Spring naar bijdragen

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Sapuripong,

Beste mensen, ik ben op zoek naar qsl/27mc kaarten uit Harderwijk. Ik wil er een goede prijs voor geven. Vroeger had ik er een hele verzameling van, maar die is helaas bij een verhuizing verloren gegaan... ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! wim

2. Nog een radio docu. Alan Parsons over zijn album uit 1977 "I Robot" [verborgen inhoud]

3. Ik ben aan het opruimen, wissen dus, om meer ruimte te maken op m'n HD's. Hier een radio docu uiy m'n Poster tijd van the Allman Brothers-Eat a peach in the studio. [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Ik weet het nog goed. We zaten net een maand of twee in onze Lapershoek studio ( 1969 ) en er "stormde" een Amerikaanse dame mijn studio binnen gevolgd door Lex Harding en Henk van Dorp. "Hi, i'm Melanie, how are you?" (typies Amerkaans). Lex zei tegen mij ;"Leg effe een band op we gaan wat spotjes opnemen." Nou dat heb ik geweten. Ze wilde wel wat doen, toen ze eenmaal op gang was begon ze met (te) luide stem wat spotjes te maken. Ik kon het met de microfoon niet "bijbenen". Is te horen soms. Enfin, Melanie, op een paar weken na zijn we net zo oud, zij begin februari en ik 3 weken later allebei uit 1947, en een erg aardige dame is niet …

5. Started by Ben,

[verborgen inhoud] Ze was dé favoriet van m'n tekenleraar op de HBS. Soms mocht de radio aan tijdens tekenles (in 1971 op RNI) en als dan Melanie werd gedraaid ging-ie harder.

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 443 weergaven
  6. bron: NOS [verborgen inhoud]

7. Started by Martin1968,

Beste lezers, Ik weet eigenlijk wel zeker van wie de stem is die je in onderstaand radiospotje hoort, maar ik graag weten wie jullie hierin herkennen. Dit omdat de stem die ik herken reeds geruime tijd geleden is overleden en de commercial nog altijd uitgezonden wordt. [verborgen inhoud] Body en Co Oostburg.mp3

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 511 weergaven
  8. Started by Juul,

Ik ben ben bezig met ons foto archief en vind hier foto's in het archief van collega Jurg. De kwaliteit is minder. En ik doe er ook niks mee. Ik weet er ook niks van. De filenaam is Caroline, waarom ? Geen idee............................................... Iedereen mag ze gebruiken. Dus "rechten vrij". Groet, Juul

9. Started by Juul,

Gevonden op Internet. Meer info heb ik niet.(helaas) [verborgen inhoud]

10. Ik had dit gemist, maar zie er net een artikel over staan in het NVHR magazine: [verborgen inhoud] Diederik Jekel, in Radio Kootwijk, test daar een werkende replica van het allereerste radio-ontvangsttoestel.

• 0 antwoorden
    • 285 weergaven
  11. Started by Juul,

Wat niet zo veel mensen weten over de vandaag overleden actrice Linda van Dijck is dat ze in de jaren 60 ook singles maakte. Ik ben haar wel eens tegen gekomen in onze Veronica studio. Het was geen sukses die platen maar wij bij Veronica vonden haar "wel aantrekkelijk' zouden we nu zeggen. Toen zeiden we gewoon "lekker wijf" Ook maakte ze een hilarisch interview met Joost de Draaijer. Dat werd opgenomen in onze oude zeedijk studio.

12. Started by Juul,

Vanmiddag heb ik een soort schoolreisje gehad. Oud TROS collega Jurre Bosman is tegenwoordig radio baas audio bij de NPO. Ik zie 'em nog binnenkomen begin jaren 90 bij ons als 18 jarige. "Helemaal uit Twenthe" zoals hij zei. Collega Daniel Dekker en ik waren aangewezen door onze TROS baas als mentor voor Jurre. Niet nadat we tegen hem zeiden maak nu eerst je studie bedrijfskunde af want dan heb je tenminste een "vak".......... Da's niet gelukt. Hij ontwikkelde zich razendsnel als een fanatieke radiomaker. En toen hij in op ons kantoor ( de WPM ) een hele grote MAC computer ontdekte was hij er niet weg te branden. Met een programma dat toen erg in zwang was…

13. Started by Robin Westhof,

... een goed muziekjaar, leuke radio in vooral de USA, maar ook Nederland en veel leuke jingles/commercials. ''Enjoy this Chevrolet jingle in the spirit of musical versatility that always reflected The 5th Dimension's essence. Some great jazzy-pop, matchless harmonies, stratospheric high notes from "the girls," and a sensual mini solo from Florence and a "soul-licious" one from Billy...all in one commercial!''

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 896 weergaven
  14. Started by Juul,

Grappig om te lezen. bron: de tweede kmaer [verborgen inhoud]

15. Ik kwam net op Internet een andere versie tegen van "Green Tamborine" - nu van The Peppermint Rainbow. Ze hadden in de US een hitje met; "Don`t wake me up in the morning Michael" (Een US groep waar ik in m'n Veronica tijd al een zwak voor had). Maar wat mij op viel is dat ze dezelfde backing track gebruikten als het origineel van The Lemon Pipers. Hoe zit dat? En Internet bracht uitkomst. Zowel de producer van The Lemon Pipers als The Peppermint Rainbow is de bekende USA producer Paul Leka. !!! De versie van The Peppermint Rainbow is uit 1969 en The Lemon Pipers is uit 1967. Vaag komt er nu een herinnering terug............. We hadden de LP…

16. Started by Juul,

Vond ik in ShortWaveMagazine. Iemand die weet wie deze dj is- was? [verborgen inhoud]

17. Started by Juul,

Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik tijdens m'n werkzame leven veel artiesten kon ontmoeten. En net kwam ik in m'n archief tegen Georgie Fame. Op 25 april 1996 ontmoette en sprak ik hem tijdens het jazz programma SESJUN. Hij trad daar regelmatig op. een uiterst benaderbare man. Gewoon zichzelf. Hij bleef ook lekker bij collega SESJUN bedenker en producer Dick de Winter in Ankeveen thuis slapen. Ik heb 'em toen geinterviewd voor Poster. De dag er na vlak ging hij naar New York om samen met Van Morrisson 10 dagen lang op te treden. En natuurlijk nam een collega even foto's. Deed mij net denken dat ik bij Veronica wel eens "Green Onions" gebruikte als filler. ( …

18. Started by Samba-boy,

Geen idee of dit topic er al is, maar ik ben er wel benieuwd naar welke Nederlandse radio-opnames de vaste en actieve posters, uploaders, liefhebbers, verzamelaars, digitalisators, experts en kenners nog missen en/of zoeken in hun collectie? (Dus niet "Hoi ik ben hier nieuw dit is mijn eerste post ik zoek ...", maar echt de bekende namen. Misschien valt er een titel waarbij men elkaar wil of kan helpen ^^)

• Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 581 weergaven
  19. Started by FredZ,

Ik zoek een fragment met wat jingles uit de Avondspits vanaf 1990 Wie heeft er iets voor mij?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 437 weergaven
  20. Mariska's eerste solo singletje uit 1965 is mono. De muziekband die gebruikt werd was van Conny Froboess met Nacht hat viele Lichter (Topkapi) die is in stereo. Waarschijnlijk mocht de productie niet te veel kosten bij een beginnend zangeresje, daarom de muziekband gebruikt van de "buren" Door nu de stem van Mariska uit de mono versie te halen en de stem van Cornelia en het Duits zingend koor uit de stereo versie te halen en beide nieuwe versie's gesynchroniseerd over elkaar te mixen maar ook Mariska haar stem meer stereo ruimte te geven, krijg je dit als resultaat. Nico.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 902 weergaven
  21. Started by Juul,

Ik ben aangenaam verrast om "Now and then" te horen. Het klinkt prachtig. Maar wat ik het mooiste vind hoe ze het allemaal gedaan hebben. En ook goed dat de zoon van hun voormalige producer George Martin †, Giles Martin er ook bij betrokken was. [verborgen inhoud] Een hele hoop dingen moesten een beetje "onder de pet" gehouden worden. Zoals het het arrangement met de viool sectie opname. Die opname werd gedaan zonder dat de violisten wisten waar het voor was. Dit is een mooi artikel bij de BBC. [verborgen inhoud] PS. Ik ben van deze opname meer onder de indruk dan de nieuwe LP van de Stones. Dat terwijl ik …

22. Started by Juul,

Enige tijd gelden heb k mij aangemeld bij een "gesloten" TROS groep op Feesboek. Maat tegelijkertijd kijk ik ook wel eens in andere groepen. Maar het "regent" steeds "Vriendschaps verzoeken". Wat moet ik daar mee? Ik wil dat allemaal niet. En wat is daar de bedoeling daarvan? Juul

23. Uit de categorie zingende DJs. Een filmpje uit de zomer van 1971.

• 0 antwoorden
    • 315 weergaven
  24. Ruud was ook degene die de Veronica jingles in 1970 van Marian Garringa in eerste instantie opnam in de Phonogram studio in de Hilversumse Honingstraat. We waren met de mix niet tevreden. "te netjes" En Ad Bouman heeft de mix "over gedaan" bron: de Gooi en Eemlander. [verborgen inhoud]

25. Started by Juul,

bron: RollingStone [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.