Spring naar bijdragen

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Started by capitalguy,

waar vind ik deze collectie? ik weet wel het bestaat al [verborgen inhoud] maar de kwaliteit is echt slecht & echt geen plezier om naar te luisteren

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 782 weergaven
  3. Started by Vincent,

Ik heb in de afgelopen weken een aantal cassettes opgenomen met daarop opnames van diverse USA radiostations uit juli 1981. De informatie die op de cassettes staat vind je terug in de filenaam. Correcties, aanvullingen, alles is welkom. De eerste opnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 46 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  4. [verborgen inhoud] Een leuke opname uiit de week dat de Engelse service van Radio Luxembourg 40 jaar bestaat. Met felicitaties van Cliff Richard en Billy Fury. Voormalige Power Play: The Cats - Be My Day. Power Play : The Rubettes - Jukebox Jive. Persoonlijke hittip deze week van Dave Christian (Hot Shot): The Four Tops - The Well is Dry. Weet iemand welk stukje muziek je hoort aan het begin en aan het eind van deze opname als Mark Wesley het over de disco show heeft?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  5. Started by Ben,

Gisteren stuurde Douwe me een app door van Roger Day dat John Ross-Barnard is overleden. Op [verborgen inhoud]lees ik net het volgende bericht: 2nd November: We are sad to hear of the passing of John Ross-Barnard earlier today. He was in Coventry University Hospital after a kidney infection took a turn for the worst and died with his family around him. Our sincere condolences to them. RIP. Jon Myer heeft op zijn website het volgende artikel aan het radioverleden van John gewijd : [verborgen inhoud] Ik ontmoette John zelf voor de eerste keer tijdens de London RSL in 2000 op Clacton Pier. Hij was een zeer aardige en vriendelijke man, een…

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  6. " Have you ever wondered what life on a pirate radio ship was like? Well wonder no more, because in this episode, the excellent Caroline Martin reminisces about her frankly crazy experiences aboard the pirate radio ship, Ross Revenge. In her time on the high-seas she experienced a raid from the authorities, paranormal goings-on and a helicopter rescue in a violent storm. Kind of makes you grateful that the worst most of us have had to deal with is a sticky fader from when you spilt your can of Red Bull on the desk. You can hear the emotion in her voice as she takes us back with her to the middle of the North Sea. Then what happened when she finally had to c…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 951 weergaven
  7. Ruim 200 jaar na het rampjaar 1672 (dat heel lang geleden is) maar ondertussen is dit ook al weer bijna 150 jaar oud. Hierbij een paar pareltjes. Weliswaar geen radio want die bestond nog niet. Was nog niet uitgevonden. Maar dit is de allereerste opname ooit gemaakt door Edison. Dat is echt (Beeld en) Geluid want voor deze datum is er.... niets bewaard gebleven. Het jaar 1878 - Thomas Edison zegt het rijmpje "Mary had a little lamb" [verborgen inhoud] Het jaar 1888, 10 jaar later. Arthur Sullivan speelt het nummer The Lost Chord [verborgen inhoud] Het jaar 1897 (dus al weer 19 jaar later), een opname van de …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Toen ik in Edinburgh op bezoek bij een goede vriend was, heb ik daar tevens op mijn meegenomen radio-cassetterecorder een verzamelbandje opgenomen van wat daar allemaal via antenne in stereo te ontvangen was. Dit behelst diverse gedeeltes uit diverse programma's in 1989 uitgezonden door diverse Schotse zenders inclusief reklames, telefoongesprekken en onbekende Dee-Jays. Bij deze veel luisterplezier toegewenst! Met vriendelijke groet!

9. Started by hans knot,

[verborgen inhoud] wplj new York 1986 08 11 Power 95 47 min

10. Started by capitalguy,

• 0 antwoorden
    • 767 weergaven
  11. Started by erco59,

One hour of own short recordings with the best 208 DJ's Koelewijn, Prince, Stewart and others until the arrival of Wesley [verborgen inhoud] Eric C.

• 0 antwoorden
    • 640 weergaven
  12. Started by Control49,

Voor degenen met een hitlijsten-fetisj Ab donnerstag gibt es Der WDR 4 TOP 444 ! Eea gedurende 3 aansluitende dagen te beluisteren via WDR4 (tussen 09.00 en 21.00). Het betreft hits uit jaren 60-70-80 gekozen door de luisteraars van NRW. M.i. zeer de moeite waard, want; het WDR4 geluid is -zoals bij alle zenders in NL helaas het geval is- niet over-geprocessed en daardoor een feest om naar te luisteren. vr.gr. John

• 0 antwoorden
    • 637 weergaven
  13. '' End of the long waves of RTL Luxembourg 234 kHz on December 31, 2022. The decision has just been taken: Faced with the energy crisis, the M6 Group, RTL will stop broadcasting on the long waves from next January 1st. A measure that should save more than 6,000 Mwh per year.'' [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 711 weergaven
  14. Started by Juul,

Ik hoor de hele dag een KG station dat hier (Dronten) best goed doorkomt op 9670 Khz. Tussen de middag hoor ik pop muziek en men draaide RNI jingles en ook Man Of Action. Iemand een idee welk station dit is/ Ja de zender staat in Duitsland, zover ben ik al.

15. Started by martinja,

RTL208 - Emperor Rosko 1976 [verborgen inhoud]

16. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 486 weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 689 weergaven
  18. ONE...LAST...TIME Mi Amigo DJs reunite for one last Caroline broadcast A group of DJs who served on the Mi Amigo in the 70s are reuniting for one last broadcast on Radio Caroline this summer, live from the studios on board Ross Revenge. The theme of the broadcast on Saturday 9 and Sunday 10 July is ‘The Sensational Seventies’. Line-up: Nigel Harris (Stuart Russell) Martin Fisher Bob Lawrence (Richard Thompson) Tom Anderson Mike Stevens Cliff Osbourne James Ross Mark Lawrence Marc Jacobs Brian Martin Roger Mathews [verborgen inhoud]

19. Radio First Termer was een illegaal station dat gerund werd door Amerikaanse soldaten in Vietnam, het heeft maar heel kort bestaan en hun geheime studio was gevestigd in een bordeel in Saigon. Zo staat het omschreven op wikipedia Radio First Termer was an underground pirate radio station that operated in January 1971 during the Vietnam War. The station was fronted by United States Air Force Sergeant Clyde David DeLay (August 15, 1948 — January 20, 2012), under the on-air pseudonym of "Dave Rabbit".[1][2][3] The two other members of his crew were called "Pete Sadler" and "Nguyen." After serving three tours in Vietnam, DeLay and his friends launched Radio …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 815 weergaven
  20. In het boek "Last of the pirates" van Bob Noakes schrijft Bob over een Engels bemanningslid van de Mi Amigo "Peter the Sailor", volgens Bob dronk hij aan een stuk door en had Andy Archer een gloeiende hekel aan hem. Later, begin 1974 heeft Peter Caroline verlaten, is ie dronken op de straat door de politie in SCheveningen gevonden en is hij het land uit gezet. In de zomer van 1974 leerde ik een zekere Peter Leach kennen, hij kwam uit het Engelse Snodland in Kent, waar ook Peter the Sailor vandaan kwam, Peter Leach beweerde toen dat hij Peter the sailor was, ik had wat correspondentie contact met hem en hij beschreef daarin diverse dingen die later ook in Bob zijn boe…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. [verborgen inhoud]

22. In New Zealand vonden we Radio Hauraki, met uitzendingen vanaf de Tiri-1 en later de Tiri-2. Het was ook een van de weinige piratenzenders die een officiele vergunning kregen om aan de wal te komen. Dus op 1 Juni 1970 van 21 tot 22 uur (NZ tijd) brengen ze hun laatste uitzending vanaf de Tiri-2. Helaas heeft deze dag nog een heel triest randje, in de nacht, als het schip naar de haven vaart, slaat DJ Rick Grant overboord en verdrinkt. Het programma kreeg de naam "1111 day's at sea" en de gegevens zijn: 21-22uur lokale tijd op 1 Juni 1970. [verborgen inhoud] We gaan naar "down under"... Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. "Dave Richards served on the Voice of Peace in 1979-80 at the age of just 17. Then in 1984 he joined Caroline becoming a regular on-air or behind the scenes until 1989. This is his story." "It's 1984 and Dave Richards has arrived on the Ross Revenge. He continues his story. Highs and lows, including the illegal raid by Dutch thugs when they removed most of the broadcast equipment and smashed the rest. "

• 0 antwoorden
    • 731 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.