Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.139 discussies in dit forum
-
Beste forummers, laat ik me even voorstellen, al zullen velen me nog wel kennen. Mijn naam is Rien Kleinjan, geboren in 1959 en al jaren gek van alles wat met audio, radio en studio's te maken heeft. In het verleden ben ik geluidstechnicus geweest bij een lokaal radiostation en nog later in een kerk voor de live-mix van de muzikanten. Tegenwoordig houd ik me alleen nog bezig met afmixen, restaureren, knippen en plakken van voornamelijk oude muziek. Soms ook het omzetten van oude mono jingles naar stereo. Sinds kort heb ik hier in huis een kleine radiostudio omdat onze drie kinderen allemaal gek zijn van radio maken. Het is ontzettend leuk om te zien dat …
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Congratulations, Vincent and everybody else connected with this forum. Let's hope it's a great success and gives us lots of interesting radio discussion. I am Michael, 54 years old, a great fan of RNI from 1970 to 1974 - my introduction to offshore radio - but also a fan of Veronica, Laser, Monique, the VOO, TROS Donderdag and currently Extra Gold. You cannot beat a good radio programme, well presented, and it's great that there are forums like this to find out and share information about radio, old and new. Regards Michael
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
iedereen op dit nieuwe forum hallo. was ook op het andere forum aktief als "muziekmuseum",maar dacht bij het registreren op dit forum laat ik gelijk met mijn inmiddels bekende radio naam inloggen.
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Een nieuw jaar een nieuw forum. Nog meer keus en hopelijk nog vele mensen, oud en nieuw, die gaan "praten" over de radio. In een café nog wel. Hoewel ik niet drink en al jaren niet meer in een café geweest ben. Maar dit virtuele café kan geen kwaad. Zittend en hangend, sigaartje d'r bij, vanuit de leunstoel schrijven over de radio. Juul
-
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Mijn naam is Remco en opgegroeid met de TROS donderdag, de Veronica vrijdag van eind jaren 80 en begin jaren 90 en het Radio 538 van de jaren 90. Vooral de hitparades hadden mijn aandacht en eigenlijk nog steeds. Ik hoop in dit cafe op mooie gesprekken over de radio en aanverwante zaken te kunnen voeren.
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik ben Jan Fransooijs. Geboren in 1957 en woonachtig in Oud-Beijerland (20 km ten zuiden van Rotterdam). Ben als ambassadeur van de Stichting Nederlandse top 40 betrokken bij het in stand houden van alles rondom de Veronica/Nederlandse top 40. Mijn muzikale voorkeur ligt in de jaren 60-begin jaren 80.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Tussen alle bekende en onbekende leden, stel ik me hier ook voor. Cas is de naam, sinds 1960 verankerd aan deze aardkloot. Diverse malen losgeslagen door ziektes en vrouwelijke bemanning. Sinds enkele jaren rotsvast een ankerplaats in Schiedam. Sedert m'n 14e al radioprogramma's gemaakt voor allerhande stations, waarbij de oldies mijn favoriet waren/zijn. Mijn radiovoorkeur gaat uit naar Mi Amigo en Caroline gedurende '74-'80 en het latere Caroline van na 1983. De muziek waar ik het liefst naar luister, ligt tussen '60 en '80. Boven de tv hangt een grote poster van de MV Mi Amigo en op de tv in dezelfde kleuren als op de foto een schitterend schaalmodel, ge…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo forumleden, Ik ben Jan 52 jaar, R,N.I. fan .luister nu veel naar piraten op de AM en SW verder verzamel ik tunes en mp3. Vr gr Jan
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Wie is Juul?, ja ik kan daar een wel heel uitgebreid verhaal over houden ware het niet dat ik dat al eens beschreven heb. Dat kun je vinden op de website die ik samen met oud Veronica collega, vriend en klasgenoot uit 1963-1965 Ad Bouman beheer. Radio, "that's it all about" zeggen ze in het Engels en zo is het ook. http://www.norderney.nl/herinneringen_juul.html Na diverse omzwervingen door heel Nederland nu aangeland op de Veluwe. Juul
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Dag lezer, Een onbekende gebruiker met een groene naam in het café. Das niet handig dacht ik zo, dus laat ik mij ook maar even voorstellen. Ik ben Harmen, en als Twentenaar heb ik vooral wat met radio uit die omgeving en alles wat er vanaf de andere kant van de grens richting het westen werd en wordt gestraald. Heb vanaf het jaar 0 10 jaar lang de generatie X uitgehangen, oftewel geboren in 1980. Op radiogebied bij verschillende radiostations in Twente bezig geweest en in Den Haag bij Hofstad Radio. Via de radio/jingles chat enkele jaren geleden kennis gemaakt met Vincent en enkele weken geleden zijn we samen bezig geweest dit cafe op te zetten. Ik…
-
Hallo cafebezoekers! Ik zal me even officieel voorstellen: Mijn naam is Rob, en sommigen kennen mij vast al wel van andere forums op zeezender of audio gerelateerd gebied. Ik ben opgericht in 1963, waarna ik in augustus 1964 voor het eerst het daglicht zag! Van de zeezenders heb ik helaas te weinig meegemaakt. Oja, vanaf het moment dat ik in de gaten kreeg wat het was en inhield, ik zal een jaar of 6 á 7 geweest zijn, ben ik gaan luisteren. Op 31 augustus heb ik, net 10 jaar en een paar dagen oud, in tranen voor de radio gezeten. Toen ik een jaar of 10 was, kocht ik m'n eerste cassetterecorder, een Philips N2203, waar ik al snel mee vastliep.. Er moe…
-
Hallo, ik ben Walter uit Vlissingen. Ik hoop hier leuke bijdragen te kunnen leveren qua geluid en ook inhoudelijke discussies mee te kunnen voeren.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo mag ik mij even voorstellen mijn naam is jan geb:15-03-1957 heb de periode zeezenders ook meegemaakt ben hier terechtgekomen via de zeezender download club hoop hier ook vele uren door te brengen . een groet uit het hoge noorden zwaagwesteinde friesland.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Al vaker heb ik een lans gebroken voor de film van Denny Tedesco, ‘The Wrecking Crew’. Door auteursrechtelijke problemen is het onmogelijk de film wereldwijd. of zelfs alleen in Amerika uit te brengen. Nu doet hij dit met public showings om geld bij elkaar te krijgen voor een uiteindelijke wereldrelease. In mails stuurt hij ook regelmatig wat promo materiaal rond om de aandacht voor de film warm te houden. Zo ook deze maand. In deze promo de mening van o.a veel voor ons bekende artiesten, die met of als Wrecking Crew gewerkt hebben, over Top 40 Radio now and then. Best leuk om te zien en helaas oh zo waar. Op de pagina ook andere promo’s over The Wrecking Crew en o…
-
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
-