Spring naar bijdragen

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Hotel Amigo,

Muziekkenner(s), Wie kent dit nummer, hier een kort stukje...... [verborgen inhoud] Een vriend vroeg het aan mij, maar ik ken het niet! SoundHound e.a. herkennen het helaas ook niet.... In afwachting, HA

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 661 weergaven
  2. Started by FrankV,

Hallo, Onlangs hebben jullie me uitstekend geholpen bij het herkennen van de foto van Ria Valk met het bijhorende kranten artikel, waarvoor dank. Uit diezelfde lijst heb ik nog een foto die een twijfelgeval is. Na enig speurwerk kom ik uit op "Judith Jobse", maar misschien kan iemand dat bevestigen of corrigeren indien niet juist. Haar gebit kan een herkenpunt zijn. Tnx voor tips. Mvg, Frank

• Haha
    • 8 antwoorden
    • 652 weergaven
  3. Started by FrankV,

Hallo, Wie heeft er een idee welke zanger(es) er op deze foto staat. Het lijkt me wel een vrouw, maar je weet nooit 🙂 ... Bedankt alvast voor jullie hulp. Mvg, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 526 weergaven
  4. Started by FrankV,

Beste allen, Voor een muziek kwis zit ik nog vast op één intro die ik niet kan thuis brengen. Ik zoek dus uitvoerder + titel. Wat ik wel weet is dat de artiest moet meezingen in het achtergrondkoor van een zanger/groep die meedeed aan het Eurosongfestival. De artiest moet ook ooit in de Top 40 gestaan hebben. Mocht iemand de ultieme tip hebben, zou die zeer welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken. Het fragment is hier te horen of te downloaden: [verborgen inhoud] Tnx, Frank

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 666 weergaven
  5. Started by Juul,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film met de titel : Immediate Family. The official follow-up to THE WRECKING CREW, Denny Tedesco’s IMMEDIATE FAMILY explores the iconic work of four session musicians Het gaat net als the Wrecking crew ook over sessiemuzikanten. Maar behalve "trailers" kan ik niks vinden. Of zoek ik verkeerd? Juul

6. bron: NOS [verborgen inhoud]

7. Gitarist Duane Eddy, 'King of Twang', op 86-jarige leeftijd overleden [verborgen inhoud] bron: NOS [verborgen inhoud] bron: Rollingstone

8. Started by Juul,

9. Started by Juul,

Leuk artikel in Philips - Hobbyscoop. En voor mij heel herkenbaar als geboren en getogen Hilversummer [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

10. Started by wim1958,

Sinds een tijdje heb ik contact met Joyce Moore in Amerika. Zij is de vrouw van Sam Moore, van Sam and Dave. Ik kreeg met haar contact via internet omdat ik al jaren bezig ben met het bestuderen van het leven en werk van George Harrison. Jullie moeten namelijk weten dat Joyce de nalatenschap beheert van Billy Preston. Zij is een oude vriend van Billy die in 2006 overleed. Nu vraag ik me af of er onder jullie muziek/radio liefhebbers zijn die b v een opname hebben van Billy die in 1974 op Veronica te gast was bij Tineke en waar foto s van zijn. Billy en Tineke op de fiets en andere foto s. Maar misschien zijn er ook wel andere opnamen zoals TROS Souls…

• Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  11. Started by Rink Hof,

Niet wetende waar dit te plaatsen, zet ik dit onder "Stamtafel". Dankzij RadioVisie las ik een artikel over het welbekende muziekmuseum RockArt in Hoek van Holland. Fotootje van de Veronica studio staat er ook bij. (PS. die is niet NAGEBOUWD, maar GERESTAUREERD! Toch?) Lees het bij Progwereld, dat is een site over Prog muziek: [verborgen inhoud] Rink

12. Started by radio tpot,

Kunstmatige Intelligentie oftewel KI kan veel zeggen ze. Tot nu aan toe vond ik het allemaal niet veel soeps, een hoofd op een naakt lichaam plakken van natuur films of een foto maken die samen is gesteld. Maar nu kreeg ik een liedje aangeboden door een luisteraar, hij had het gemaakt met KI. Hoor zelf en dan denk je? Wel vraag ik mij nu af bij horen nu de muziek rechten? [verborgen inhoud] Theo

• 0 antwoorden
    • 246 weergaven
  13. Na 59 jaar heeft elektronicawinkel Televersum in Osdorp op 26 april j.l. definitief haar deuren gesloten. Sinds 1965 waren er vestigingen in de Simonskerkestraat, Elandsgracht en aan het Tussenmeer in Osdorp. Televersum werd opgericht door Harry Trauscke en later overgenomen door Harry junior. Die laatste vind het nu tijd voor iets anders. Trauschke senior was aandeelhouder bij Radio Veronica C.V. De leus "Bij Televersum kopen, veilig kopen" was lange tijd te horen op de radio. Commercial Ruimtevaart-sound Stan Haag: [verborgen inhoud] Een groot gemis voor hobbie-isten want het is al de derde elektronicazaak die recent haar…

• 0 antwoorden
    • 850 weergaven
  14. Started by Juul,

Bron "de Gooi" zoals wij in Hilversum zeggen. [verborgen inhoud]

15. bron: CBS - USA news [verborgen inhoud] **** COPD staat voor 'chronic obstructive pulmonary disease'. Bij COPD hebt u last van vernauwing van de luchtwegen als gevolg van ontsteking en kunnen de longen ook beschadigd zijn. Hierdoor ontstaat vervolgens benauwdheid. COPD wordt meestal veroorzaakt door roken.

16. Started by Juul,

[verborgen inhoud] Bron: TDK

17. Als je net als ik "verslaafd" bent aan de Flower Power periode 1966- 1967 dan is deze 2 delige docu een must ! Het beschrijft nauwkeurig hoe de muziek scene was in die tijd. Je moet wel goed Engels-Amerikaans kunnen volgen maar dan is het ook prachtig. Geniet er van! [verborgen inhoud] Juul

18. Started by Juul,

Als je het adres van een website invoert die niet te bereiken is, doet deze site een check of zij er ook niet bij kunnen, of er meer meldingen zijn, hoe lang al, de responsetijd en nog veel meer. Heel handig om uit te vogelen waar het probleem zit: bij jou of bij de website zelf. [verborgen inhoud] Juul

19. Started by chaldy,

Hallo ik weet niet of het hier mag maar ben op zoek naar een cdtje dat ik jaren geleden heb gehoord bij de tv serie Spijkerhoek van Veronica en wel Leone met one night graag zou ik dit cdtje willen ontvangen ik wil er best voor betalen op youtube staat clipje maar er zijn veel bij geluiden bij ik zoek het orginele cdtje bvd

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 481 weergaven
  20. Started by Andree,

De man die de u-bocht constructie had bedacht via Milaan om commerciele Nederlandstalige radio mogelijk te maken in de jaren 80. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 577 weergaven
  21. Started by Drumbeat,

I saw this in Facebook...

• Treurig
    • 2 antwoorden
    • 548 weergaven
  22. Zijn er voor dit jaar nog aktiviteiten/ bijeenkomsten / radiodagen gepland , jammer dat er geen Veronicadagen meer zijn, ik weet dat museum Rockart wat doet i.v.m. 50 jaar na radio Veronica. Is dat ergens terug te vinden ? Frank

• 0 antwoorden
    • 575 weergaven
  23. Started by Juul,

bron: BBC [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Ik heb een 15Gb memory stick die ik gebruik in de auto als ik mijn "eigen Spotify" muziek wil horen. Tot dusver heb ik zo'n 1235 nummers waar ik uit kan kiezen. Meestal "random". Geweldig is dat. Vaak heb ik daar speciale persingen op staan uit m'n Veronica tijd. "terug in de tijd dus". Ik geniet. Er zitten soms dubbele bij, dat moet ik nog uitzoeken. En ook de nummers voor de files moet ik er nog even afhalen. Maar dat geeft ie in de auto niet weer gelukkig. Maar ik heb daar een simpele routine voor omdat er af te halen. Dit is mijn lijstje. ======================== - On The Border.mp3 - One Of These Nights.mp3 - The Letter…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.