Spring naar bijdragen

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik ben de honderden foto's aan het nakijken en beschrijven en kwam deze 2 foto's tegen uit de collectie van Lex Harding, en hij maakte deze in de studio van de Stichting Top 40 op de Oude Enghweg in Hilversum. Het was 1975. Ik archiveer ze niet omdat het niet tot het Veronica zeezenderdomein behoort vandaar dat ik ze hier "vrijgeef". Wel met "©". Ik heb ze niet bewerkt,................geen tijd en geen zin.................................

2. Started by Henk-Anna Loog,

Gelezen op RTL nieuws Tineke de Nooij per mail ontslagen bij Radio Veronica: 'Zo ga je niet met mensen om' | RTL Nieuws Tineke de Nooij per direct ontslagen bij Veronica..... Ik hield er al rekening mee toen het oormerk van "oldies" verviel bij de nieuwe frequentie. Veronica was een leuke oldies zender maar zal nu wel weer een volgende "538" kloon worden. Dank U, luisteraars van 50 jaar en ouder, zoekt U maar wat anders.... Toch maar weer een andere "voorkeur keuze zender" op mijn autoradio instellen... Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 677 weergaven
  3. bron: BBC [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Er is een mooi boek verschenen over Joop Landré met de titel "De vader van de TROS" Ik vond daar dit aardige stukje over de Hitparade in 1974. Het is mij toen helemaal ontgaan.

5. De enige videoclip, die ik kende, was van Toppop, maar deze is de échte mét de Wolfman himself!

6. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

7. Started by Ben,

Op de [verborgen inhoud] blog van Kent Kotal las ik dat Terry Kirkman is overleden. Ik las dat hij de schrijver is van "Everything that touches you", dat ik een geweldig mooi nummer vind: Ik heb onlangs een videoclip Top 68 over 1968 samengesteld en ontdekte toen dat er in 1968 zo veel hele mooie muziek is gemaakt, waaronder dit nummer, dat Terry Kirkman schreef (je ziet hem in beeld op het plaatje van het YT filmpje hierboven).

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 467 weergaven
  8. DER 21. ERKRATHER RADIOTAG Samstag , 9.September 2023 Der 21. Radiotag wird am 9.September 2023 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Das Tagesprogramm: Mandy Marton „Radio Seagull“ und Alan Beech „Radio Caroline“ Richard H.Cummings „More stories around Radio Free Europe and Radio Liberty“ Martin v.d.Ven „The Voice of America offshore vor Rhodos“ Herbert Visser „Radio in den Niederlanden nach der letzten Frequenzversteigerung“ im Interview durch Helmut Slawik Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12€. Veranstaltungsort: QQTec …

• Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Juul,

Een prachtig artikel en interview met The Stones hoe hun nieuwe album tot stand gekomen is. Bron: Rollingstone [verborgen inhoud]

10. Started by wim1958,

Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…

• Vind ik leuk
      • Treurig
    • 1 antwoord
    • 451 weergaven
  11. Started by p kramer,

hallo allemaal mijn vraag is sins dit weekend krijg ik als ik de internet radio aan zet zomaar reclame van kees verkerk te horen , ik vind het zeer hinderlijk .Ik luister een buitenlandse radiozender wat kan ik er aan doen om deze reclame te stoppen het is gewoon inbreuk op mijn privicy. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ps ik heb tele 2 als provider

• 4 antwoorden
    • 741 weergaven
  12. Started by Juul,

bron: Rolling Stone [verborgen inhoud]

13. Started by Henk-Anna Loog,

Onlangs ben ik begonnen met de re-decoratie van mijn "radio hok" en aan de wand hangen nu diverse posters die ik al sinds mijn pubertijd in bezit heb. Ik ben altijd een bewaarkont geweest, mijn moeder zei ooit "Henk, een hamster kan nog wat van je leren...", dus heb ik nog veel van die leuke dingen...... op eentje na... Een poster uit het blad "PopFoto" uit 1971 en dan eentje van Shocking Blue. Deze is verloren gegaan bij mijn laatste verhuizing (1987) toen er een paar dozen naar de stort zijn gegaan wat helemaal niet de bedoeling was. Ik heb al van alles geprobeerd, Marktplaats, beurzen etc om deze poster te vinden.. resultaat... noppes, nada niks. Misschie…

14. Ik wordt er beetje tureluurs van. Waar zit nu welke zender op DAB en op de FM. Ik bedoel dan de commercie. En dan moet ik nog 240 pagina's doorworstelen ban m'n autoradio........................pfffff is er soms een handig lijstje? Juul

15. bron: Omroep MAX Het was eergisteren 60 geleden. [verborgen inhoud]

16. Alle gebruikers van dit forum hebben ooit in het verleden hun eerste "eigen" radio gekregen en het lijkt me wel leuk om hier een "draadje" te maken met de eerste toestelletjes van jullie. Ik was denk ik een jaar of 5 in 1960 toen ik de afdanker, een defecte SBR radio, van de buurman kreeg, het ding deed niets meer, maar.. als je de stekker in het stopcontact stak, oeps... voor de electromannen onder ons... "wandcontactdoos", begon er in het inwendige van het afgedankte apparaat de nodige lampjes en buizen te gloeien... het facineerde me om daar als 5 jarige naar te kijken. Telkens moest mijn moeder het ding op de keukentafel zetten en keek ze naar mij hoe ik vol bew…

17. Started by Ben,

Ik ben bezig met de foto's, die ik op 15 April 2006 tijdens de 18 April herdenking in Lapershoek maakte. Wie weet wie de dame is met wie Pieter Jan Vink hier staat te praten?

• Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik heb daar een paar jaar terug vlakbij gewoond. Indrukwekkend ! daar in Burum - Fr. [verborgen inhoud]

19. Started by Andree,

Er is tot 31-12-2023 een speciaal evenementen station in de lucht op de Amateur banden, die viert dat RTL Luxemburg 90 jaar bestaat, callsign LX90RTL. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 268 weergaven
  20. Started by Juul,

Bron: Radio Visie - B [verborgen inhoud]

21. Started by Juul,

Wie kent dit nummer nou niet? [verborgen inhoud]

22. Started by radio tpot,

Ik ben bezig om het verleden, nu weer waar te maken. In de jaren 90 zijn een aantal dingen langs me heen gegaan, de zee zenders onder anderen. Maar ook in techniek van tape heb ik wat gemist, zo als de DAT recorder. De DCC cassette recorder heb ik wel mee gekregen, en is in mijn bezit. Zo heb ik onlangs een DAT recorder gekocht, via marktplaats. En ja de meeste mensen deugen. Toestel was wat smerig door stof maar niet vies. En gewoon werken, maar nu had ik tot voor 3 week nog nooit van DAT gehoord. Dus ik het toestel uitproberen. Moet zeggen, indrukwekkend, en dat is nog erg voorzichtig uitgedrukt. Nog nooit …

23. Started by Helmut,

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 904 weergaven
  24. Started by Will Stevens,

Aardige column: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 426 weergaven
  25. Mede forum lid................"als ie daar nog tijd voor heeft" bron: Spreekbuis. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.