Spring naar bijdragen

LPAM (kleinvermogen AM)

Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.

1. Vanochtend een opname gestart van MCB Radio uit Alpen aan de Rijn. Komt hier s19+20db binnen... of nee, ik moet zeggen kwam hier s19+20db want rond kwart over 11 was de zenders opeens uit de lucht. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Kan men vergunningsvrij draaien op de 1503,1512,1539?

3. Started by Eric,

Er zijn een aantal stations nog niet "on air'. Van 66 gemachtigden zijn onderstaande stations nog niet in de lucht. Is daar een tijdslimiet aan verbonden? M.a.w. is er een verplichting of kun je op deze manier ook een frequentie die je hebt toegewezen gekregen de komende 5 jaar weghouden bij een andere gegadigde in dezelfde regio? Door simpelweg aan de financiële verplichtingen te blijven voldoen. 675 Stichting Vooren Media ZH Warmond 828 Stichting Middengolf UT Utrecht 891 Stichting Middengolf UT Utrecht 1035 Album AM NB Uden 1332 Telecom Bennekom B.V. Gld Bennekom 1485 60-AM-Radio ZH Rotterdam (Noord) 1485 Stic…

• 12 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  4. Started by Vincent,

In Rotterdam en omstreken te horen op 828 kHz: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 13 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  5. Started by bert ree,

Hier aan de Belgische kust luister ik nog altijd analoog op mijn ouderwetse radio's uit de vorige eeuw. Al diverse ochtenden tussen 3u en 4u30 hoor ik een krachtig signaal met hoempapa muziek in een voor mij vreemde taal. Ik kan niet 100 % bepalen op welke frequentie het is omdat ik het digitaal niet kan uitlezen. Als ik het goed begrijp zou het gaan om radio Dacosta of zoiets maar het is zeker geen Spaans, ik denk eerder aan een Oost-Europese taal. Dit moet ergens rondom de 1224khz zijn. Wie weet er meer?

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Started by wim1958,

Sinds vanmorgen hoor ik hier in Zwijndrecht Kilrock keihard terug op 1485. Dit zou toch de nieuwe frequentie van Wereldstad worden?. Iemand een idee wat er gebeurd hier?

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. 675 khz Radio Calypso goed te ontvangen. 747 khz Niks 828 khz Niks 891 khz Niks 1008 khz Radio Babylona goed te horen. 1224 khz Radio T-pot goed te horen. 1332 khz Niks 1395 khz Nostalgie AM goed te horen 1485 khz Radio 0511/Radio seagull ruis maandag tot zaterdag op zondag goed te horen. 1584 khz Niks 1602 khz Niks Boven 1611 khz veel piraten. Somige zenders op 1485 khz gebruiken meer vermogen denk ik.

8. Gast

Hoe klinkt een uur Radio 0511? Zo : [verborgen inhoud] of via Jumpshare [verborgen inhoud] Radio 0511 op 747 khz middengolf, oud geld 402 meters middengolf. Na enkele weken veel werk aan het omzetten naar de nieuwe frequenties is het LPAM oldies station nu in rustig vaarwater met uitzendingen op 747 vanaf het Radiolichtschip Jenni Baynton in de haven van Harlingen. Het station is ook op 1602 en 1485 te beluisteren alsmede op internet en Kabelnoord in Friesland. Radio 0511 draagt uit dat het de oldies draait die anderen niet draaien of durven te draaien. Hier een uur Radio 0511 zaterdag 1800 - 1900 uur.Op de foto het zendschip in Harlingen…

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Vincent,

Dit was er de afgelopen twee dagen op de 828 kHz te horen in Rotterdam en omgeving. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. [verborgen inhoud] Op deze websdr is een ''zeer goed,, signaal te horen. Deze websdr zit in Groningen (de zender gebruikt denk ik meer dan 1 watt.)

• 9 antwoorden
    • 4k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Radio 0511 , Frieslands only original oldiesstation, is vanaf 11 mei 2019 te beluisteren via de hoofdfrequentie 1602 khz, Top Of The Dail. Ongetwijfeld ook te beluisteren via 747 en 1485 KHZ. [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 4 antwoorden
    • 5,4k weergaven
  12. Gast

Atlantis 1521, een oldiesstation met als roots Fryslan en sinds 2009 internet station sleepte als eerste de LPAM 100w licentie binnen en start met uitzenden op 1395 op zondag 3 juli aanstaande. In " oud geld " is dat 215 meter. We herinneren ons natuurlijk RNI in 1970 kortdurend op 217 en Mi Amigo in 1977 op 212, prettige omgeving dus. Meer info mbt de start op 3-7 volgt. Hier de links voor Atlantis 1395 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.

13. Started by Andree,

De ITU coordineert en geeft deze orgenisatie de kortegolf vergunningen uit? En hoe zijn de kansen om een vergunning binnen te halen? Lijkt me eens leuk toe om met lpam op de kortegolf te expirementeren

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Started by radio tpot,

Het AT heeft de enquête gepubliceerd op hun site, [verborgen inhoud] Ze gaan er mee door, maar hoe en wat moeten we nog maar weer afwachten. Theo

15. Started by Eric,

1602 kHz - nu als LPAM zwak, Seagull 1584 kHz - zwak/matig Radio Paradijs (Antenne Domstad is hier nooit ontvangen) . Leuk format golden oldies. 1566 kHz - geen LPAM, met 1kW (en goede antenne) Vahon knalhard en in de auto goed te ontvangen in zeker heel Noord/ Zuid Holland en Zeeland/Utrecht 1485 kHz - Free Europe uit Alphen a.d. Rijn. Gaat goed tot Noordzeekanaal (echt opmerkelijk als dit maar 1W is). Richting zuid snel zwakker richting Voorschoten en Delft en daar Borrelronderadio (met allemaal Radio Tirol programma's/ klassiek, vraag me af wie daar naar luistert (ja ik, in de auto, als ik er voorbij rijd en ontvangst tot De Lier). In omgeving Amsterdam…

16. Started by dhadders2000,

675 khz Radio Babylona af en toe te ontvangen. 1224 khz Radio T-pot Goed te ontvangen s´nachts niet te ontvangen wegens Absolute radio. 1485 khz Radio 0511 niets ervan te horen. 1503 khz Op zondag Radio 0511 redelijk te ontvangen. Ik ontvang dit op een oude transistor radio.

17. Started by Piet van der Vooren,

Stichting Vooren Media heeft de vergunning voor het gebruik van de frequentie 1395 kHz vanuit Katwijk overgedragen aan V. Remmelzwaal. Deze verzorgt uitzendingen onder de naam Westcoast AM. Agentschap Telecom heeft de overdracht van de vergunning per heden officieel verwerkt in het Nationaal Frequentieregister.

18. Started by radio tpot,

[verborgen inhoud] have fun Theo

• 19 antwoorden
    • 4k weergaven
  19. Started by wim1958,

Ik vraag me af of het toegestaan is als een kleinvermogen station het ANP of Novum nieuws doorgeeft op het hele uur en kost dat wat? Ik vind het een verrijking als ik nieuws kan blijven volgen op een nonstop muziek zender.

• 59 antwoorden
    • 10,7k weergaven
  20. Started by Harm,

In de laatste week van augustus, 24 t/m 31, staat Extra AM in het teken van de zomer van 1974. Je hoort dan een week lang alle muziek uit de Top 40 en Tipparade uit die roerige zomer. De vormgeving zal geheel in het teken staan van de zeezenders Radio Noordzee, Veronica en Mi-Amigo. Vorig jaar zonden we in samenwerking met enkele andere LPAM zenders de laatste Top-40 en Tipparade uit maar dit jaar doen we het dus iets anders. Wie tussen Amsterdam, Haarlem en Hoofddorp woont luistert natuurlijk op de middengolf 1224 kHz. En anders wordt het gewoon de stream die 24/7 beschikbaar is via www.extram.nl, V-tuner en Tune-In.

• 3 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  21. Veluwe AM 1485, Doe maar special Wim Veluwe AM 1485 Doe Maar special deel 2 Wim

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Started by Harm,

Extra AM heeft sinds begin januari een vergunning om met 100 Watt te mogen uitzenden in Amsterdam. De aangewezen frequentie is 1224 kHz maar de zender is dringend op zoek naar een nieuwe locatie voor de antenne. Om die reden wordt er nu vanuit de oude locatie met slechts een paar Watt uitgezonden op 1224 kHz. Het bereik van de zender zal om die reden voorlopig niet veel groter zijn dan op de oude frequentie. www.extram.nl

• 22 antwoorden
    • 6,8k weergaven
  23. Started by radio tpot,

Vorig jaar hebben The Boys op voor avond van kerst, een top 100 gepresenteerd. Oeps, The Boys zeg je? Dat zijn drie mannen (Patrick, Fred en Danny) met een verstandelijke beperking, en ze maken wekelijks een uur radio op radio TPOT. Wat ze bind met ons is, het vuur om radio te willen maken. Het plezier om dat te doen. Ze doen dat op hun (eigen)wijze, en met respect, ik vind het hoogstaand radio wat ze maken. Het is zeker origineel, en lijkt op radio wat je al eens gehoord hebt, maar dan met passie en vuur voor het gebeuren radio maken. Maar ook dit jaar willen ze een top 50 maken, ze kwamen tot de ontdekking dat 100 platen wel erg veel…

• 10 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  24. Started by radio tpot,

Vandaag is radio TPOT op 2 frequenties te beluisteren, de 747 en de 1224 KHz. Op beide frequenties wordt uitgezonden met C-QUAM stereo. Dit gaat nog tot aan eind van dit jaar zo door, daarna stopt de 747 KHz. Theo

• 14 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  25. Gast
    Started by Gast,

Hoor met regelmaat zenders op de 1224, maar in de avonduren komt Absolute 1215 KHz. er hard naast /op zitten, met maar liefst ruim 12 KHz. aan audio bandbreedte... Volgens mij hebben we in Europa nog steeds het 9 KHz. raster... toch ?? Het kost allemaal een hoop geld !! Om er vervolgens in de avonduren door een Engelse Aso er af gedrukt te worden..

• 17 antwoorden
    • 6,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.