LPAM (kleinvermogen AM)
Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.
173 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 31 antwoorden
- 8,6k weergaven
-
-
Goede dag allemaal, ik ben bezig met het aanvragen van een vergunning voor 1 Watt op 1485 kHz. Nu ligt alles nog bij CvdM maar wat ik begreep zal het begin van het jaar gereed zijn. Daarna de stap naar het Agentschap Telecom en daarna Sena en Buna/Stemra. Nu heb een vraag over Buma/Stemra. Ik heb via een collega gehoord dat er voor de 1 Watt frequentie geen Buma/Stemra betaald hoeft te worden. Dit is echter nergens terug te vinden. Is dit inderdaad zo of is het zo bedoeld dat men een vast bedrag moet betalen? wie weet hier iets meer over en kan mij er iets over vertellen?
-
-
- 38 antwoorden
- 7,9k weergaven
-
-
Weet iemand wat de stand van zaken is rond de terugkeer van Impact AM op de middengolffrequentie 1008 kHz? De eigen zender van Impact AM is nu al bijna twee maanden uit de lucht sinds de antenne werd beschadigd tijdens een storm. Piet.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Het was al weer in 2016 dat ik het eerste en openingsartikel schreef in deze inmiddels legendarische rubriek. Atlantis Fryslan was de eerste die met oldies op 1395 met LPAM licentie de ether bestormde, tussen 2000 en 2300 uit de lucht ivm de klucht uit Albanie. Om na 2300 het ontvangstbereik te meten van toen "onze 1395" maakte ik enkele uren met upbeatoldies , als voertaal Engels, andersgezegd roepen naar Scotland, Spanje en Noorwegen. Dat hebben we geweten, tientallen ontvangst berichten, immers na 2300 was het clear channel die 1395, nou ja bijna dan. Ik vermoed dat van alle LPAMers anno nu driekwart oldies uitzenden, de andere 25 % het oude NL talige piraten repert…
-
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
I heard the following LPAM stations today in Kilnsea, East Yorshire. I was listening on a Sangean ATS 828C with a medium wave loop frame aerial. 675 kHz Non stop Dutch traditional music, no ID heard. 675 kHz Beat FM, with commercials for Den Haag at 1200 UTC then ID. Mixing with other station, but good at times. 747 kHz MCB 747 with non stop music and ID. Mentioned Zuid Holland 747 kHz Non Stop Oldies with no ID and no news at 1200 UTC. Thought it was Radio 0511, but did not seem like their programme 801 kHz Radio Jong Europa, non stop music and hard to understand ID's. I thought I heard a Radio Europa 80 jingle! Good signal 1008 …
-
-
- 17 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Per 31-12 gaat de zender hier uit, het was leuk om op de middengolf uit te zenden. Helaas zijn ook hier de euro’s duur geworden, dan moet je keuzes maken. De Corona tijd is te duur geweest. Wat ga je doen, waar ligt de toekomst 🔮 niet op de MG. De dab+ rondom Amsterdam gaat uit eind september 2022, misschien wel eerder. Vooralsnog blijft die op Allotment 50 nog gewoon aan.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
De grote herverdeling is afgerond. Update van de ontvangst in de regio Leiden 1602 kHz - heel zwak Radio Flandria vanuit Friesland Gaasterland. 1584 kHz - op dit moment leeg (heel zwak UK op de achtergrond) 1566 kHz - geen LPAM, met 1kW (en goede antenne) Vahon zeer stevig signaal en in de auto goed te ontvangen in zeker heel Noord/ Zuid Holland en Zeeland/Utrecht 1485 kHz - Radio Jong Europa uit Alphen a.d. Rijn. Gaat goed tot Noordzeekanaal (echt opmerkelijk als dit maar 1W is). Richting zuid snel zwakker richting Voorschoten en Delft en daar Borrelronderadio (met allemaal Radio Tirol programma's/ klassiek, vraag me af …
-
-
- 81 antwoorden
- 14,5k weergaven
-
-
Zoals de kop vermeld Vanaf 1 Februari wordt Radio President "Golden Oldies Radio" De ombouw is zo goed als klaar, het format is geheel vernieuwd en aangevuld. Een compleet nieuw jingle pakket was daarom ook nodig, deze is ingesproken door Patrick van den Hoek & Scott Leffler De nieuwe naam verteld precies wat wij doen. Uiteraard blijft de AM918 aan en zijn wij verder ook te ontvangen op 4 DAB+ allotments 29 -35- 50 & 51 Uiteraard ook op [verborgen inhoud]
-
-
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf vandaag, zaterdag 1 mei, worden de nieuwsuitzendingen zwevend rond het hele uur geprogrammeerd. Hiermee nemen we afscheid van de 6 pips en is de vormgeving van het nieuws aangepast. Een ander voordeel is dat de instrumentaaltjes vóór het nieuws nu niet meer worden afgebroken. Tweede wijziging is dat de avondrotatie met LP muziek en bijzondere Oldies nu om 1900 uur begint. En tot slot beginnen we om 2300 uur alvast met een uurtje Easy Listening.
-
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Misschien bruikbaar antennetje voor onze LPAM vrienden? [verborgen inhoud] Tot 250 W, schijnt het wat beter te doen op de hoge kant vd band.
-
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hier in Zwijndrecht ontvang ik op 1512 kHz een nonstop zender met oldies. Wie weet hier meer over? Ontvangst is goed te noemen. Wim de Lang
-
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik hoor vandaag een leuk en nieuw geluid op de oude golflengte van Wereldstad Radio 828 die volgens mij verhuist is naar DAB. Deze zender is echt een toevoeging op wat er nog niet was in mijn regio. Jaren 50-60-70. Radio President. Ook veel oude Nederlands talige platen die niemand meer draait. Erg goed te ontvangen hier in Zwijndrecht. [verborgen inhoud]
-
-
- 74 antwoorden
- 11,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Emmeloord stopt 30 dec 2020 om 1500 uur met uitzenden op 1224 KHz. De uitzendingen op DAB+ en via internet gaan gewoon door. Aldus Dick Offringa op 29 dec via zijn station.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Een kort en bondig item over de Crowdfundactie van Extra AM op NH-Nieuws. Hebben jullie gelijk een beeld van de zenderlocatie: [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Last night I was listening to a Dutch station on 918 kHz between 1715-1800 UTC here in North Yorkshire. Reception was poor to fair and I heard the song Pastorale by Ramses Shaffey as well as a Chuck Berry song around 1755. There were announcements by a lady dj and at one point she used a Johnny & the Hurricanes tune as a talk over. I would give a SINFO of 22322 on my Grundig Yacht Boy 500 with loop frame aerial. It wasn't Radio Monique as I checked their web stream, but may have been Radio T Pot or Citrus AM. If Radio T Pot of Citrus AM reads this please let me know. Thanks Ian
-
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hoewel ik persoonlijk een hekel aan bedelen heb was het opzetten van een "Crowdfund" de enigste oplossing om volgend jaar op AM verder te kunnen gaan. Ik zeg het maar eerlijk, ik ben de schaamte voorbij want ik ben zeker niet de enige die getroffen wordt door de economische gevolgen van de Covid-19 pandemie. Omdat ik nagenoeg geen inkomsten meer heb is het een kwestie van keuzes maken, maar tegelijkertijd is het uit de lucht halen van mijn hobbyzender pure kapitaalvernietiging. Ik moet er dus niet aan denken om in januari alles uit de grond te moeten trekken waar héél veel tijd, energie en geld in is gaan zitten. Maar, er gloort licht aan het eind van …
-
-
- 28 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Radio Paradijs is weer on air. Audio is goed, maar eigenlijk is het signaal bij mij net te zwak om dat goed te kunnen beoordelen. Het format is naar mijn idee wederom perfect. Gelijk 1584 kHz, met goede AM muziek en vele (echte) oldies. Ruud, vraagje. Is dit al 100W? Want ik heb het idee dat het signaal nu zwakker is dan voorheen op 1584 kHz. Hier ten noorden van Leiden is het op het randje. Dat is wel jammer, maar zo overdag is de ontvangst net aan te doen, Grt Eric
-
-
- 49 antwoorden
- 11,7k weergaven
-
-
Er zijn al wat jaartjes Web SDR's in de lucht waarmee je online AM/SW etc. kan ontvangen. Er zit nu een mogelijkheid op deze online ontvangers om stations die in AM Stereo te beluisteren zijn ook echt te horen in deze kwaliteit. Voorbeeld hier van is T Pot Radio op 1287 AM: [verborgen inhoud] Klik een aantal keren op de SAM button tot je uit komt op SAS en dan beluister je het in AM Stereo.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opgenomen in Rotterdam zuid met een Perseus SDR + Wellbrook ALA 1530.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Volgens [verborgen inhoud] stopt T-pot aan het einde van het jaar er mee! Theo ben je uit gespeeld?
-
-
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Sinds ?? in de lucht op 819 kHz "Keukenduin" vanuit Wassenaar. Waar de zender staat is mij onbekend, wellicht dezelfde lokatie als 675 kHz (nu met Hofstad, Den Haag) en Impact AM 1008 kHz. Klinkt goed. Wat mij opvalt is dat de signaalsterkte van 675 kHz zo enorm achterblijft en ook dun gemoduleerd. Dat is wel jammer. Ref: [verborgen inhoud] Grt Eric
-
-
- 7 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
-
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
06:00 - 22:00 Oldies, Top-40 hits jaren 60 t/m 90. - 22:00 - 00:00 LP tracks en vergeten platen jaren 60 en 70. - 00:00 - 06:00 Easy listening uit de jaren 60 en 70. Leuk format Harm, goede muziek. Nu met de oude zeezender jingles , mooi werk. Leuk dat je Hans hebt kunnen strikken om in te spreken. Klinkt lekker in de auto (maar ook thuis). (vergelijkbaar met 1467 kHz Paradijs van Ruud). ((Bandbreedte zou wel iets meer mogen want je bent zo'n beetje de enige die netjes 9 kHz aanhoudt. Caroline is 14 kHz en dat hoor je. Idem 747 kHz MCB, Zelfs BBC 693 kHz ss bijna 14 kHz. )) Grt Eric
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-