Spring naar bijdragen

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. [verborgen inhoud] geniet en groet Hans

2. Started by hans knot,

World War 2 recordings including The Golden Seren Bremen 1940-4 2) Radio Arnhem Combat Diary 3) William Joyce news and talk )ktober 5th 1940 and December 5 1940 4) NBBS New British Broadcasting Station March 5th 1940 total time 84 min [verborgen inhoud]

3. What a way to start the week. Radio Luxembourg 208 1973 05 22 with Tony Prince, Mark Wesley, Paul Burnett and Dave Christian from 20.30 up till 03.00 total time 6 hours and 15 min. From the André Blondeau recordings OEM. [verborgen inhoud]

4. Started by hans knot,

KRDO 1240 Colorado Springs 1986 09 01 Adult Contemporary 47 min Heel rustig om naar te luisteren. Familie station sinds 1947 [verborgen inhoud]

5. I came across this recording on one of James Hutchison's tapes. The original recording is of very poor (audio) quality, I've tried to "pump it up" as much as possible. The programs runs from either 12:19 or 00:19 for 65 minutes. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 659 weergaven
  6. Started by Ben,

Ik ben van plan de komende dagen steeds een opname deze draad toe te voegen van een DJ van WCBS in de jaren '90. Dat betekent dat er opnamen langs gaan komen van Bill Brown, Ron Lundy, Dan Taylor, Dan Ingram, Bob Shannon, Don K Reed, Norm N Nite, Bobby Jay, Dan Daniel, Cousin Brucie, Steve O'Brien, Mike Fitzgerald en Ed Baer. Om te beginnen is hier een opname van Bill Brown. [verborgen inhoud] Alle opnamen komen van DAT. Mocht iemand anders opnamen willen toevoegen van WCBS uit de jaren '90, dan zou ik dat wel erg leuk vinden.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 21 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Vincent,

In de opruiming: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Dit komt van een cassette van Mike Grant. De opname besluit met de zendersluiting. Begintijd heb ik "gegokt", exacte datum is niet bekend. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 596 weergaven
  9. In 't verleden (voor zover ik weet in ieder geval tussen 2003 en 2009) werden er eens per jaar oude WABC programma's gedeeld/gestreamed via internet in het kader van een WABC rewound happening. Mogelijk was dat gerelateerd aan deze website, maar dat kan ik me niet meer herinneren : [verborgen inhoud] Dit werd in 2009 als Uur 5 uitgezonden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 418 weergaven
  10. Radio Luxembourg 1975 08 00 1956-2120 Tony Prince and Bob Stewart 82 min [verborgen inhoud]

11. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 433 weergaven
  12. Started by hans knot,

KGCL Boulder AM Stereo 1986 08 19 12.50 -13.35 Classic Hits from the 60’s, 70’s and ‘80’s. 45 min [verborgen inhoud]

13. Deze Top 40 heb ik indertijd opgenomen van de CFN (Canadian Forces Network), die via satelliet uitzonden). In de download vind je vier files, een pdf met een scan van de cue sheets en de audio van de drie uren van deze Top 40. [verborgen inhoud] Het betreft deze Top 40 : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 571 weergaven
  14. Altijd als ik in de buurt van New York was luisterde ik naar WCBS en dan kun je de "morning mayor" niet missen. Deze opname komt van een compact cassette. [verborgen inhoud] Harry werkte onder andere bij WCFL, WABC en WCBS. Hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] Art Vuolo heeft een video op youtube staan uit 1992 met Harry en Mr G. In Januari 2020 is Harry overleden.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 372 weergaven
  15. Started by Ben,

Deze opname komt van Compact Cassette en is van WLS in Chicago (in België was er dacht ook een WLS). [verborgen inhoud] Hier kun je meer lezen over WLS : [verborgen inhoud] Inmiddels bestaat het station (of beter de call-letters) als zo'n 98 jaar. Art Vuolo heeft een stukje film van Peter B op youtube gezet:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 833 weergaven
  16. Deze opname komt van MD. [verborgen inhoud] Hier kun je wat meer over de historie van dit radiostation lezen : [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 655 weergaven
  17. After part 3 here's part 4 from the American country countdown counting down from 10 to 1 1993 03 24 [verborgen inhoud]

18. Started by Ben,

Deze opname komt van compact cassette. Door de jetlag was ik die dag vroeg wakker 😉 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 348 weergaven
  19. Wederom een opname (op MD) van Cruisin' Oldies vanuit een snikheet Las Vegas. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 368 weergaven
  20. Started by hans knot,

Two recordings to download up till May 31st KVIL Dallas 1982 04 05 Ron Chapman and Andy Mc Call 08.17 09.19 62 min morning show with news, weather, commercials, phonecalls and adult comtemporary format KVIL Dallas 1982 04 06 Larry Dixon and Ted Davis 18.09 - 19.11 music and sport 62 min [verborgen inhoud]

21. Started by Ben,

Deze opname komt van MD. Huggy Boy heet eigenlijk Dick Hugg en hier kun je wat meer over hem lezen : [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De eerste keer dat ik over KRTH hoorde was op 11 November 1976 ergens tussen 20:00 en 21:00 toen Felix Meurders het radio programma "The sound of America" presenteerde (bron datum/tijd : [verborgen inhoud]) In July 2000 ben ik op bezoek geweest bij KRTH in LA. Ik heb toen veel mensen gezien en gesproken, behalve de DJ. Die zat ergens achter in het gebouw (met een technicus) en mocht eens per uur een korte zinnetje zeggen, dat hij zelf had bedacht en voor de rest stond de (weinige) tekst, die hij moes…

• 0 antwoorden
    • 398 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.