Spring naar bijdragen

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. "There is a little known story about how some Texas new car dealers and KLIF once had the British government in a quandary! Ed Wallace, the host of “Wheels” on KLIF, told this historical “Backside” story on KLIF on March 23 (posted March 21). Missed it? Here’s the fascinating story!! (36 minutes)." Can be played and/or downloaded at the link given. [verborgen inhoud]

2. Started by h.roos,

Caroline-North-20170128-0600-2400-Live From The Ross Revenge (Saturday). [verborgen inhoud] Link Geldig tot 05-feb.-2017 Groet Henk.

• 3 antwoorden
    • 862 weergaven
  3. [verborgen inhoud] Rond 39:40 wordt een Power Play gestart, weet iemand welke plaat dit is?

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Afgelopen week ben ik in Kent en Sussex geweest. Ik maak dan altijd opnames van de radio. Helaas was dit jaar de middengolf bijna leeg, alleen nog Smooth Radio, Absolute Radio een BBC Radio 5 Live. Daarin tegen is er een hoop te luisteren op DAB en DVB-T Hier zijn een stel opnames van "zeehelden". 20 April 2018 19u-20u - BBC Radio 2 / Tony Blackburns Golden Hour (DVB-T) [verborgen inhoud] 21 April 2018 05u-06u - BBC Radio Sussex / Shaun Tilley's 70s & 80s Heaven (DAB) [verborgen inhoud] 06u-08u - BBC Radio 2 / The Sounds of the 60s met Tony Blackburn (DVB-T) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 18u-20u - BBC Radio Kent / Cla…

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Gerrit,

Als ik geen zin heb zelf oude tapes/files te draaien luister ik regelmatig naar Offshore Radio Sounds. Nu in augustus elke dag. De laatste dagen zit er een onregelmatig piepje in het geluid. Ik dacht dat de oorzaak oude tapes zou zijn bijv. Shamrock o.i.d. maar het gepiep zit in elke uur. Wie weet de oorzaak?

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. Started by hans knot,

KGCL Boulder AM Stereo 1986 08 19 12.50 -13.35 Classic Hits from the 60’s, 70’s and ‘80’s. 45 min [verborgen inhoud]

7. Started by radio tpot,

Van mijn Zweedse vrienden kreeg ik deze link, ze dachten dat wij (ik) dit wel wist. [verborgen inhoud] Nee ik wist het niet en deel het hier ook maar even. Theo

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Waarschijnlijk van de Golden Radio NL server en met dank aan..... Caroline.31122005.1700-2000UKtime.Top 500 Grand Finale [verborgen inhoud] Caroline01012004-0000-0120UKtime - Happy New Year Welcome [verborgen inhoud] Caroline-02012005(a10).0454-0535UKtime - Sam And Suzy [verborgen inhoud] Caroline-20051227-0800-0900-RobLeighton-BreakfastShow [verborgen inhoud] Caroline-20051227-0900-1000-RobLeighton-BreakfastShow [verborgen inhoud] Caroline-20051227-1000-1100-PatEdison-AlltimeTop500 [verborgen inhoud] Caroline-20051227-1100-1200-PatEdison-AlltimeTop500 [verborgen inhoud]

9. Gast
    Started by Gast,

Sir Jimmy Young, één van de oorspronkelijke BBC Radio One Deejays in 1967 is op 95 jarige leeftijd overleden. [verborgen inhoud] Hier twee x een half uur Jimmy Young op BBC Radio One tijdens kerst 1971. Aan het begin van de eerste opname nog een stukje tweespraak met Tony Blackburn zoals in "die tijd" gebruikelijk was. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 3 antwoorden
    • 879 weergaven
  10. Started by Vincent,

Uit de Muziek Parade van juni 1963:

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by FrankV,

Hallo, Op zondag kon Caroline in 1998 vanop de Ross Revenge uitzenden op de Astra satelliet. Ze kregen daarvoor zendtijd van EKR (European Klassik Rock) die de rest van de week vulde. Helaas stopte het verhaal voor EKR op 3 januari 1999 om 22u. Zo verloor ook Radio Caroline deze transponder om nog verder op Astra of DAB te kunnen uitzenden. Dit is de laatste dag op Astra op dat ogenblik. Caroline bekeek dan andere opties om toch nog verder te kunnen gaan. Je hoort programma's van Johnny Lewis, Steve Conway, David Foster en afsluiting door Nigel Harris (Stuart Russell) om 18U. Daarna ging EKR nog 4 uren door. Programma te vin…

• Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Via het luisteren naar de KiwiSDR in tal van Amerikaanse steden, viel het mij al op dat de MG bijna dood is in Amerika... Het grootste gros bestaat nu uit "talkradio" onder diverse categorieën als religie, sport en/of nieuws, etc. Amerika was echter ooit het voorbeeld voor Joost den Draaijer alias Willem van Kooten, die (zoals de insiders hier allemaal wel weten) in 1964 van de directie Veronica een studiereis mocht maken, waardoor het radiolandschap in Nederland voorgoed veranderde... Die "oude" formule is nu met succes opnieuw op AM tot leven gebracht door de 74-jarige New Yorkse zakenman genaamd John Catsimatidis, een man met geen enkele radio-e…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 439 weergaven
  13. Started by Alex,

Deel 3 in de WCFL reeks. Deze keer o.a. met Barney Pip. Photo © E-bay Barney Pip, WCFL: Died in 1994 Dit is een opname van 25 juli 1970 13.00-14.00 uur [verborgen inhoud] Een een half uur Larry Lujack, een heel populaire DJ van WCFL. 28 April 1967 in de nacht van 01.30-02.00 uur Ook deze beide opames komen weer of van Hans of uit het grote archief. [verborgen inhoud] Video's met en over Larry Lujack Profile of Larry Lujack

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Boom Boom Radio UK Het station is gestart met testuitzendingen vanaf februari 2020 Voor informatie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Deze cassette komt van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 872 weergaven
  16. Started by Juul,

Voor de MG luister amateurs, zoals ik. [verborgen inhoud] Bron: Radio Kurier.

17. Started by Skyseth,

Now we have two shows a week , a show from that week in 1975 on tuesdays and a show from that week in 1985 on fridays. I will post all weekly shows separately on a 1975 and a1985 thread. Here's this tuesday edition of the show : January 4, 1975 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Alex,

Tijd voor weer een Oldies station. Ditmaal uit San Francisco en ook een van de bekendste uit de Bay Area. 1 uur gouwe ouwe uit september 1992 op KSFO / KYA-FM. [verborgen inhoud] Meer info en ook airchecks en programma’s op: [verborgen inhoud] En de hele Bay Area Radio History met vele interessante gegevens, fragmenten, jingles en nog veel meer: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by martinja,

Het is wel Amerikaanse radio, maar in Europa, vandaar ik ´m hier heb gezet. Wolfman Jack was een zeer populaire Amerikaanse dj CapitalRadio-19750919-2100-2300-WolfmanJack [verborgen inhoud]

20. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Started by pvanklei,

WPLJ in NewYork is afgelopen donderdag gestopt met uitzenden. De eigenaar Cumulus heeft de licentie aan Educational Media Foundation die daar nu een Christelijk radiostation op heeft gezet. Mooie analyse wat er mis ging met WPLJ op de website [verborgen inhoud]. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Hierbij drie files van een Top 40 gepresenteerd door Casey Kasem. Klinkt als een klok. Datum is nog onbekend. [verborgen inhoud] Casey Kasem - The American Top 40 - 1.mp3 [verborgen inhoud] Casey Kasem - The American Top 40 - 2.mp3 [verborgen inhoud] Casey Kasem - The American Top 40 - 3.mp3

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 641 weergaven
  24. Started by bavo27,

Nederlandstalig halfuurtje van Mike Verdrengh 19 tot 19.30u Woensdag 2 februari 1983 (vandaag precies 29 jaar geleden ) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IGUXKSJSOWWN.mp3 Gr.Bavo27

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by Juul,

Mooi programma over het album "Rumours" van Fleetwoord Mac. Het komt uit de serie In the Studio. Ik maakte daar tbv van Poster veelvuldig gebruik van. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.