Spring naar bijdragen

Help

Helpdesk voor vragen over de werking van Radiotrefpunt.

Instructies voor het melden van problemen

Heb je een probleem met de werking van Radiotrefpunt? Krijg je een foutmelding, loopt iets vast, of is iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hier in het Help-forum, zodat andere gebruikers en beheerders je kunnen helpen. Volg onderstaande stappen voor de beste ondersteuning:

1. Controleer eerst het Help-forum: Kijk of je probleem al eerder is gemeld. Als dat het geval is, kijk dan of er al een oplossing is of dat het nog in behandeling is.

2. Maak een nieuw topic aan: Is je probleem nog niet gemeld, maak dan een nieuw topic aan. Geef duidelijk weer in de Titel wat het onderwerp is en omschrijf je vraag zo volledig mogelijk in het tekstveld.

3. Geef technische details:

• Vermeld het besturingssysteem dat je gebruikt en controleer of dit up-to-date is. Werk je systeem bij voordat je een melding maakt als het verouderd is.

• Vermeld de browser die je gebruikt en geef aan of het probleem ook in andere browsers voorkomt.

4. Voeg een schermafbeelding toe: Indien mogelijk, voeg een schermafbeelding van de foutmelding toe. Dit helpt bij het sneller begrijpen en oplossen van het probleem.

Let op: Wij kunnen alleen helpen met vragen over de werking van Radiotrefpunt. Vragen over andere veelgebruikte websites, zoals Pixeldrain, worden niet ondersteund.

1. Ik keek gisteren naar een prachtig eerbetoon aan Martine Bijl bij Omroep Max (Martine Bijl: Eerbetoon aan een groot en geestig talent). Weet iemand hoe ik dit programma kan downloaden omdat ik het graag wil bewaren (voor mezelf). Tot voor kort maakte ik gebruik van de site: http://www.downloadgemist.nl. Maar die werkt helaas niet meer. Of heeft iemand toevallig dit programma gedownload / opgenomen en wil hij / zij dit uploaden...... Alvast veel dank!

• 0 antwoorden
    • 386 weergaven
  2. Started by Jaap De Vries,

Hallo als ik bij de post van CableOne de tweede pagina wil openen is en blijft deze leeg en laden maar komt er geen inhoud van wat Vincent gepost heeft te zien . Heb Google als schoon gemaakt en ook via Edge dit geprobeerd te openen maar dan lukt het ook niet . Iemand ook dit probleem ? Groet Jaap

3. Started by Danny G,

Hoi beste forumgenoten, Vandaag wou ik na ongeveer een goeie week weer eens wat gaan lezen en downloaden op het "zeezender" en "radio Veronica" forum. Nu blijkt echter dat mijn computer de betreffende links niet meer openen kan. Namelijk: - https://www.radiotrefpunt.nl/forums/forum/98-zeezenders/ - https://www.radiotrefpunt.nl/forums/forum/172-zeezender-1959-1974/ Nu moet ik wel voor alle duidelijkheid er onmiddellijk bij vermelden dat ik hiervoor nog een oude computer gebruik werkende met XP en een even nostalgische versie V30 van Firefox. Ik gebruik deze computer en oude windows versie echter doelbewust omdat ik hiermede heel vlo…

• 4 antwoorden
    • 595 weergaven
  4. Started by Omnivoor,

Vandaag van MJA deze https://wetransfer.com/downloads/d33e72599e294484add93f4758761ee220190331065952/3fa299 link proberen te downloaden. Na 4Mb stopt hij ermee. Zijn er medeforumleden die hetzelfde hebben??

• 3 antwoorden
    • 877 weergaven
  5. Started by Omnivoor,

Niet zozeer een vraag, eerder een opmerking re Zippyshare Ik krijg sinds ongeveer een week de volgende melding als ik op een Zippyshare link klik: 403 Forbidden nginx Ik zou toch zweren dat ik dit al eens eerder aangekaart had hier op het RTP, maar goed: Als ik mijn VPN aan zet (Opera browser) verschijnen de links wel. Mogelijk is het een internationaal blok, omdat ik een paar Engels schrijvende leden hetzelfde heb zien melden, maar wellicht dat de experts weten wat hier gaande is. Zoals sommigen wellicht weten, ben ik ''gelegerd'' in de UK en krijg ik het idee dat mijn VPN vaak via een tunnel naar NL gaat. Werken bijvoo…

6. Started by Jaap De Vries,

Als ik een file wil uploaden om hier te plaatsen blijft sinds dit weekend Pixeldrain als maar dat file uploaden maar komt er geen eind aan en dus ook geen link om te Plakken zoals voorheen . Iemand ook dit probleem met Pixeldrain en wat is het alternatief hiervoor .. / groet Jaap

• 1 antwoord
    • 557 weergaven
  7. Started by Eergisteren,

Is er toevallig in de afgelopen week ergens een update geweest op de forumsoftware? Ik gebruik deze link al heel lang als bookmark voor dit forum: https://www.radiotrefpunt.nl/discover/unread/ Dit werkte altijd prima. Sinds een week ofzo krijg ik echter een 502 Bad Gateway error. Het vreemde is echter als ik vervolgens bv via Google naar het forum surf, het 1x open en daarna weer de bovenstaande link gebruik hij wèl werkt. Tot een dag later het weer hetzelfde is. (Wellicht na het afsluiten en opnieuw opstarten van mijn browser). Ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat het probleem aan mijn kant ligt maar ik heb in ieder geval niets noemen…

8. Started by Albatrosstudio,

Domme vraag waarschijnlijk: hoe kan ik het downloaden?

• 5 antwoorden
    • 879 weergaven
  9. Started by ruudam,

Weet iemand hoe je van YouTube filmpjes een mp3 kan downloaden of omzetten?

• 3 antwoorden
    • 749 weergaven
  10. Started by Danny G,

Tot op heden gebruik ik nog altijd naar alle tevredenheid een XP versie om de pixeldra files te downloaden, zelfs nog een vrij oude versie namelijk V28. Dat ik nog halsstarrig blijf XP gebruiken heeft een voor mij welbepaalde reden waar ik hier niet nader ga over uitwijden maar geloof mij, er is wel degelijk een gegronde goede reden voor al zal dat wel moeilijk te begrijpen zijn voor de anderen. Downloaden ging altijd prima en elke download gaat gemiddeld met een snelheid van een 400kB/s. Prima dus. Nu heb ik firefox echter geupgrade naar de laatste versie die nog XP ondersteund (V52) en nu zijn de problemen begonnen. Kan maar maximum 1 download tegelijk meer doen en dit …

• 14 antwoorden
    • 985 weergaven
  11. Started by Omnivoor,

Niet zozeer een vraag, maar meer advies voor diegenen die bovenvermelde prompt krijgen bij het aan klikken van een mf-link. Klik op ''I need help'' ''choose an option'' ⬇️ ''I'm not running an ad-blocker'' ''Possible resolutions'' ''I’m really not using an ad-blocker'' en het bestand wordt beschikbaar

• 0 antwoorden
    • 503 weergaven
  12. Started by Juul,

Ik ondervind de laatste dagen problemen met PixelDrain. Het downloaden gaat steeds mis. Ik gebruik Firefox of Waterfox. Ook bij Opera en Seamonkey gaat het mis. "Failed" is steeds de boodschap. Maar als ik het met m'n gewone Safari doe gaat het prima. Heeft iemand hier ook problemen mee?

13. Hello, I have dozens material A4 pages A6 cards of pirate radio stations to be scanned. I am searching for a good scanner working with WIn10. Have searched on the net but there seems to be much rubbish technics nowadays. May be you can recommend some good A4 scanners. Any hints would be much appreciated. greetings achim

14. Gast
    Started by Gast,

Mijn vraag is bestaat er een technische hoek waar je ook over nieuwe toestellen berichten kunt posten , en niet alleen over technische zaken uit het verleden ? en raad vragen aan andere gebruiken en bv hun mening daar over vragen wat zij er van denken. Omdat ik bv een vraag heb over Harddisk Recorder

• 0 antwoorden
    • 545 weergaven
  15. Started by arno,

Hallo radiotrefpuntliefhebbers, Ik krijg sinds gisteren deze melding als ik op een Pixeldra-link klik. Heeft iemand een idee hoe ik e.e.a. kan omzeilen. Alvast dank voor de reactie. Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pixeldra.in heeft een ongeldige reactie verzonden. Voer Windows Netwerkcontrole uit. ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

• 1 antwoord
    • 502 weergaven
  16. Gast
    Started by Gast,

Hoe doe je dat om een you tube video url code in een bericht te plakken ? Zodat je dan het zelfde venster krijgt te zien als bij you tube zelf. Ik kan het niet vinden hoe dit moet.

• 2 antwoorden
    • 346 weergaven
  17. Started by Marco Koops,

bestaat er ook zoiets als een audioripper waarmee je de audio van de site kunt halen, bijvoorbeeld van deze; https://www.radio10.nl/gemist

18. Started by Vincent,

Ik gebruik al een tijdje tunein voor het luisteren naar radio via internet. Maar ik begin zo langzamerhand pukkels te krijgen van de dure upgrade voorstellen. Daarom zoek ik een vervanger. Wie heeft er een goed alternatief in gebruik?

19. Mijn schijven zitten vol, wil downloaden maar dat doet Chrome in de map Downloads. Kan ik dat ook veranderen zodat er op een externe schijf wordt gedownload. (Met explorerer kon je altijd kiezen, maar daar werkt WeTransfer niet op))

• 3 antwoorden
    • 897 weergaven
  20. Started by surfer-knob,

Ik heb een aantal radioprogramma's gedigitaliseerd (van cassette) en zou deze graag willen plaatsen in een forum. Hoe pak ik dit aan? Eddy

21. Started by jhjpost,

Alle pixaldra bestanden zijn geblokkeerd door google chrome. Hebben hier meer mensen last van

22. Dag Vincent ik weet niet wat er verkeerd loopt ,maar de tweede en de derde pagina over dit item krijg ik niet binnen. Ter informatie ,ik werk met apple. Grtjes Sorry moet waarschijnlijk verplaatst worden naar stamtafel. Mijn excuses.

• 9 antwoorden
    • 491 weergaven
  23. Pixeldra kan ik nooit beluisteren op mijn iPad...

24. Started by thijs5326,

Als ik het Jingle-programma wil beluisteren krijg ik deze melding: Weet iemand een oplossing?

25. Started by Omnivoor,

Beste Vincent ea. Bedankt voor de nieuwe versie van het forum 🎅. Ik kan nu nieuwe (recente) topics makkelijk vinden. Als ik een onderdeel gelezen heb, valt me op dat de letters lichter van kleur worden. De laatste paar dagen echter verdwijnt de dikte van de letters niet altijd en dat terwijl ik toch alle nieuwe/beantwoorde topics heb gelezen. Alleen als ik ''markeer forum als gelezen'' aanklik verdwijnt dit. Wat kan hier de oorzaak van zijn AJB?? 🎶

• 2 antwoorden
    • 472 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.