naam Bold Tern. Op [verborgen inhoud] kan je dan vervolgen…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Started by Vincent,

Van de week kwam ik deze sdr ontvanger tegen: [verborgen inhoud] Na het lezen van deze review denk ik er over om er eentje aan te schaffen: [verborgen inhoud] Voor wie een wil kijken wat er zoal in de wereld is te ontvangen, hier vind je een overzicht van de online sdr radio's waar je gewoon naar kunt luisteren: [verborgen inhoud] Zo luister ik nu naar Melbourne Classic Rock Radio op 1377 kHz.

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  22. Started by thijs5326,

Kortgeleden heb ik eindelijk een gevoelige tuner gevonden. Prima toestel, een nadeel is dat de AM een Amerikaanse verdeling heeft. Alle frequenties eindigen op een nul. Omdat hij ook ook nogal selectief is ontvang ik dus weinig middengolf-zenders. Is het mogelijk om de verdeling te veranderen naar een Europese verdeling en zo ja hoe moet dat? Het betreft dus de Sony XDR -F1HD. Gr.thijs

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. Started by DAB.Radio,

Een artikel uit de Telegraaf van 9 juli 1976 over een door de NOS ontwikkeld apparaat voor het verbeteren van de kwaliteit van radioverslagen over telefoonlijnen: [verborgen inhoud] Het apparaat werd voor het eerst ingezet tijdens de Olympische Spelen van 1976 en is o.a. te horen in deze download (met dank aan Vincent), direct aan het begin van het programma: [verborgen inhoud] Dat men behoorlijk trots was op deze vinding, blijkt uit het feit dat in het programma een jingle te horen is met "Radio Olympia, de snelste informatie, het beste geluid". Op Wikipedia vond ik nog wat technische achtergrond: [v…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Herbert Wentink,

Ik kreeg vandaag de vraag of het LCD scherm van de Sangean WFT-1 internetradio in helderheid is af te stellen. Zelf heb ik enkele jaren terug ook deze radio in mijn set gehad, en meen mij te herinneren dat er 3 verschillende stappen waren voor de helderheid van het scherm, ik kan echter hierover niets in de manual terug vinden. Op het internet kan ik niets hierover vinden, heeft hier iemand dezelfde radio, weet of dat kan, en hoe dat moet?

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Juul,

Wie heeft er voor mij een lege Floppy disc ? Ik wil even controleren of m'n oude disc drive nog werkt. Maar………..mocht er iemand naar Hoek van Holland gaan donderdag ben ik blij als ik hem daar in ontvangst kan nemen ! Dank je wel.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.