Spring naar bijdragen

LPAM (kleinvermogen AM)

Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.

1. Started by Harm,

Extra AM heeft sinds begin januari een vergunning om met 100 Watt te mogen uitzenden in Amsterdam. De aangewezen frequentie is 1224 kHz maar de zender is dringend op zoek naar een nieuwe locatie voor de antenne. Om die reden wordt er nu vanuit de oude locatie met slechts een paar Watt uitgezonden op 1224 kHz. Het bereik van de zender zal om die reden voorlopig niet veel groter zijn dan op de oude frequentie. www.extram.nl

• 22 antwoorden
    • 6,8k weergaven
  2. Started by radio tpot,

Vorig jaar hebben The Boys op voor avond van kerst, een top 100 gepresenteerd. Oeps, The Boys zeg je? Dat zijn drie mannen (Patrick, Fred en Danny) met een verstandelijke beperking, en ze maken wekelijks een uur radio op radio TPOT. Wat ze bind met ons is, het vuur om radio te willen maken. Het plezier om dat te doen. Ze doen dat op hun (eigen)wijze, en met respect, ik vind het hoogstaand radio wat ze maken. Het is zeker origineel, en lijkt op radio wat je al eens gehoord hebt, maar dan met passie en vuur voor het gebeuren radio maken. Maar ook dit jaar willen ze een top 50 maken, ze kwamen tot de ontdekking dat 100 platen wel erg veel…

• 10 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  3. Started by radio tpot,

Vandaag is radio TPOT op 2 frequenties te beluisteren, de 747 en de 1224 KHz. Op beide frequenties wordt uitgezonden met C-QUAM stereo. Dit gaat nog tot aan eind van dit jaar zo door, daarna stopt de 747 KHz. Theo

• 14 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Hoor met regelmaat zenders op de 1224, maar in de avonduren komt Absolute 1215 KHz. er hard naast /op zitten, met maar liefst ruim 12 KHz. aan audio bandbreedte... Volgens mij hebben we in Europa nog steeds het 9 KHz. raster... toch ?? Het kost allemaal een hoop geld !! Om er vervolgens in de avonduren door een Engelse Aso er af gedrukt te worden..

• 17 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  5. Started by wim1958,

Voor de omgeving van de Dordtse Kil is onlangs een nieuw middengolf station gestart. Het heet Kilrock en zendt uit op 1485 kHz maar volgens de mensen achter het station zal het spoedig de 1224 worden. Ze hebben toestemming om met 100 Watt te gaan zenden. Hier in Zwijndrecht kan ik ze nu op 1485 ontvangen maar de 1224 zal hopelijk nog beter gaan want nu zitten ze nog op 1 Watt, zo zeggen ze. Het format is de betere rock muziek die andere stations niet laten horen.

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  6. Gast
    Started by Gast,

De uitzendingen van Radio 0511, FrYslans Original oldiesstation , voortaan op 1332 khz. Paul de Haan.

• 12 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

Aanstaande zaterdag 14 october besteden we 2 uur aandacht aan de vergeten Nederlandse zeezender Radio Dolfijn later Radio 227 genoemd dmv unieke historische opnames en persoonlijke indrukken. Radio 0511 Fryslân's original oldiesstation, zaterdag tussen 18.00 en 20.00 uur CET. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Gast
    Started by Gast,

Sinds vandaag is Fryslan's original oldiesstation Radio 0511 weer te beluisteren op 747 kHz AM, 402 meter middengolf in "oud geld". Paul de Haan.

• 7 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  9. Gisteren een aantal uurtjes Groeistad opgenomen van de 747 kHz. Opgenomen in Rotterdam zuid. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Harm,

Door een defecte kabelmof in de straatverlichting moest Liander afgelopen woensdag de spanning van ons huizenblok afschakelen. Dat is niet handig als je een radiozender en stream hebt lopen... Ik heb voor de gelegenheid een benzine aggregaat gekocht van nog geen EUR 200,00 die 1000 Watt / 4 Ampère kan leveren. Het betreft een 'invertor' generator die de opgewekte wisselspanning eerst omzet in gelijkspanning en vervolgens weer in een wisselspanning met een zuivere sinus van 50 Hertz. Uiteraard heb ik eerst een calculatie moeten maken van het opgenomen vermogen van de verschillende apparaten. Er moesten 2 computers plus beeldschermen, modem, verster…

• 11 antwoorden
    • 3k weergaven
  11. Gast Niko
    Started by Gast Niko,

Hallo . Ik meende begrepen te hebben dat seagull op 747 on air zou komen . Tevens is er nog een 747 vergunning voor 0511 afgegeven in noordfriesland. Bvd

• 18 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  12. Started by Juul,

Wanneer komt de 675 kHz eigenlijk "vrij" ?

• 6 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  13. Gast Niko
    Started by Gast Niko,

Hallo Ik ben benieuwd naar ontvangstrapporten . Momenteel lager vermogen door defecte zender . Bvd

• 23 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

Na een lange periode van gekwakkel op verschillende AM LPAM frequenties was Radio 0511 oldies Fryslan luid en duidelijk op 747 AM vandaag overdag te beluisteren. Hedenavond horen we Radio Seagull op 747 AM.

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Harm,

Ik roep het nog maar even om, vanmiddag vanaf 13:00 uur een heruitzending van de laatste Radio Veronica Top 40 en Tipparade van 31 augustus 1974. De uitzendcomputer is gevuld en getest met een aparte stream voor de deelnemende AM zenders die het programma zullen uitzenden. Tussen 17:00 en 18:00 uur een speciaal programma met alle muziek uit het 'laatste uur' van Veronica aangevuld met jingles en fragmenten. Naast de stream op www.extram.nl kun je het programma ook beluisteren via: Different Radio 747 AM, Nijkerk e.o. Radio Bontekoe 828 AM, Hoorn e.o. Wereldstad 828 AM, Rotterdam Neverland 1035 AM, Venlo e.o. Seabreeze 1395 AM, Grou e.o. Wi…

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  16. Started by radio tpot,

Zo staat de antenne van radio TPOT er nu bij. Hoogste punt is 26 meter, en de frequentie is 747 KHz. Theo

• 5 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  17. Gast Niko
    Started by Gast Niko,

De 1395 khz in grou is afgelopen woensdag getroffen door overspanning en is in reparatie. Vanochtend 11 uur heb ik een reserve zender van 20 watts geplaatst. We zijn weer in de lucht. Verminderd vermogen dan de normale 100 watts . Ontvangstrapport is welkom ! 73 .niko

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by Vincent,

Door omstandigheden heeft de directie van ‘Radio Els’ moeten besluiten de uitzendingen van dit station op korte termijn te beëindigen. Op vrijdag 21 juli om 18.00 uur wordt het stil op de stream(s) en op 1485 kHz. [verborgen inhoud]

• 23 antwoorden
    • 5k weergaven
  19. Zelf een programma maken op 747 AM? Dat kan! Zelf een uurtje programma maken en dat laten uitzenden via 747 AM? Dat kan! We bieden programmamakers de mogelijkheid om op 19 mei (dus de dag voor de RadioDag) in de avonduren de eigen kunsten te laten horen. Een middengolfzender in de lucht houden is een dure grap en daarom vragen we voor een uur programma een eigen bijdrage van 100 euro. Er zijn natuurlijk spelregels. We stellen de zendtijd pas beschikbaar nadat we een demo (ca 15 minuten) hebben ontvangen en het inhoudelijk en kwalitatief hebben goedgekeurd. Het programma wordt vooraf door jezelf opgenomen en digitaal aan ons beschikbaar gesteld. Het is dus geen live u…

20. Sinds halverwege de jaren 80 neem ik op 4 mei om 20:00 uur geen 2 minuten stilte meer in acht. Dat doe ik om persoonlijke redenen die hier nu even niet relevant zijn. Ik sta wel enkele momenten stil bij het feit dat ik hier in relatieve vrijheid mag leven waarvoor in dankbaar ben. Mijn hobbyzender Extra AM is naast de middengolf ook via internet te beluisteren. Ik heb er wel moeite mee om het playout systeem om 20:00 uur gewoon een plaat te laten in starten. Aan de andere kant vind ik 2 minuten stilte op een internet station dat wereldwijd te ontvangen is onwenselijk. Ik vraag me dus af wat een mooie tussenweg is. A: Een witje na …

• 13 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by radio tpot,

Stereo op de middengolf, kan dat? Ja dat kan heel goed en ook in Nederland is er een station wat uitzend in stereo. Zijn er dan ontvangers voor? Ja die zijn er en ook zijn er mensen die een printje in hun bestaande ontvanger maken zodat ze stereo kunnen decoderen. Zie filmpje van Bertwin uit Ter Apel. En de link van een opname van hem. De ratel die je hoort, is externe storing wat je zou moeten negeren. Het is met de standaard ferriet antenne ontvangen. [verborgen inhoud] Link blijft een week geldig. Wel geeft dit een idee wat mogelijk is met AM, C-QUAM is de naam van deze techniek. Theo

• 6 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  22. Started by Piet van der Vooren,

Agentschap Telecom heeft de houders van een laagvermogen-middengolfvergunning voor de frequentie 1395 kHz laten weten dat er voortaan mag worden uitgezonden van 23.00 tot 20.00 uur. Tot nu toe was dat alleen tussen zonsopgang en zonsondergang toegestaan. De reden van de verruiming van de uitzendtijden is dat de Albanese zender die ook gebruik maakt van 1395 kHz alleen uitzendt tussen 20.30 en 22.45 uur. De huurder van de Albanese zender, Trans World Radio, zal overigens de uitzendingen op deze frequentie per 1 januari aanstaande staken. Agentschap Telecom is nog in overleg met Albanië om te kijken wat er daarna met deze zender zal gaan gebeuren. Mogelijk dat na 1 januari …

23. Gast

Natuurlijk zijn we weer trendsetters hier int Noorden, we zetten het even op een rijtje. Atlantis1395 is booming in Friesland en ver daarbuiten, overigens is Atlantis al sinds 2009 alhier in Fryslan een gevestigd oldiesstation met een schat aan kennis mbt middengolfzenden, hulp van derden was niet nodig , de expertise is volop voorhanden. Daar komt bij dat zelfredzaamheid een goede eigenschap is. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Op zaterdag 6 augustus aanstaande staan we tussen 13.00 en 14.00 uur nog weer even stil bij de gebeurtenissen na 31-8-1974 en nee niet met de gebruikelijk fragmenten die altijd maar circuleren in de maand…

• 26 antwoorden
    • 7,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.