Overige landen
Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.
3.179 discussies in dit forum
-
Is er all meer bekend over de 648 khz, wanneer Caroline deze frequentie in gebruik gaat nemen?Deze week/ weekend had een mooi moment geweest
-
-
- 295 antwoorden
- 61k weergaven
- 3 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 199 antwoorden
- 33,2k weergaven
-
-
Ik zit nu ( 12-13 uur Ned tijd ) een uurtje naar KBC - 6095 Khz te luisteren. Maar vindt ik dat leuk? Nee dus. Gewoon "plaatje op en plaatje af". Fantasieloos. Wat bezielt die mensen? Om voor veel geld een zender af te huren en ons te laten "meegenieten" van hun hobby gedoe. Ja, ik zal het maar direct schrijven;'je hoeft er niet naar te luisteren". En dat ga ik ook nu niet meer doen. Ontvangst hier (Elburg) is OK dat weer wel. Het varieert hier op m'n R70 van S6-S9. ( Voor wat het waard is ). Juul
-
- 80 antwoorden
- 10,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Geachte lezers, Ja ik beken..... ik heb een AM tic. Want al jarenlang luister ik elke morgen naar de middengolf! Dan probeer ik om stations 'van ver' (DX) te ontvangen. Ik ga proberen of ik mijn Update lijstje hier kan plaatsen.... Sinds een paar weken, kan ik weer volop genieten: ze zijn er weer. Maar ik moet er wel op tijd (vroeg) bij zijn, anders lukt het écht niet meer. Want als de zonnepanelen hier om me heen aangaan, doe ik de radio uit. RDI is hier al een paar keer geweest, maar ja..... Al die storende rotzooi ligt al op daken, om dan de storing weg te krijgen. Overdag is het hier Storing / Ruis, dan de radio…
-
-
- 76 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij de radio-afleveringen van deze en vorige week: Sounds Of The 60's: 11 en 18 augustus 2012 http://www.mediafire.com/?g058z7650c42k87 http://www.mediafire.com/?mh4a428urduwddb Pick Of The Pops: 11 en 18 augustus 2012 http://www.mediafire.com/?gzhcv622j9tc06t http://www.mediafire.com/?p3xp709cl24g2io Gr, Melle
-
Vanaf vandaag probeer ik iedere dag een 208 programma te posten. Ze zijn afkomstig van Vincent en door mij uitgezocht. [verborgen inhoud]
-
- 70 antwoorden
- 9,6k weergaven
-
-
Al heel goed te ontvangen in het westen van Nederland en dat gaat met meer vermogen (natuurlijk) nog beter worden. "A power increase has been agreed for Radio Caroline to extend its coverage area from Suffolk and Essex to include Kent as East Sussex. The station is broadcasting under a community radio licence and was originally granted 1kW of power on 648 AM in 2018. The actual power increase amount has not been announced." [verborgen inhoud]
-
-
- 66 antwoorden
- 9,6k weergaven
-
-
... over de 648 kHz, Flashback op 765 kHz, antennes (+ onderhoud) en bereik, toekomstige experimenten, vermogen, zonnepanelen, DAB, SDR ontvangers ect... Bereik: '' we are the most popular station in Calais and they don't speak English in Calais then in places like Rotterdam or places on the Dutch and Belgium coast where English is spoken - so we get emails from people in Dusseldorf in Germany saying that we are the strongest station on the dial, and in some places in northern Germany Caroline can still stop the search tune on car radios when driving along the autobahn, and that's with the signal travelling all across Holland and Belg…
-
-
- 58 antwoorden
- 12k weergaven
-
-
Test transmission from the LV18, berthed at the Ha'Penny Pier, Harwich. Recorded from FM (106.8) this has been on a loop since early evening- continuous music and IDs [verborgen inhoud] Shaun
-
- 57 antwoorden
- 7,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline laat op de eigen website weten dat ze toestemming hebben gekregen om op 648 kHz uit te zenden met een vermogen van 1 kW. Een zender is al aangeschaft en wordt gereed gemaakt voor deze frequentie. 648 kHz is de oude frequentie van de BBC World Service. De frequentie komt overeen met een golflengte van 463 meter. Zal dus wel 'Caroline on 459' of zoiets worden... Piet.
-
- 56 antwoorden
- 14,5k weergaven
- 1 follower
-
-
The Wolfman Jack Radio Show - Oldies 98 (WPTY-HD2) September 8, 2018 - Hour 1 [verborgen inhoud]
-
-
- 55 antwoorden
- 10,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 53 antwoorden
- 9,3k weergaven
-
-
Hallo radiofans, Heeft er iemand een idee hoe ik online kan luisteren in MP3 naar de RSL uitzendingen “return van Radio London” van 29 juli tot 14 augustus 2023. Ze zenden maar uit op 0.5 watt, maar mogelijk dus ook online. Ik heb echter de URL hiervan niet.. Mocht iemand die info hebben, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. Pierre Addicted to Music
-
-
- 52 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Fox 50 Flashback Countdown , here are this week's shows : Tuesday : February 01, 1975 [verborgen inhoud] Thursday : February 02, 1985 [verborgen inhoud] Fiday : Top 2100 from '73 to '82 : Part 26 ( Nb 2050 to 2001 ) [verborgen inhoud]
-
-
- 50 antwoorden
- 9,9k weergaven
-
-
Fox 50 Flashback Countdown Special : Top 1000 from 1973 to 1982 : Billboard / Cashbox / Record World / Radio & Records combined. Here's part 00 : Pre-countdown show ( # 1100 to # 1001 ) [verborgen inhoud] The attached playlist ( in the zipfile ) will be completed later with more detailed charts position. The Top 1000 start today ( part 01 ) and will long 4 weeks ( 20 shows ). Please download fast ( links available only 7 days ) , i won't repost because of my low internet connection and the number of shows. It's the first time i record and post such a long show, don't know if you will be interest…
-
-
- 49 antwoorden
- 7,7k weergaven
-
-
Part 1: We'll Meet Again - Britain in World War II Beginning an epic new series charting the history of modern Britain in 50 records, Stuart Maconie considers The Force's Sweetheart, Vera Lynn, and her own musical part in the fight against fascism. We hear from those who lived through WW2 - both those serving in the Armed Forces and those on the Home Front - and discover the significance of music during the war years and how it kept the force's spirits up whilst comforting those waiting anxiously at home. Some families were further strained and stretched because not only were the men fighting overseas, but the children had been evacuated to the safer confines of th…
-
- 49 antwoorden
- 14,9k weergaven
-
-
De middengolf dood? Ik dacht het niet, kijk hier maar eens: [verborgen inhoud] In LA, de grootste stad van USA staat een AM zender numero uno, jawel. KFI 640AM In NYC de 2e stad, maar belangrijkste stad, staat 1010 WINS op nr 3. En hier, alleen maar LPAM (hebben ze in USA ook) met geen luisteraars. De middengolf is naar de kloten geholpen door de degene die daar belang bij hebben, niet de luisteraar, die wil wel als er iets fatsoenlijks en goed ontvangbaar te horen is. ************************************************************************************************** KFI terug aan kop in Los Angeles In Los Angeles heeft de…
-
-
- 48 antwoorden
- 6,5k weergaven
-
-
Hi guys, this is funpirate on line ... My last entry on this forum was in March 2015. That's how fast time flies ... During this period, there are changes, especially in 2017, when can read messages from Jan-Fre. And listen fantastic audio files collection from Radio Luxembourg in 1970's . My greetings and a lot of gratitude for Jan-Fre - great work. This inspired me to update entries here, as some materials, that might be of interest to fans of RTL 208, especially in parts with Dutch DJs . Will make a reservation right now, because these audio materials from the Hans Knot collection. In any case, he is the author of these publications. I thin…
-
- 47 antwoorden
- 7,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 47 antwoorden
- 6,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Het verhaal van Radio Moskou Nederlandse afdeling. Op dit forum bestond al een vermoeden , dat RMI daar verbleven heeft. Momenteel wil ik een klein begin maken. Even kijken of er belangstelling voor bestaat. De komende weken probeer ik meer te gaan publiceren. Momenteel verblijf ik na een ongeval in revalidatie. De video is uit mijn archief en heb ik zelf op youtube gepubliceerd. Degene die presenteert op de video is Kirill Brattsew . Was een goede vriend van mij. Sinds 1953 werkzaam bij de Nederlandse afdeling. Wordt vervolgt.
-
-
- 46 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb in de afgelopen weken een aantal cassettes opgenomen met daarop opnames van diverse USA radiostations uit juli 1981. De informatie die op de cassettes staat vind je terug in de filenaam. Correcties, aanvullingen, alles is welkom. De eerste opnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 46 antwoorden
- 6,3k weergaven
-
-
Op 23. Januari wordt Absolute Radio op AM 1215 kHz en nog verdere AM frequenties uitgeschakeld.
-
-
- 44 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
-
-
The W and K stations in the USA. Toen ik in de zomer van 64 volop Britse zeezenders ging luisteren liep ik tegen een probleem aan, de ontvangst s avonds in Groningen was zo slecht dat ik vaak alternatieven zocht en vond in de vorm van The BBC Light, Radio Luxembourg en AFN. Met name via AFN begon ik in te zien dat in de VS op een heel andere manier musicradio werd gemaakt dan hier in Europa. Met name de in de VS opgenomen programma’s voor AFN Europe gaven een goed beeld terwijl vanaf 65 op Caroline Jack Spector en vanaf 66 Gary Stevens op Radio England hun kunsten vertoonden. In aankondigingen van de heren werd met regelmaat gesproken over de stations waar ze …
-
- 41 antwoorden
- 3,6k weergaven
-