Spring naar bijdragen

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Leuk om terug te horen. Ik heb geen verstand van Messer's recording, dus zag ik in mijn music bee player een mooie uitleg over een messer's recording session. Het systeem komt uit Polen.

2. Started by pvanklei,

3FM promo DVD uit 2003 Grt, Peter

• 2 antwoorden
    • 995 weergaven
  3. sinds halverwege mei knipt de NPO bij de radio uitzendingen het nieuws en reclame eruit. Ik vind dit eigenlijk zeer storend omdat ik vind dat dit er gewoon bij hoort. Ik heb ook al een mailtje richting 3fm gestuurd, maar de enige reactie die ik dan krijg is dat ze het zullen doorgeven. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind dat de NPO de uitzending gemist van de radio gewoon compleet moet laten en niet doelbewust reclame/nieuws eruit knippen. gr niels

• 7 antwoorden
    • 827 weergaven
  4. Nieuwe maand, nieuwe afleveringen. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 874 weergaven
  5. Cable One 28-09-90 Paul Lek 09.14-10.00 (Dank aan "jepatrick") [verborgen inhoud] Robin

• 0 antwoorden
    • 635 weergaven
  6. Cable One op een vrijdagochtend. 28-09-90 unknown 08.22-09.13 Klopt de datum en wie is de dj? [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 2 antwoorden
    • 744 weergaven
  7. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Evert [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud]

9. Started by Jan-Fre,

In de tien jaar dat ik bij de lokale omroep in Groningen werkte was Bert Haandrikman, nu werkzaam op Radio 2, mijn collega. Hij presenteerde onder andere het programma Middagpauze. Die naam hadden we ' geleend' van Mi Amigo 272. In het programma ook het van Veronica ' geleende' onderdeel Het bloemetje van de dag. Op 17 juni 1994 werd de honderdste aflevering uitgezonden. [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 2 antwoorden
    • 771 weergaven
  10. De Top 40 van 23 Juni 1984 met Wim van Laar [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 23 Juni 1984 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van 23 Juni 1984 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 20 Juni 1987 door Frits Spoor [verborgen inhoud] De 90s NonsTop 40 van 24 Juni 1995 door Dave Roest [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 665 weergaven
  11. 5 Soulshows met Ferry Maat op de Tros. Opgenomen van de nieuwe stream van Ferry. 1. datum onbekend 2.12-05-1983 3. 13-08-1981 4. 10-09-1981 5. 11-03-1982 [verborgen inhoud] Beschikbaar tot 28 juni, en met dank aan Ricardo! Veel plezier ermee, Wim

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Robert Schiermanni [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

13. Started by wim1958,

Vanmorgen had ik Radio 5 Nostalgia op met de Jukebox week. Een luisteraar vroeg Mandy My Dear van The Cats aan. Henk Mouwe vertelde dat ze dat niet konden vinden. Hij kwam ook met het antwoord want wat bleek? Het was ooit een B kant geweest en B kanten zitten niet in "het systeem" Dus geen Mandy my Dear. Nou zijn er de laatste jaren zo veel mooie verzamel cd s van The Cats uitgekomen waar dit nummer gewoon op te vinden is. Waarom niet even verder gekeken? Voor een lokaal zendertje kan ik me deze situatie nog voorstellen, maar voor de Publieke Omroep vind ik dit belachelijk.

• 11 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Nerd,

Mijn eerste bijdrage in het forum, 2 korte fragmenten van Robert Jensen uit zijn hoogtijdagen. Robert Jensen met Jeroen Kijk in de Vegte en Edwin (Eddo) Ouwehand [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 736 weergaven
  15. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ik lees op diverse websites dat de NPO plannen heeft bekend gemaakt voor een paar nieuwe dab+-kanalen in plaats van een paar oude. Zo verdwijnt de top 2000 en is sterren.nl nieuw. Radio 6 wordt vervangen door radio 2 Soul en Jazz, waarbij ik me afvraag of dat veel meer wordt dan een computer die de hele dag plaatjes programmeert. Het leukste vind ik dat ze de gepresenteerde programma's van KX radio (nu alleen online te beluisteren) willen toevoegen aan het aanbod. Dat zou de eerste keer zijn dat een 'no format'-popzender landelijk in de ether komt. Wat mij betreft, laat maar komen.

• 1 antwoord
    • 573 weergaven
  16. Started by Vincent,

Tijd voor een nieuwe serie programma's. Dit keer Nachtwacht van de TROS uit 1975. Dit is de aflevering van 17 januari 1975 met Ferry Maat, Ron Brandsteder en Ad Roland. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 43 antwoorden
    • 8,2k weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

18. De Top 40 van 14 Juni 1969 met Jan Hariot [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 14 Juni 1969 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van 14 Juni 1969 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 14 Juni 1981 door Frits Spoor [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  19. Started by Vincent,

Vandaag een doos met cassette's ontvangen van Edgar uit Duitsland. Op de eerste cassette staat een half uurtje Europarade met Ad Roland. Datum niet gecontroleerd, tijdstip niet uitgezocht. Heute habe ich eine Box mit Kassette empfangen von Edgar aus Deutschland. Auf dem ersten Band ist eine halbe Stunde Europarade mit Ad Roland. [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  20. VPRO's Woord van 20 april 2013 over radiopiraterij. Aan het begin Tineke en aan het eind Rob Out. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 531 weergaven
  21. Dank je wel Rob Mesander en ook vooral Vincent voor deze mooie programma's. Herinneringen aan vervlogen tijden [verborgen inhoud]

22. Met dank aan Rob Mesander en Vincent [verborgen inhoud] Geweldig van genoten

23. Deze week een Anorakvideo uit 1995. Uitgezonden via de Eutelsat 16 Oost satelliet, het programma SatFest gepresenteerd door Eric Wiltsher en Rens Maas. In deze uitzending een reportage over een bezoek aan het schip de Communicator. Op dat moment nog Radio Veronica 1224. Met dank aan Eric Wiltsher en Rens Maas. Ook dit weer een tape uit het archief van Martin van der Ven, waarvoor dank. This week an Anorak video about The Communicator, from the time it was Radio Veronica 1224. Transmitted in 1995 by the Eutelsat 16 East Satellite. The program was called SatFest and was hosted by Rens Maas and Eric Wiltsher. I’m afraid it’s all in Dutch. A big thank you to Eric Wiltsher an…

• 0 antwoorden
    • 788 weergaven
  24. Radio192 1972-11-04 14.00-16.00 Top 40 Peter Teekamp [verborgen inhoud] radio192 2002-09-15 14.00-15.00 part1 SANGRIA [verborgen inhoud] radio192 2002-09-15 15.00-17.00 part2 SANGRIA [verborgen inhoud] Radio192.22092002.1900-2000uur.Peter Schavemaker - The Story [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.