LPAM (kleinvermogen AM)
Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.
169 discussies in dit forum
-
De frequentie 1566 kHz, die werd gebruikt door Vahon in Den Haag, komt beschikbaar voor LPAM. Dat laat RDI weten: https://www.rdi.nl/actueel/nieuws/2025/01/29/frequentie-1566-khz-beschikbaar-voor-laagvermogen-middengolfzenders Piet.
-
-
- 93 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Monique 963 zal over enige tijd weer te ontvangen zijn in de Nederlandse ether. De omroep gaat uitzenden via de LPAM frequentie 918 kHz vanuit Velsen-Noord en via lokale DAB+ netwerk(en) zodra men hiervoor toestemming heeft ontvangen. https://radiomonique963revival.nl/
-
-
- 486 antwoorden
- 75,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoor op 1485 kHz altijd zwak Radio 182 uit Waddinxveen. Maar in de auto zodra ik in de buurt van Scheveningen, Kijkduin en Westland kom hoorde ik regelmatig Radio Loosduinen. Die blijkt nu gestopt https://www.radioloosduinen.nl/
-
- 1 antwoord
- 206 weergaven
-
-
Geachte lezer, Gistermiddag ging ik weer op de fiets naar het mooie dx stekkie dichtbij Dokkum, met in de fietstas(sen), XHDATA ontvanger, Kbc mini loopantenne, leesbril, gevulde drinkfles en mobiele telefoon! Net zoals voorgaande keren, geen storing / ruis daar: wát een genot!😊 Het was daar nog fris, maar toch deed ik mijn jas uit (daar zat ik op).... Locatie: https://maps.google.com/?q=53.324886,6.042547 AM (LP) freq.: 648 Caroline, sterk! 675 Unique Gold, Wijchen, met loop 747 Radio Emmeloord, sterk! 801 ? heel zwak audio, uit UK?, met loop 819 Hercules, sterk! 828 Ellen AM, …
-
-
- 1 antwoord
- 194 weergaven
-
-
Uitstekend te ontvangen op deze (nieuwe) frequentie. Veel vermogen of een heel goede antenne/locatie?
-
-
- 45 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Geachte lezer, Vanaf maandag 7 t/m 14 oktober logeerden we bij onze zoon en vriendin in San Sebastian, Spanje. Mijn zoon had al een xhdata en Kbc mini loopantenne voor me besteld.... Zodat ik daar naar de mg, kg en fm kon luisteren met dezelfde ontvangst apparatuur! Xhdata met Kbc loopantenne op het balkon Helaas had ik daar heel veel storing op de kg, gelukkig op mg nagenoeg géén storing!! Daar is overdag écht geen station uit Nederland te horen op mg: 648 Caroline, 's avonds tot vroeg in de morgen: prima 675 ? héél zwak audio 747 * 801 * 819 Sanussi,…
-
-
- 16 antwoorden
- 979 weergaven
-
-
Sinds Vrijdag 8 November is Polderpop Radio in de lucht op 1179kHz. We maken momenteel gebruik van de reserve zender van het Eindhovense Radio4Brainport maar binnenkort kunnen we gebruik maken van onze eigen 100W zender. Omdat het heel moeilijk is om in deze regio een perceel te vinden waar je een professionele antenne (+aardnet) kan opbouwen hebben we noodgedwongen terug moeten grijpen op een spoel antenne. Deze staat opgesteld bij een carwash station waar we, in ruil voor commercials, gratis alles op mogen stellen. De eerste resultaten zijn best wel goed, al is 1179 niet de beste frequentie want na 17 uur hebben we veel last van een sterk buitenlands station, …
-
-
- 13 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Is al meer bekend over welke LPAM-stations hun vergunning per 1 januari 2025 hebben ingeleverd bij RDI? Piet.
-
-
- 18 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Sinds vanmiddag is het stil op de 1224.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hier in Nijmegen een heel sterk signaal op 594 kHz met muziek van Caroline flashback. Ik weet niet wie dit in de lucht heeft gezet, moet of behoorlijk sterk zijn of hier relatief dichtbij. Ook op webSDR in Rotterdam te horen. Zal niet legaal zijn? maar wel mijn complimenten! Groet, Andries
-
- 5 antwoorden
- 462 weergaven
-
-
Vanmiddag heb ik, in navolging van Hotel Amigo, geluisterd naar de hier te ontvangen LPAM zenders. Dit heb ik gedaan met een KiwiSDR en een Van Dijken Loopantenne. Deze staat buiten op 5 meter hoogte, 'in het midden van Rotterdam Zuid'. Deze antenne is richting gevoelig en staat oost-west. Het overzicht: 675 Unique Gold S9+10 747 Impact AM S9+10 828 Radio Actief S9+10 846 MCB Radio S9+20 891 Rivierenland Radio S9+5 918 Sitara FM S9+5 1008 Radio Experience S9 1098 Radio Seabreeze S7 1224 Golden Oldies Radio S9+30 1395 Columbia AM S9+5 1467 Radio Paradijs S9+5 1485 Radio 182 …
-
-
- 9 antwoorden
- 586 weergaven
-
-
Voor mij is het al heel gewoon geworden om te doen, elke morgen de zender aanzetten en de controle standen op schrijven. Maar voor een ander kan het leuk zijn om te zien hoe het gaat bij radio TPOT. Theo
-
- 1 antwoord
- 457 weergaven
-
-
Zag dat er bij het CvdM iemand een aanvraag heeft gedaan en ook gekregen heeft voor Shoreline AM. Iemand enig idee wie daar achter zit, waar vandaan het gaat uitzenden en op welke frequentie? https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-shoreline-am/
-
- 2 antwoorden
- 417 weergaven
-
-
Geachte lezer, Vanmiddag 'op de fiets!' naar een mooi stekkie gefietst! Aan het Dokkumer Grootdiep, ten oosten van Dokkum. Met 'apparatuur' in de fietstassen en een gevulde drinkfles. Op alle LP AM freq. hoorde ik iets en totaal géén storing daar! Ontvanger de XHDATA met Kbc mini loopantenne. Een paar LP freq. noteer ik hieronder: 828 khz Ellen AM, vrij goed te nemen. Er zat wel een station doorheen, uit UK? 891 khz ? zo nu en dan iets audio ? 900 khz Studio AM? Heel zwak audio te horen 1116 khz Backyard, zat wel een UK station doorheen 1179 khz ? lang naar geluisterd, ik hoorde soms (met fading) héél zw…
-
-
- 7 antwoorden
- 803 weergaven
-
-
Geachte lezers, Gistermiddag (zo. 30 april '23) was het mooi fietsweer, dus ging ik er effe op uit. Met bij me in de fietstas: XHDATA ontvanger en KBC mini loop antenne. Ik was op deze (mooie) locatie: https://maps.google.com/?q=53.301121,6.142647 De volgende stations heb ik daar ZONDER STORING ontvangen, freq. in khz: 648 Caroline prima 675 Calipso prima 747 Radio Emmeloord prima 801 Jong Europa prima 819 ? Zwak audio te horen 828 ? UK station ? heel zwak audio 846 ? Zwak audio te horen (Album AM?) 891 - 900 - 918 TPot prima, mini loop naar Gasselternijveen richten 1008 Babylona prima, mini loop n…
-
Geachte lezers, Afgelopen zondag was het mooi fietsweer! Ik ben op de fiets naar de Zeedijk bij Blija (Noord Friesland bij Holwerd) gefietst met in de fietstassen o.a.: - XHDATA ontvanger, KPO Mini Loop en een fles met drinken.😁 Mensen oh mensen wat een GENOT om daar te luisteren, niks storing!! Onder andere deze LP AM stations daar prima ontvangen: 1602 Flandria 1584 Klonk als een Iers of UK station (1566 -) 1485 Radio Zwarte Hond (Drachten) en nog een station? 1467 Radio Paradijs en Vliegende Hollander? 1395 Seabreeze AM 1332 Extra Am 1287 Radio 0511 1251 UK station 1224 Meng…
-
-
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
You might be interested in the stations I heard today mainly in Kilnsea, but also Withernsea. I was using a Sangean ACS 818 portable and loop aerial. I drove over to hear some of the special broadcasts for August 31st and was not disappointed. 675 UNiD station playing oldies and some Nederlandse muziek. Pretty good signal. 675 Unique Gold could be heard using the loop to null the other station 747 Radio 74. Best signal of all and audible inland using the car radio. Loads of offshore memories 747 UNID station. Seemed to play soul/funk music but no ID. Fair using loop 801 No sign of Radio Jong Europa, but maybe only a carrier??? 8…
-
-
- 15 antwoorden
- 890 weergaven
- 1 follower
-
-
Geachte lezer, Vandaag zijn we naar een collega van mij geweest. Hij en zijn vrouw staan al jaren (stacaravan) op een camping tussen Niebert en Boerakker. Ik had mijn 'ontvangst uitrusting*' meegenomen. *: xhadata met Kbc mini loopantenne Deze stations heb ik daar ontvangen (vr. 6 sept. om +/- 12:45 uur): 648: Caroline, goed 675: Calypso, sterk 747: R. Emmeloord, goed 801: - 819: Hercules of Zanussi, goed 828: - 846: MCB, goed 891: - (net) storing 900: - (net) storing 918: - iets (net) storing 1008: Transparant, zwak 1035: - iets (net) storing 1098: Seabreeze, zwak …
-
-
- 3 antwoorden
- 504 weergaven
-
-
Geachte Lezer, Gistermiddag waren we (mijn vriend en ik) in de Haven van Harlingen op 'De Rode Boot´. Het weer was prima en we hadden onze ontvangers en mini antenne's mee aan boord genomen. Aan boord gekomen, hebben we eerst het schip van binnen bekeken. Onder andere met de deejay gesproken en meer mensen daar aan boord. Helaas mochten we niet naar de 1e etage, dan maar voor op het Lichtschip 'luisteren'. Aan boord was een FM zender(tje) (105.60 Mhz, vanuit Pieterburen op 747 khz te horen. Toen ik er naar toe reed, kon ik Radio 74 horen op: FM 105,60, 747 khz én 1467 khz. …
-
Ik wilde een discussies starten over de muziek die gedraai wordt op AM (LPAM). Zoals wij allemaal weten is de AM radio band gebonden aan een bepaald soort publiek. Je bent ouder of een (zend) radiofreak zo is het. En er is het bijna niet te concurrenten tegen de populaire FM band. Ook de onderstaande luistercijfer zeggen dat de groep ouderen die na de lineaire radio luistert het hoogste is. 1)De vraag is welke muziek keuze past daar (nu nog) het beste bij ons als kleinschalige groep AM stations? Gezien alles op FM of DAB+ (online) te vinden is. 2)Hoe onderscheiden (wij) LPAM -ers ons nu nog tegenover …
-
-
- 98 antwoorden
- 7,6k weergaven
- 1 follower
-
-
We staan op de camping vlakbij Zeewolde en dit is het lijstje wat ik kan ontvangen aan LPAM stations Ontvangen op de middengolf met een Icom IC-705 en een endfed met 10 meter draad er aan. Maandag Zeewolde 14.00 Aanvulling maandag 17.30 Aanvulling 21.00 648 Caroline S9+ 15 R 5 675 Unique Gold S7 R 5 747 Harlingen S8 R 4 801 jong Europa S6 R 5 819 Piraten hits? S9+15 R 5 geen id gehoord 828 Ellen AM S7 R 5 846 MCB (Muziek Centraal Beter) S9 R 5 891 Rivierenland S6 R4 900 leeg 918 geen TPOT ? Sitara AM S6 R 4 918 Citrus S9 R 5 1008 radio Transparant S9 +5 R 5 1034 Leeg 1098 Seabreeze S…
-
- 3 antwoorden
- 435 weergaven
-
-
Geachte lezer, Gistermiddag (11 aug.) waren we, bij de zus van mijn vrouw, in Leeuwarden. We zaten ten zuiden van het 'Van Harinxmakanaal' op het balkon en we zagen veel 'bootjes' voorbij varen. Voor mij op het tuintafeltje stond de xhdata radio bij de kbc mini loop.... En de zusjes konden het wel pratende houden.... Op sommige freq. had ik last van storing😡 (Caroline 648: prima) 675: Calypso, prima 747: Emmeloord, sterk! 801: Jong Europa, met storing 819: - storing 828: Ellen AM, met iets storing 846: MCB, prima 891: ?, héél zwak iets te horen 900: - veel storing 918: TP…
-
-
- 3 antwoorden
- 496 weergaven
-
-
Geachte lezer, Vandaag waren op bezoek, i.v.m. een jarige, in Nieuwegein. Omdat er veel gasten waren, heb ik 'het luisteren' maar effe uitgesteld.🫣 Jullie kennen dat misschien wel..... Wanneer je naar de middengolf luistert, met 'jeugd' er bij.... Al helemaal wanneer je dan een (Kbc) mini loop antenne op een tuintafel zet! We waren in wijk: Jutphaas te Nieuwegein. Onderweg Radio Caroline en bij/in Nieuwegein Radio Paradijs er voor in de auto. Ontvangen met de xhdata mét er naast de Kbc loopantenne (Tecsun AN 200). Om +/- 18.00 uur, buiten op een tuintafeltje. Helaas wel storing daar, zal vast en zeker daar ergens ui…
-
-
- 3 antwoorden
- 434 weergaven
-
-
Geachte lezers, Deze keer niet op de fiets, maar in de auto er naar toe... Er liggen hier heel veel zonnepanelen op het dak, alleen iets storing 'onder in' de mg band (1602 - 1700 khz). Wij zijn hier op vakantie, qth; Veenendaal zuid / west. Meegenomen o.a. de xhdata en kbc mini loopantenne. Op late middag / vroege avond geluisterd naar mg stations, wát een genot! Hier de lijst, misschien dat ik hem nog bijstel of meer LP AM stations ontvang. Datum 5 augustus 2024, ontvangen nabij Veenendaal. (Caroline 648: prima) 675: vergeten🫢 747: Seagull / Radio Emmeloord, loop naar andere richting: Impact 801: Jong Europa …
-
-
- 12 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Terug gevonden "op zolder" dit artikel in de Leeuwarder Courant juli 2016 met als onderwerp het eerste LPAM station met diploma en de zegen van het AT. Radio Atlantis op 1395 khz , zenderopstelling Ternaard Fryslân. In de avond na 2300 was het clear channel en de ontvangstrapporten stroomden binnen uit Scotland en Finland. Dat alles met 100 wattjes. Atlantis ging ten onder aan Hoekse en Kabeljauwse twisten en na een wapenstilstand tussen de partijen kwam daar Radio 0511 voor terug enerzijds en anderzijds Radio Seabreeze. Op de foto was alles nog ei en koek, das zeker en vast. Paul de Haan
-
-
- 23 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-