Overige landen
Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.
3.178 discussies in dit forum
-
The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 08, 2001 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 03, 1994 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from September 06, 1986 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 26, 1989 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 27, 1988 [verborgen inhoud] The Weekly Top 40 - American Music Chart Show with Rick Dees from August 26, 2006 [verborgen inhoud] The W…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Afgelopen (labor day) weekend draaide Rewound Radio 72 uur lang oude radio programma's van dé Top 40 stations in de jeugdperiode van de baby boomers in Chicago : WCFL en WLS. Het festijn begon op zaterdagmorgen om 6:00 onze tijd met deze opname van WCFL, waarin Paul Christy Little green bag van de George Baker Selection draait: [verborgen inhoud] De opname duurt 54 minuten, de aanvangs- en eindtijden zijn daarom niet helemaal correct.
-
-
- 1 antwoord
- 394 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Allereerst deze: [verborgen inhoud] En de info van Kurt: En dan ook nog 11 minuten van een andere Top 20: [verborgen inhoud] Mocht één van jullie de datum hiervan kunnen achterhalen, zou je dat dan in dit draadje kunnen laten weten? Overigens, dit is het soort opnamen waar ik zelf heel blij van wordt en die ik ook zeker bewaar. Prachtige muziek uit het jaar 1970 en voortreffelijk gepresenteerd door Tommy Vance. Waren er maar meer opnamen uit de jaren 70-72 v…
-
-
- 4 antwoorden
- 658 weergaven
-
-
Not much to find in terms of programs of Radio Caroline by satellite and certainly not via Intelsat during the program of RNI. These are recordings of Caroline from the 8th of March 1994. DJ Chris Watford. It all sounds a bit odd. Caroline with Man Of Action before or after the program. 2 hours. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The second 2 hour program is one of Johnny Reece from the 10th of March 1994 via Satellite in the RNI program. His last program on Caroline by Satellite. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Personal opinion: Can't get used to the bizarre mix of music in these programs, but for the complete history of Radio Caroline as a radio…
-
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo radiofans, Heeft er iemand een idee hoe ik online kan luisteren in MP3 naar de RSL uitzendingen “return van Radio London” van 29 juli tot 14 augustus 2023. Ze zenden maar uit op 0.5 watt, maar mogelijk dus ook online. Ik heb echter de URL hiervan niet.. Mocht iemand die info hebben, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. Pierre Addicted to Music
-
-
- 52 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Ron O'Quinn live from Ecuador talking to Robbie Owen on touring with the Beatles in August 1966, artists he met in the sixties and seventies including on Radio England and working on the Laissez Faire with mention of Johnnie Walker and Roger Twiggy Day.
-
- 0 antwoorden
- 398 weergaven
-
-
Erg leuk om te zien. Zit wat info bij. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 755 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg vanmorgen een e-mail binnen van EAP studios met een link naar : [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op 13 febr. 2022 had Georges Lang een special over offshore English pirate 60 ter gelegenheid van de wereldradiodag. Hij behandelde hierbij de Britse piratenzenders tussen 1964 en 1968 waar hij zowel de Britse zeezenders als RTL bedoelde. Georges Lang begon zijn radiocarrière in 1971. 23-24u Georges Lang 0-2u Georges Lang met aandacht voor Amerikaanse stations en Britse piraten 64-68 voor RTL is dit nog 13 febr.22, maar het is ondertussen al 14 febr.22
-
- 1 antwoord
- 518 weergaven
-
-
Hallo, In januari 1999 nam ik van de Franstalige RTL een documentaire op over de Engelse piraten, "les pirates Anglaises". Aan de kwaliteit te horen moet dit nog een rasechte middengolfopname geweest zijn, inclusief de storingen en fading, maar dat maakt het nog echter voor de rasechte zeezenderfans. Op het einde zit er ook nog een redelijk stuk over Radio Luxembourg 208. Ik heb getracht de meeste storingen uit te filteren, maar het is goed beluisterbaar. Te vinden op: [verborgen inhoud] Mvg, Frank
-
-
- 6 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
Hallo, Hierbij een reeks nieuwsuitzendingen over de stranding van de Ross Revenge in 1991. Daarna kwam de Ross in Dover te liggen in 1992. Er volgt ook een rondleiding op het schip in april 1992 en uitzendingen vanaf boord: [verborgen inhoud] Frank
-
-
- 1 antwoord
- 540 weergaven
-
-
Hallo, Op 3 januari 1999 moest Caroline afscheid nemen omdat EKR stopte op Astra. Achter de schermen werd naarstig gezocht naar een oplossing. Reeds op 20 februari 1999 kwam Caroline opnieuw in de lucht met een weekend programmering. Het openingsprogramma werd verzorgd door Nigel Harris. Ook Johnny Lewis, Steve Conway, David Foster komen aan bod en van EKR komt Mark Stafford versterking brengen. Zoals steeds vindt Caroline toch terug een manier om te blijven doorgaan: [verborgen inhoud] Voor een dikke vier uur luisterplezier... Frank
-
- 0 antwoorden
- 459 weergaven
-
-
Een nieuws item op Sky over de verjaardag van Caroline met een uitzending voor de kust van Essex. Ook een korte reactie van Ronan O'Rihally. [verborgen inhoud] Mvg, Frank
-
- 0 antwoorden
- 424 weergaven
-
-
Hallo, Dit is helaas het laatste programma dat ik nog terug vond van EKR. Ik heb er geen exacte datum van, maar aangezien er ergens wordt gesproken over Christmas veronderstel ik dat dit ergens uit eind 1998 zal komen. Ik hoop oprecht dat ik destijds niet de enige luisteraar was van EKR, maar in het begin van het programma word ik nog maar eens vermeld 🙂 .. Ik deed mijn best om de juiste naam van de DJ te vinden, maar kan er helaas geen exacte weergave van vinden. Ik begrijp iets als "Mark Zill"of Seal? Als iemand de exacte naam kan achterhalen, dan graag voor de volledigheid. Alvast veel luistergenot voor deze laatste 4 ure…
-
- 0 antwoorden
- 345 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-20100528-1601-1901CET op531-JimRoss
-
-
- 2 antwoorden
- 483 weergaven
-
-
Hallo, In een vorige post hoorde je de closedown van Radio Caroline op 3 januari 1999 om 18U. Daarna ging EKR (European Klassik Rock) nog 4 uren door op Astra en sloten af om 22U. Mark Stafford verzorgt dit laatste programma. EKR begon de uitzendingen in 1997 en een 40-tal DJ's waren in die jaren actief, waaronder ook Johnny Lewis en Nigel Harris van Caroline. De communicatie verliep in die tijd nog via fax. Als je luistert rond 1u47 hoor je enkele faxen overlopen. Die "Frank from Melle" ... that's ME 🙂 ... Voor de liefhebbers van dit station heb ik nog diverse opnames. Ik probeer deze zo spoedig mogelijk te bewerken en te …
-
-
- 2 antwoorden
- 621 weergaven
-
-
Hallo, Destijds was ikzelf nogal vast gebeiteld op EKR die een Caroline vergelijkbaar format aanboden. EKR was zeer bereikbaar, de DJ's waren geen "vedetten". Een steengoede DJ was destijds in 1998 Dave Winsor. Hij bracht een mix van de echte klassiekers en de hedendaagse rock. Je kon via fax of mail je persoonlijke top 5 doorsturen. Deze van 23 juni 1998 was .. de mijne !! De top 5 wordt enkele keren aangekondigd en dan gedraaid op 1U02. De vijf beste nummers aller tijden bestaan niet, maar het geeft een idee van mijn smaak. The Eagles, King Crimson, Jay Ferguson (leren kennen door Rudi Van Vlaanderen/Contact), Chi Coltran…
-
- 0 antwoorden
- 337 weergaven
-
-
Hallo, In 1998 zond Radio Caroline op zondagmorgen live uit vanop de Ross Revenge via de Astra satelliet. Hierbij twee fantastische programma's uit die tijd. Het eerste dateert van 15 november 1998. Diverse jocks met een rondleiding op de Ross Revenge en verhalen over de raid in 1989: [verborgen inhoud] Het tweede is een programma van Johnny Lewis (Stephen Bishop op Mi Amigo) van 13 december 1998 met enkele terugblikken: [verborgen inhoud] Beide programma zitten vergeven van de goede muziek, veel luistergenot. Frank.
-
-
- 1 antwoord
- 619 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 514 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 394 weergaven
-
-
Hallo, Hierbij een documentaire over de geschiedenis en het laatste uur van Radio Luxembourg 208 in december 1992. In de jaren '70 heb ik daar zelf uren naar geluisterd met de onvermijdelijke fading. Als ik het juist heb, had je tussen 19u en 19u30 het Nederlandstalige half uurtje, daarbij herinner ik mij vooral Mike Verdrengh en uiteraard de jingle "Radio Luxembouuuuuuurg" en "Stuart Henryyyyyyyyyy"... De video kan je hier bekijken. Mvg, Frank.
-
- 0 antwoorden
- 476 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 356 weergaven
-
-
Deze opname kom6 uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 334 weergaven
-
-
De middengolf dood? Ik dacht het niet, kijk hier maar eens: [verborgen inhoud] In LA, de grootste stad van USA staat een AM zender numero uno, jawel. KFI 640AM In NYC de 2e stad, maar belangrijkste stad, staat 1010 WINS op nr 3. En hier, alleen maar LPAM (hebben ze in USA ook) met geen luisteraars. De middengolf is naar de kloten geholpen door de degene die daar belang bij hebben, niet de luisteraar, die wil wel als er iets fatsoenlijks en goed ontvangbaar te horen is. ************************************************************************************************** KFI terug aan kop in Los Angeles In Los Angeles heeft de…
-
-
- 48 antwoorden
- 6,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] In Nederland kennen we Dick van de LP Cruisin' 1960: Omdat ik begin jaren '80 een tijdje in de buurt van Chicago gewoond heb ken ik Dick van WBBM en WJMK [verborgen inhoud] Een altijd zeer enthousiaste en zeer aardige radioprogramma maker. Binnenkort komt er een film over Dick Biondi uit : The Voice that Rocked America: Helaas kan hij zelf de première van de grote release niet meer meemaken. Dat hij mogen rusten in vrede.
-
-
- 4 antwoorden
- 558 weergaven
-