Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.139 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]Op 31 augustus en 1 september organiseerde Museum RockArt in Hoek van Holland het ‘Zeezender Weekend’ omdat het 50 jaar geleden was dat Veronica, Noordzee en Atlantis uit de lucht moesten. Op zaterdag waren o.a. oud Veronica medewerkers Juul Geleick en Jaap Borst aanwezig in RockArt om herinneringen op te halen. Op 1 september zond Radio Extra Gold de Zeezender Top 74 live uit vanuit het museum. In RockArt staan 2 Veronica studio’s en sinds kort het grootste model van de Norderney. Bekijk nu de foto’s. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Op zaterdag 31 augustus werd er op een stampvol Veronica schip de Norderney stil gestaan bij het uit de lucht gaan van Veronica 50 jaar geleden. Met een live uitzending van 192 Radio, live reportages voor Radio 5, optredens van Rudy Bennet en Ben Cramer, verslagen voor o.a. SBS Shownieuws en NH Nieuws, het originele Veronica 538 zendkristal, het laatste Veronica uur en heel veel voormalig (zeezender-) DJ’s. MediaPages was erbij en maakte een fotoreportage. Het videoverslag volgt binnenkort. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Van 24 t/m 31 augustus werd er onder de naam Radio 74 live uitgezonden vanaf het zendschip Jenni Baynton in Harlingen, omdat het dan precies 50 jaar geleden is dat Radio Veronica en Noordzee uit de lucht moesten. Aan boord van de Jenni Baynton stond een FM zender en diverse AM zenders gaven het programma ook door. Tijdens het evenement was de Jenni Baynton dagelijks van 11 tot 17 uur open voor publiek. Bekijk nu de fotos en een videoverslag van het bezoek van MediaPages aan de Jenni Baynton op 27 augustus. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Zaterdag 24 Augustus was op MENT 55 TV een zes-uur-durend live totaalprogramma van 14 tot 20 uur te zien rond de rijke geschiedenis van de 'zeezenders' (1958-1989). Met fragmenten, jingles, beelden, veel classics, en diverse gasten, die het allemaal hebben meegemaakt! De eerste gast bij presentator Serge Haderman was even na 14 uur niemand minder dan Adriaan Van Landschoot, de initiatiefnemer achter de 2e Vlaamse zeezender 'Radio Atlantis'. Bekijk nu de videos en fotos van de Zeezender Dag op Ment TV. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 31 augustus t/m 8 september. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Op 31 augustus staat ook het voormalige Veronica zendschip in het teken van het einde van Radio Veronica op zee, die dag 50 jaar geleden. Het voormalige Veronica zendschip Norderney ligt alweer enige jaren aan de NDSM-Pier in Amsterdam-Noord. Vanaf 12.00 uur starten de live uitzendingen van Radio192 vanaf de legendarische Norderney. Met o.a. Tineke, Ad en Marcel Bouman, Leo van der Goot, Erik de Zwart en Rob Stenders. Publiek is van harte welkom. Bekijk nu de programmering voor aanstaande zaterdag van 192 Radio live vanaf de Norderney. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Jos Leijgraaff is afgelopen donderdag 22 augustus in zijn woonplaats Nieuwegein overleden. Dat meldt Hans Knot. Begin jaren tachtig was Jos actief bij de organisatie van Radio Delmare, vooral met het Delmare Magazine. Later in de jaren ’80 raakte Jos betrokken bij het Freewave Media Magazine, een uitgave van de Stichting Media Communicatie (SMC). Hij verzorgde vele jaren de layout van het toen driewekelijkse tijdschrift, dat momenteel nog steeds bestaat als het digitale online magazine Freewave Nostalgie. [verborgen inhoud]
-
Goedeavond. 31 augustus nadert met rappe schreden. Ik ben redacteur bij de omroep voor de Zwijndrechtse waard (ATOS) en met Radio Ridderkerk maken wij op zaterdagmorgen tussen 10 en 12 het programma Prettig Weekend. Op die dag is er een locatie uitzending op een prachtige plek: Huys ten Donck in Ridderkerk. Ik wil in dit programma ook aandacht besteden aan 31 augustus 1974 en dat doe ik het liefst met een fan van de toenmalige zeezenders. Je moet wel uit de gemeente Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht of Zwijndrecht komen(of vlakbij wonen) Wie wil meewerken aan deze uitzending? Of om half 11 of half 12. Het kunnen ook meerdere fans zijn natuurlijk! Hans Marijs …
-
- 1 antwoord
- 329 weergaven
-
-
De heren zijn bekent, maar wie is deze dame? Ik zag deze foto hier voorbij komen, The Fabulous Blue Diamonds op Face Book. Daar stond vermeld dat het Tineke de Nooy is. Ik herken haar er niet zo in. Theo
-
-
- 6 antwoorden
- 566 weergaven
- 1 follower
-
-
Die technicus heeft goede oren aan z'n hoofd. Hij mist niks . Ik heb van m'n TV collega's geleerd dat je het instrument dat in beeld is ook te horen moet zijn en andersom ook .Erg mooi ! En mijn alltime favoriet !!!!! Ik heb het geluk gehad pm haar te mogen interviewen voor Poster. een erg aardige dame. En zingen dat ze kan !
-
-
- 4 antwoorden
- 562 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Forumleden....ik heb veel aangeboden,soms niet altijd goed gedateerd,maar met jullie hulp is er veel weer goed gedateerd.Daarvoor mijn dank aan alle forumleden. gr jan V
-
-
- 2 antwoorden
- 493 weergaven
-
-
Hitorama was een Vlaams popblad die voor het eerst werd uitgegeven in januari 1971, om de twee maanden. Vanaf januari 1972 werd het maandelijks en een jaar later werd de frequentie tweewekelijks. Door Radio Atlantis werd deze lijst in 1973 en 1974 gebruikt voor de [verborgen inhoud]. Op Hitnoteringen staan nu de lijsten uit 1972, voor zover bekend, online. De periode januari 1971 t/m april 1972 ontbreekt . Mocht iemand van jullie één van deze bladen hebben liggen, met een scan/fofo van de cover en de hitlijsten pagina zijn wij enorm geholpen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 218 weergaven
-
-
Ik ben samen met een aantal anderen op zoek naar diverse Joepie's. Niet fysiek het blad maar een scan of foto van de hitparade pagina's die in het weekblad werden gepubliceerd. Dit in een poging om de hitlijsten zoals de Joepie Top 20/50 en de Belgische Nationale Hitparade compleet te krijgen. Als eerste een overzicht van de bladen uit 1977 waar naar wordt gezocht. 19-02-1977 05-03-1977 19-03-1977 11-06-1977 20-08-1977 10-09-1977 01-10-1977 08-10-1977 22-10-1977 29-10-1977 12-11-1977 En voor wat betreft 1973, van dat jaar zoeken we nog alle bladen. Het was toen een tweewekelijkse uitgave.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo allen, Mag ik nog eens jullie steun vragen om te weten te komen welke "meidengroep" op deze foto staat? Wat er kenmerkend aan moet zijn is dat elk woord van de naam van de groep met dezelfde letter moet beginnen. Andere voorbeelden uit deze reeks zijn "Def Dames Dope" of "Joe Jackson". Aangezien de antwoorden alfabetisch oplopen, ga ik er van uit dat de beginletters moeten liggen tussen de M en de Z. Bij mijn zoektocht kom ik dikwijls uit op "Destiny's Child" wat niet aan de vereiste van dubbele letters voldoet. Iemand de ultieme tip of herken je één van de dames op de foto? Tnx, Frank
-
-
- 9 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] En weer een icoon is ons ontvallen, Jacques rust zacht. Theo
-
- 0 antwoorden
- 282 weergaven
-
-
Ik snap iets niet, senioren momentje denk ik. Ik heb een iphone 11 met sinds kort een abonnement van 12 Gb. De vraag is nu; Als ik thuis ben werkt ie op wifi en onderweg via het abo volgens mij Schakelt hij-zij dat automatisch om? Dus thuis automatisch wifi en onderweg abonnement. Ingewikkeld hoor al die telefoons............. Juul
-
-
- 5 antwoorden
- 398 weergaven
- 1 follower
-
-
---De Britse bluesmuzikant John Mayall (90) is overleden. Hij was met zijn band de Bluesbreakers medeverantwoordelijk voor de opleving van de blues in de tweede helft van de jaren 60. Hij wordt daarom gezien als de godfather van de Britse blues. Veel bekendere artiesten als Eric Clapton en Jack Bruce (Cream), Mick Fleetwood, John McVie en Peter Green (Fleetwood Mac) en Mick Taylor (Rolling Stones) speelden in de Bluesbreakers voordat ze met hun latere bands tot wereldsterren uitgroeiden. Mayall zelf heeft die status nooit bereikt. "Ik heb nooit een hit gehad, nooit een Grammy Award gewonnen en het blad Rolling Stone heeft nooit een stuk over mij ge…
-
-
- 1 antwoord
- 394 weergaven
- 1 follower
-
-
Er zullen niet zo veel mensen hier die de USA band The Moby Grape kennen. Wij kregen redelijk veel singles van hun uit de USA. En in de Amerkaanse rock wereld waren ze wel bekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 243 weergaven
- 1 follower
-
-
Zeezender/muziek Boeken te koop. De boeken zijn niet meer beschikbaar. Dank voor de interesse en de reacties.
-
-
- 5 antwoorden
- 589 weergaven
-
-
bron; NU.nl [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 285 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Dit kwam ik tegen. Erg mooi en wat een keuze: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 405 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forum leden, Vooreerst mijn beste wensen voor iedereen voor de komende feestdagen. Ik heb een vraagje: Het wordt steeds lastiger om je favoriete YouTube-video's te bekijken zonder een Premium-abonnement. Wie kan me de tip geven, om op een eenvoudige manier, een goedwerkend programma te vinden voor deze en andere downloads via Windows 10. Alvast bedankt. Pierre Addicted To Music
-
-
- 8 antwoorden
- 948 weergaven
- 1 follower
-
-
bron: NOS
-
-
- 33 antwoorden
- 7,3k weergaven
- 2 followers
-
-
k kwam 'em weer tegen in ons Veronica archief. Ik weet dat ik 'em bij Lex wel eens gebruikte. En nu maar eens opgezocht op Internet. Iets voor de radiomakers hier? Als fillertje. Deze single gebruikte ik toen.
-
- 0 antwoorden
- 285 weergaven
- 1 follower
-