Spring naar bijdragen

Help

Helpdesk voor vragen over de werking van Radiotrefpunt.

Instructies voor het melden van problemen

Heb je een probleem met de werking van Radiotrefpunt? Krijg je een foutmelding, loopt iets vast, of is iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hier in het Help-forum, zodat andere gebruikers en beheerders je kunnen helpen. Volg onderstaande stappen voor de beste ondersteuning:

1. Controleer eerst het Help-forum: Kijk of je probleem al eerder is gemeld. Als dat het geval is, kijk dan of er al een oplossing is of dat het nog in behandeling is.

2. Maak een nieuw topic aan: Is je probleem nog niet gemeld, maak dan een nieuw topic aan. Geef duidelijk weer in de Titel wat het onderwerp is en omschrijf je vraag zo volledig mogelijk in het tekstveld.

3. Geef technische details:

• Vermeld het besturingssysteem dat je gebruikt en controleer of dit up-to-date is. Werk je systeem bij voordat je een melding maakt als het verouderd is.

• Vermeld de browser die je gebruikt en geef aan of het probleem ook in andere browsers voorkomt.

4. Voeg een schermafbeelding toe: Indien mogelijk, voeg een schermafbeelding van de foutmelding toe. Dit helpt bij het sneller begrijpen en oplossen van het probleem.

Let op: Wij kunnen alleen helpen met vragen over de werking van Radiotrefpunt. Vragen over andere veelgebruikte websites, zoals Pixeldrain, worden niet ondersteund.

1. Started by Victoria22,

Goedemorgen. Bij alle downloads die ik probeer te doen krijg ik een norton virusmelding en als ik die negeer wordt de download afgebroken. Ik gebruik firefox. Enig idee wat de oplossing is behalve een andere virusscanner? V.G. Victoria22 Almere.

2. Zeer geachte Fornax, De laatste paar weken stagneren de downloads van Pixeldrain hier bij mij in de UK. Uploads lukken helemaal niet meer. Ik ben niet de enige in de UK met dit probleem. Zie plaatje. Soms gaat het goed, mn met de wat kleinere bestanden. Op een computer met Superfast Fibre Broadband (bij mij snelheden tot 500 Megabits per seconde) gaat het nog wel, maar ook daar loopt het vaak vast. De computer waarmee ik met name het probleem heb loopt op iets van 33 Megabits per seconde, dit ter informatie. Tot een paar weken terug liep alles op rolletjes. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit is voorgekomen. Vorig jaar had …

3. Started by jhjpost,

Alle pixaldra bestanden zijn geblokkeerd door google chrome. Hebben hier meer mensen last van

4. Started by MusicRadioFan,

Amerikaanse stations, en programma's, zijn altijd welkom, Vincent. Bedankt hiervoor om te delen. Wat is de laatste tijd bij het downloaden via Pixeldrain echter ervaar, is dat Norton het als zeer gevaarlijk bestempelt. Downloaden is enkel nog mogelijk door ''Doorgaan naar de site te volgen'', en dan Doorgaan zonder Isolatiemodus. Zie ook op Google waar Pixeldrain als onveilig staat. Hierbij wat Norton doet. Graag je visie hierover. Pierre Addicted To Music GEBLOKKEERD DOOR Gevaarlijke webpagina geblokkeerd U probeert toegang te krijgen tot: https://pixeldrain.com/u/Sf6o2jum Dit is een bekende geva…

5. Started by dave76,

Ik las onlangs dat de layout problemen waren opgelost maar ik zie het nog steeds in de versmalde vorm. Ik gebruik Chrome en daar is het probleem nog steeds van kracht, Hebben meer mensen dit?

6. Started by Drumbeat,

This has been happening for the past few days when I attempt to download a recording from Pixeldrain...

7. Started by Jaap De Vries,

Hallo als ik bij de post van CableOne de tweede pagina wil openen is en blijft deze leeg en laden maar komt er geen inhoud van wat Vincent gepost heeft te zien . Heb Google als schoon gemaakt en ook via Edge dit geprobeerd te openen maar dan lukt het ook niet . Iemand ook dit probleem ? Groet Jaap

8. Started by Danny G,

Tot op heden gebruik ik nog altijd naar alle tevredenheid een XP versie om de pixeldra files te downloaden, zelfs nog een vrij oude versie namelijk V28. Dat ik nog halsstarrig blijf XP gebruiken heeft een voor mij welbepaalde reden waar ik hier niet nader ga over uitwijden maar geloof mij, er is wel degelijk een gegronde goede reden voor al zal dat wel moeilijk te begrijpen zijn voor de anderen. Downloaden ging altijd prima en elke download gaat gemiddeld met een snelheid van een 400kB/s. Prima dus. Nu heb ik firefox echter geupgrade naar de laatste versie die nog XP ondersteund (V52) en nu zijn de problemen begonnen. Kan maar maximum 1 download tegelijk meer doen en dit …

• 14 antwoorden
    • 985 weergaven
  9. Pixeldra kan ik nooit beluisteren op mijn iPad...

10. Started by Eergisteren,

Is er toevallig in de afgelopen week ergens een update geweest op de forumsoftware? Ik gebruik deze link al heel lang als bookmark voor dit forum: https://www.radiotrefpunt.nl/discover/unread/ Dit werkte altijd prima. Sinds een week ofzo krijg ik echter een 502 Bad Gateway error. Het vreemde is echter als ik vervolgens bv via Google naar het forum surf, het 1x open en daarna weer de bovenstaande link gebruik hij wèl werkt. Tot een dag later het weer hetzelfde is. (Wellicht na het afsluiten en opnieuw opstarten van mijn browser). Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat het probleem aan mijn kant ligt maar ik heb in ieder geval niets noemen…

11. Started by Omnivoor,

Als ik alle topics van een forum heb gelezen bijv Nederland dan verandert Nederland in Nederland Laatstelijk blijft het hangen op Nederland . Het werkt wel als ik de knop 'Markeer forum als gelezen' aanklik. Dit gebeurt trouwens niet bij alle forums, maar wel bij het merendeel. Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn AUB?? Omni

12. Started by radiofreak31,

Wat is er met de layout van deze website aan de hand? Ineens heel smal.

13. Dag Vincent ik weet niet wat er verkeerd loopt ,maar de tweede en de derde pagina over dit item krijg ik niet binnen. Ter informatie ,ik werk met apple. Grtjes Sorry moet waarschijnlijk verplaatst worden naar stamtafel. Mijn excuses.

• 9 antwoorden
    • 491 weergaven
  14. Started by Juul,

Beste "technici", Als er op een forum iemand vervelend bezig is kun je hem natuurlijk blokkeren. Maar wat als de persoon zich bedient van meerdere ip adressen? Hij of zij bedient zich wel steeds van dezelfde naam. Juul

15. Started by Jan van Heeren,

Beste forumleden, Sorry dat dit niet een radio gerelateerd onderwerp is, maar ik heb verder geen andere forums waar ik lid van ben. Ik wil voor een begrafenis enkele diapresentaties maken. Gezocht naar programma's op internet, maar kan niet iets vinden dat een effect oplevert als bijgevoegd filmpje (waarbij de foto's langzaam in- of uitzoomen). Heeft iemand misschien de naam van een programma waarmee dit mogelijk is? Hoeft geen gratis programma te zijn. Alvast dank! Jan

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 702 weergaven
  16. Started by Bo Lus,

Sinds de update van vorige week kan ik met mijn Ipadje niet meer op de bijdragen van anderen reageren. Weet iemand misschien wat hiervan de oorzaak is en wat er aan te doen is? Gr.Bo

• Bedankt
    • 8 antwoorden
    • 983 weergaven
  17. Started by Quezwo64,

Kan iemand mij vertellen hoe ik het programma veronica inside radio kan downloaden? Heb al het 1 en ander georobeerd zonder succes.

18. Started by RobMesander,

Ik wil graag de beide ABTT's door Ton de Groot geplaatst op Mixcloud. Het ging altijd goed met de Mixcloud Downloader maar sinds ca 2 maanden lukt me het niet meer. Kan iemand het downloaden van Mixcloud nog eens goed uitleggen? Ze staan hier https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55302-21-03-2020-1802-1900-vinylshow-ad-bouman/ Rob

19. Started by shooglynail72,

Hi all of a sudden I can’t download or open pixeldrain files, any idea what wrong, I can download and open other files like wetransfer and Mixcloud

20. Started by Andree,

Even een vraag, ik zie vaak hier dat er bestanden worden gedeeld via we transfer . Nu heb ik hier een macbook air uit 2020 en die geeft nog al problemen met we transfer. Als ik op een download link klik, start hij met downloaden maar na 10/20 mb blijft hij maar "pendelen" of wel probeert hij te downloaden maar er gebeurt niets, de download slaat dood. Dit probleem heb ik echter niet met pixeldain. Hoe kan dit Zit zelf bij kpn internet only basic en heb een Fritzox 6890. Waar kan het aan liggen?

21. Started by john hermans,

Hallo allemaal heb een klein probleem ik kan sinds kort niet meer uploaden is lastig als ik hier iets wil plaatsen heb verschillende geprobeerd maar ongeveer halverwege stopt deze en moet ik weer opnieuw beginnen maar stopt dan ook weer bovendien gaat het heel erg langzaam iemand misschien een idee? hoor het graag verder heb ik geen probleem met de computer M.v.g John

22. En de gelezen knop ben ik nu net kwijt 😀 Waar staat deze nu? Theo

23. Started by Juul,

Ik ondervind de laatste dagen problemen met PixelDrain. Het downloaden gaat steeds mis. Ik gebruik Firefox of Waterfox. Ook bij Opera en Seamonkey gaat het mis. "Failed" is steeds de boodschap. Maar als ik het met m'n gewone Safari doe gaat het prima. Heeft iemand hier ook problemen mee?

24. Started by Omnivoor,

De laatste 1-2 weken krijg ik dit bericht als ik op een Pixeldrain link klik: This site can’t provide a secure connection pixeldrain.com uses an unsupported protocol. ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH Unsupported protocol The client and server don't support a common SSL protocol version or cipher suite. Mijn browser is Opera. Opera heeft gratis VPN mogelijkheid. Zodra ik op VPN overschakel en ''refresh'' werkt de link wel. Heeft iemand van dit forum (met een IT achtergrond?) enig idee hoe bovenstaand op te lossen anders dan op VPN over te schakelen AUB? Zou het de virusscanner kunnen zijn (gratis McAfee via British Te…

25. Started by Omnivoor,

Beste Radiovrienden, Ik vind Pixeldrain de laatse paar dagen niet zo lekker gaan. Ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar downloads gaan plots zeer langzaam tot stoppens toe. Ik krijg ook veel ''You broke Pixeldrain'' meldingen. MF en WeTransfer gaan goed en snel, dus aan mijn verbinding ligt het niet. Wat is jullie ervaring? Omni

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 899 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.