Spring naar bijdragen

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. A History Of Radio Luxembourg 1 [verborgen inhoud] A History Of Radio Luxembourg 2 [verborgen inhoud]

2. Started by nfm,

Naast Radio Caroline’s album service via AM 648 is er via internet Caroline Flashback te beluisteren. Caroline Flashback is gefocused op 60-er en 70-er jaren oldies en brengt de luisteraar terug naar Radio Caroline uit de 60-er jaren door in de programma’s ook de originele Caroline jingles te draaien. Op Caroline Flashback zijn regelmatig songs te horen die je zelden hoort op andere oldies stations. Een deel van de dag, m.n. nacht en ochtend, worden gevuld met nonstop muziek. De overige uren worden gepresenteerd door presentatoren die ook de album service op AM 648 verzorgen. Voor liefhebbers van Radio Caroline uit de periode 1964 – 1968 een heerlijk s…

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 581 weergaven
  3. SMC ontving twee brieven uit Frankrijk van een luisteraar die graag wil weten welk (lang) nummer gedraaid werd op Caroline 648 op dinsdag 19 maart tussen 16:52 en 17:00 uur Britse tijd. Hij heeft zelf geen internet, meldde hij en kwam bij SMC terecht omdat hij daar een kalender had gekocht. In zijn eerste brief was hij de afzender vergeten te melden, dus er werd nog een tweede gestuurd. Nu wil ik iemand die zoveel moeite doet om de naam van een nummer te achterhalen best helpen, alleen ik zou niet weten of de uitzendingen nog ergens terug te luisteren zijn, of dat er misschien iemand een opname heeft?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 507 weergaven
  4. Started by Rink Hof,

De BBC is per 1 april gestopt met aparte programma's op de lange golf en de middengolf. De programma's op LW en MW zijn nu gelijk aan die op de FM, DAB en andere zenders. De speciale programma's zijn verhuisd naar o.a. BBC Radio 4 Extra en BBC Radio 5 Sports Extra. De middengolfzenders van BBC Radio 4 zullen op 15 april 2024 worden uitgezet. (zie verderop) Voor het uitzetten van de lange golfzenders op 198 kHz (Droitwich, Westerglen en Burghead) is nog geen definitieve datum gegeven. Maar velen verwachten 30 juni 2025. De lange golf zenders worden in de UK ook gebruikt voor elektriciteitsmeters. Die zouden in maart allemaal vervangen moeten zijn door ni…

5. Started by Helmut,

Ook de rond Kerstmis gestaarde stream van Radio Mi Amigo kwam van het schip en is uitgevallen. Hoeveel Mi Amigo's zijn er eigenlijk... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

6. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, thnx to Eddie Radio Nova - 19 07 1981 0552-1622 Jason Maine (Sybill Fennel reading the news) [verborgen inhoud] Radio Nova - 24 04 1982 0734-0820 Andy Archer [verborgen inhoud] Radio Nova - 25 04 1982 0723-0824 Andy Archer [verborgen inhoud] Radio Nova - 25 06 1982 1708-1836 Tony MacKenzie [verborgen inhoud] Radio Nova - 08 10 1983 - Mike Moran [verborgen inhoud] Radio Nova - 18 11 1983 - Lawrence John [verborgen inhoud]

7. Radio Caroline North schedule via Manx Radio on 1368khz etc. Friday 29th March 00:00 Continuous Caroline Music 06:00 Rosko 07:00 Johnny Lewis 10:30 Grant Benson 13:00 Chris Pearson 15:30 Nick Jackson 18:00 60 Years of Radio Caroline (Part One) 19:00 Josh Holmes-Bright 21:00 Andrew Austin Saturday 30th March 00:00 John Ellery 03:00 Kevin Peters 06:00 Nick Jackson 08:30 Chris Williams - Carnaby Street (Manx Radio) 10:30 Johnny Lewis 12:00 Chris Pearson 14:00 Grant Benson 16:00 Nick Jackson 18:00 60 Years of Radio Caroline (Part Two) 19:00 Josh Holmes-Bright 21:00 Andrew Austin Sunday 31st March 00:00 Bob Lawrence 04:00 B…

• 0 antwoorden
    • 419 weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 373 weergaven
  9. From the Golden Radio NL server - thnx to Eddie BBCRadio2_20090207_2100-2200(PirateJohnnieWalker) [verborgen inhoud] BBCRadio2_20090207_2200-2300(PirateJohnnieWalker) [verborgen inhoud] 2009 04 11 Sat 1800-1900 Pirate BBC Essex - Johnnie Walker (via Radio 2) [verborgen inhoud] 2009 04 11 Sat 1900-2000 Pirate BBC Essex - Johnnie Walker (via Radio 2) [verborgen inhoud]

10. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Deze heb ik ooit van een cassette van iemand opgenomen, maar wat het is, weet ik niet. Misschien dat jullie eruit komen en bedankt From the Golden Radio NL server I once recorded this from someone's cassette, but I don't know what it is. Maybe you'll come out and say thank you UK 1992 -1 [verborgen inhoud]

11. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 462 weergaven
  12. Started by Kattenoog,

[verborgen inhoud] Heel veel naar geluisterd, een geweldige DJ vond ik. Hij is 69 jaar oud geworden.

13. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 378 weergaven
  14. Nog meer "Beautiful Music". Deze opname is van "The LAKE", WLAK 94FM. De naam van de presentator weet ik niet zeker. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 599 weergaven
  15. Started by Ben,

Nadat de Engelstalige Luxembourg van de ASTRA satelliet verdwenen was, werd via dat kanaal RTL Der Oldies Sender uitgezonden. Deze opname komt van Compact Cassette en is vermoed ik van 26 Juni 1993 (afgaande op het bericht van de 23 Tomahawk raketten, die de Amerikanen afgevuurd hadden op het hoofdkwartier van de Iraakse Geheime Dienst). [verborgen inhoud]

16. Komend weekend 10 + 11 februari komen de live uitzendingen van Caroline North rechtstreeks vanuit de studio's op de Ross Revenge. De uitzendingen zijn te ontvangen via AM 648 en AM 1368 en via de Caroline North link op de Caroline website. In het zaterdag programma van Chris Williams "Carnaby Street" veel offshore jingles in een nieuw jasje rechtstreeks uit de studio's van Manx Radio. De live programma's vanaf de Ross zijn afhankelijk van de weersomstandigheden. Indien de tender niet langzij kan komen vanwege stormachtig weer kunnen de live uitzendingen vanaf de Ross niet doorgaan.

• 0 antwoorden
    • 643 weergaven
  17. "Author, Broadcaster and Coach Driver Ray Clark joins us to talk about his latest book "Stay Tuned: I could say something brilliant at any moment". Growing up with pirate radio his burning ambition was to be on the radio. His route to achieving this took many years, but he eventually became the host of the BBC Essex Breakfast Show, on of the most challenging assignments on radio! Great tunes and interesting stories!" Mike

• 0 antwoorden
    • 438 weergaven
  18. Uitgezonden via ASTRA en opgenomen op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 316 weergaven
  19. Uitgezonden via het MNO kanaal op de ASTRA satelliet en opgenomen op compact cassette (Kant A en kwartiertje van kant B als separate files). [verborgen inhoud] Tijden zijn UK tijden.

• 0 antwoorden
    • 335 weergaven
  20. Ik heb een tijdje geleden de LP set van dit radio programma gedigitaliseerd. Don draait muziek uit 1968, 1961 en 1966. De download is inclusief de cue sheets en bevat de separate tracks van de drie uren, dat dit programma duurt. Vandaag exact 33 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 576 weergaven
  21. ... over de 648 kHz, Flashback op 765 kHz, antennes (+ onderhoud) en bereik, toekomstige experimenten, vermogen, zonnepanelen, DAB, SDR ontvangers ect... Bereik: '' we are the most popular station in Calais and they don't speak English in Calais then in places like Rotterdam or places on the Dutch and Belgium coast where English is spoken - so we get emails from people in Dusseldorf in Germany saying that we are the strongest station on the dial, and in some places in northern Germany Caroline can still stop the search tune on car radios when driving along the autobahn, and that's with the signal travelling all across Holland and Belg…

• Haha
      • Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 58 antwoorden
    • 12,2k weergaven
  22. Hallo, Ik vond op VHS nog een 4 uur durende opname terug van Caroline op Astra 3. Deze dateert van een zondag eind maart 2001, ofwel 18/03/2001 ofwel 25/03/2001, ik vermoed de 25-ste. Caroline zond digitaal uit op Astra 3 (23.5 O) en zou een hele maand april niet meer te horen zijn op Astra om dan terug te keren op Astra 1 (19.2 O). De opname begint rond 11u30 met een programma van Sietse Brouwer tot 13u. Daarna nog 2 1/2 uur programma met Mark Stafford. Het programma kan je beluisteren en/of downloaden op: [verborgen inhoud] Veel luistergenot, Frank

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 661 weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 327 weergaven
  24. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 384 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.