Spring naar bijdragen

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De beschrijving van Kurt:

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 581 weergaven
  2. Started by Vincent,

Heeft iemand dit gisteren opgenomen? Ik zoek de uurtjes 0900-1200 (UK). Graag via PB.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 743 weergaven
  3. Longtime NY DJ Bob Shannon (Don Bombard) passed away the other day at the age of 74. He was a DJ on WCBS-FM New York for 30 years among his other stints. [verborgen inhoud] Here is an aircheck of Bob from 12 years ago today Thursday June 30th, 2011 starting at 10am. CBS-FM was going through their library starting with songs that begin with the letter A and going all the way to songs that begin with Z during a holiday weekend in the USA. Bob picks up the countdown with songs that start with the word "Down" from the 1960s, '70s and '80s. Enjoy. [verborgen inhoud] RIP Bob.

4. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De beschrijving van Kurt:

• 0 antwoorden
    • 572 weergaven
  5. 06mighty690 jimrichards 04.02.83 (7-8) [verborgen inhoud] 09mighty690 michaelboss 19.03.83 (7-8) [verborgen inhoud]

6. Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] De file PB-R2R-004 A 3 begint met Business Man van Ray Stevens, gevolgd door Up hard van Willy Mitchell (leuke instrumental) en Tom Jones met Make This Heart of Mine Smile Again. Het dateren van PB-R2R-004 B 1 zou redelijk makkelijk moeten zijn omdat TW zegt dat Jesamine van de Casuals op dat op Nr 1 in de sound survey staat. Maar voor zover ik heb kunnen uitvinden op Radiopedia heeft dat nummer nooit op nummer 1 gestaan, maar zoeken (en vooral vinden) is dan ook niet m'n beste eigenschap En file PB-R2R-004…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 405 weergaven
  7. Midden jaren '70 hoorde ik 'm op de BFN/BFBS, wie weet wie deze DJ is? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 460 weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 319 weergaven
  9. Via het luisteren naar de KiwiSDR in tal van Amerikaanse steden, viel het mij al op dat de MG bijna dood is in Amerika... Het grootste gros bestaat nu uit "talkradio" onder diverse categorieën als religie, sport en/of nieuws, etc. Amerika was echter ooit het voorbeeld voor Joost den Draaijer alias Willem van Kooten, die (zoals de insiders hier allemaal wel weten) in 1964 van de directie Veronica een studiereis mocht maken, waardoor het radiolandschap in Nederland voorgoed veranderde... Die "oude" formule is nu met succes opnieuw op AM tot leven gebracht door de 74-jarige New Yorkse zakenman genaamd John Catsimatidis, een man met geen enkele radio-e…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 436 weergaven
  10. Dit zijn twee opnamen op één cassette van Mike Grant waar ik op dit moment verder geen informatie over heb (vermoedelijk heb ik deze nog niet verder beluisterd). [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Beiden zijn "studio" opnamen.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Dit is ruim een half uur lang allerlei verschillende fragmenten uit (ik vermoed) Januari en de 1ste week van Februari 1969.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 696 weergaven
  12. Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Mocht één van jullie kunnen uitvinden van welke datum deze opname is, kun je dat dan laten weten?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 515 weergaven
  13. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Ik vermoed dat deze opname van 2-3 weken na 5 Oktober is (de vorige opname, die ik heb geplaatst). Dit lijkt echter een soort debut te zijn van Noel als DJ.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 653 weergaven
  14. Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 307 weergaven
  15. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Het is maar een kort fragment, maar wat geweldig om dit te horen. Eerst hoor je TW, dan kort Noel en vervolgens leest Paul Kaye het nieuws! Op de kleine bandjes van Peter staan veel kleine fragmenten, ik ga kijken hoever ikzelf kom om die te identificeren maar zal niet schromen om ook jullie help daarbij te vragen.

• 0 antwoorden
    • 367 weergaven
  16. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, is beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Onlangs kreeg ik een e-mail van Hans Knot of ik Frans Klaasen wilde bellen. Frans had het banden archief van Peter van den Berg geërfd. Peter was journalist bij de Volkskrant en is eind vorig jaar overleden. Vorige week heb ik het banden archief van Peter van Frans gekregen en dat ben ik momenteel aan het digitaliseren. In dat archief zitten een aantal kleine 2-sporen bandjes en deze opname komt van één van die bandjes (opname op 4,75 cm/s). Ik verwacht over een tijdje opnamen van de banden van Peter hier op het forum t…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Weet iemand wie deze Kim is die het programma presenteert? Kom er niet uit wat de achternaam betreft. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Started by Vincent,

Met zeezender fragmenten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 425 weergaven
  19. Started by Ben,

Wim (Sapuripong) zocht het openingsuur van Laser op 24 Mei 1984. Ik ontdekte dat ik die dag ook veel naar "Amerikaanse radio" luisterde. Ik was toen in Phoenix, Arizona op vakantie. Ik had een JVC portable radio/cassetterecorder bij me (met Dolby-B) en nam 's avonds een stukje van The History of R&R op van Kool-FM: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 659 weergaven
  20. Started by martinja,

BFBS-19851222-JohnnieWalker-ChristmasShow-93min [verborgen inhoud]

21. Live interview with Lyn Gilbert last night on Robbie Owen's Jukebox Drive in on Corby Radio is available on Mixcloud ""Lyn Gilbert joins us to talk about working "Behind the Scenes at Radio Caroline in the 70s". It's a rare insight to how things operated in those "illegal days". Trying to get the movie about The Kennedy's and Martin Luther King off the ground and into cinemas, running errands to the continent to collect funds, supplying the station with new records, and the character of Ronan O'Rahilly are some of the amazing topics we cover. Oh, and of course, The Loving Awareness Band.....Enjoy!" She had difficulties connecting via her computer so the first pa…

• Verward
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 465 weergaven
  22. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 801 weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 540 weergaven
  24. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 400 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.