Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.139 discussies in dit forum
-
Muziek als dit is gemaakt door artificial intelligence klinkt mooi wat text betreft, maar zwaar over gemoduleerd. En dat over modulatie krijgen wij er met een groep niet uit. Heeft iemand hier enig idee hoe dit aan te pakken? daar mee kunnen wij weer rechten vrije muziek creeeren hi.
-
-
- 6 antwoorden
- 473 weergaven
-
-
Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met het opspeuren en digitaliseren van de dorpsfilm van mijn geboortedorp uit 1959. De film was indertijd gemaakt door de firma Adolfs uit Enschede in opdracht van de lokale muziekvereniging. De film, die ruim 70 minuten duurt, brengt heel veel dorpsbewoners van toen in beeld, inclusief een paar familieleden van mijzelf. Ik nam contact op met de muziekvereniging, met de historische kring, ik zocht bij met Regionaal Archief, bij het Gelders archief, maar de originele film (bestaande uit twee filmspoelen en een geluidsband) bleef spoorloos. Tot ik de tip kreeg om een artikel te plaatsen in het lokale “gemeentenieuws”, een krant, die h…
-
-
- 15 antwoorden
- 673 weergaven
- 1 follower
-
-
Vrienden, Ik ben niet zo'n mobiele tel. ingenieur maar kan iemand mij uitleggen wat dat nou betekent. Ik weet wel dat wij een abo hebben van 12 Gb. Maar hoeveel heb ik nou verbruikt? 21 Mb ?
-
-
- 4 antwoorden
- 276 weergaven
- 2 followers
-
-
Je hebt het vast wel gezien, bovenin je beeld... Wat doen we? Steunen we Radiotrepfunt? 😉
-
-
- 3 antwoorden
- 278 weergaven
-
-
Gisteren voor het eerst een bezoek gebracht aan museum Rockart in Hoek van Holland. Leuk team van enthousiaste vrijwilligers die je van alles kunnen vertellen over de zeer grote collectie van de Nederlandse popmuziek. Elk hoekje staat vol met spullen, je kijkt je ogen uit. Uiteraard stilgestaan bij de boordstudio van Veronica. Groet, Cas
-
-
- 15 antwoorden
- 876 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit kwam ik tegen in de knipsel krant gedateerd 20 oktober 1967. Her nieuwe riool van Den Haag kwam in zee uit oner - bij de Norderney- Veronica. Zou het er nog liggen?
-
-
- 4 antwoorden
- 327 weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk kranten knipsel uit 1969. Het valt als beginnend bandje ook niet mee.................... We schrijven 5 november 1969. 55 jaar geleden. Wat zou er van ze geworden zijn?
-
-
- 8 antwoorden
- 566 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik kwam in de plakboeken (zie mijn eerdere post) een aardig artikel tegen over de 'toekomst van de popmuziek. Dor Skip Voogd en Peter Schröder van Hitweek. We hebben het dan over 9 december 1967.
-
- 1 antwoord
- 341 weergaven
- 2 followers
-
-
Bron: VERON afd Flevoland [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 266 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie herkent dit liedje? Het komt uit een nonstop uur van Veronica op 31-08-74 [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 594 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Leeuwarder Courant [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 296 weergaven
- 1 follower
-
-
-
[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 22 september t/m 29 september. [verborgen inhoud]
-
Zondag 29 September Platenbeurs, met GRATIS toegang. Aanvang 11 uur. Locatie De Moost Moostenstraat 3 Neerkant (NB). Einde 17 uur. Life radio kijken kan ook. Radio Extra Gold is vanaf 12 uur life te zien en horen op de beurs (en via streamingsdiensten).
-
- 0 antwoorden
- 257 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Zeezenderuren op de vroege zaterdag- en zondagochtend en de Extra Gold Historische Zaterdagmiddaggebeurtenis gaat terug naar 1967. Om te beginnen op de zaterdag- en zondagochtend een historisch zeezenderuur van 9 tot 10. Uitgezocht en waar nodig bewerkt door Herbert Wentink. Terug in de tijd naar 21 september 1966 met Rob Out en “Hits a go go” op Radio Veronica. Jaap en Jan zorgen daarna voor de typische Extra Gold sfeer; dus even terug naar toen met het geluid van toen (met alles er op en er aan). [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Radio DJ Carl Kingston is op 12 september overleden. Dat meldt zijn zoon Andrew op Facebook. Op 7 september 2024 was Carl Kingston nog aan boord van de Ross Revenge voor extra uitzendingen live vanaf het zendschip in het kader van de herstart van de uitzendingen in 1983 van Radio Caroline. Carl verzorgde radio-uitzendingen in tientallen landen in Europa alsook de Verenigde Staten. Carl was te horen op zee bij de Voice of Peace, in het programma van Peter van Dam op Mi Amigo en in 1983-84 bij Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 14 september t/m 22 september. [verborgen inhoud]
-
In Canada kunnen ze er ook wat van. Station gaat uit de lucht terwijl de medewerkers van niks weten................................ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 287 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de zeezender Radio Mi Amigo van start ging. Zondag 20 oktober a.s. is het 46 jaar geleden dat Radio Mi Amigo 'wegens onvoorziene omstandigheden' uit de lucht verdween. Om dit te herdenken presenteert Radio Extra Gold en de Gouden van Dagen: 'De Lievelingen Top 50'. Dat meldt Martien Engel. De 'Mi Amigo Lieveling' was destijds de wekelijkse plugplaat van het station. Martien meldt verder: "Help mee deze lijst samen te stellen en mail 10 van jou favoriete lievelingen voor 30 september naar martienengel@extragold.nl". [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Zeezenderuren op de vroege zaterdag- en zondagochtend en de Extra Gold Historische Zaterdagmiddaggebeurtenis gaat terug naar 1975. Om te beginnen op de zaterdag- en zondagochtend een historisch zeezenderuur van 9 tot 10. Uitgezocht en waar nodig bewerkt door Herbert Wentink. Terug in de tijd naar 14 september 1971 met Leo van der Goot en “Driemaster” op Radio Noordzee Internationaal. Jaap en Jan zorgen daarna voor de typische Extra Gold sfeer; dus even terug naar toen met het geluid van toen (met alles er op en er aan). [verborgen inhoud]
-
-
s er toevallig iemand op dit forum die ooit de site [verborgen inhoud] bezocht? Oorspronkelijke site is uit de lucht en is mogelijk naar een adres verhuisd. Maar ik kan helaas de beheerder of andere leden niet bereiken....
-
- 0 antwoorden
- 242 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Radio Caroline gaat aankomend weekend 7 en 8 september terug naar augustus 1983. Het station keerde toen terug vanaf het nieuwe zendschip Ross Revenge. Op 7 en 8 september a.s. zendt Caroline daarom het hele weekend live uit vanaf de Ross. Met veel herinneringen en legendarische zeezender DJ’s Tommy Rivers, Paul McKenna, Stuart Vincent, Susan Charles, John Ford, John Dwyer, Carl Kingston, Chris Pearson, Peter Philips, Kevin Turner en Dave Richards. Luisteren kan via 648 AM, 1368 AM (Manx) en online. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 7 september t/m 15 september. [verborgen inhoud]
-
Hallo allemaal hoorde net Don't turn your back on me van Alderman op de radio heeft iemand deze?en zou die willen plaatsen? is ooit gebruikt voor een Veronica jingel. Gr John
-
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
-