Spring naar bijdragen

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by hans knot,

Airchecks Voice of Peace Don Stevens june 21st and 23rd as well as July 2nd 1985 studio quality 95 min [verborgen inhoud]

2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 777 weergaven
  3. Vanaf vrijdagavond 19.00 uur het volledige interview met Ronald van der Vlught en Ronald Bakker van Radio Delmare op de videostream van de Stichting Norderney [verborgen inhoud] Wim Van de Water interviewde beide heren tijdens Radio Day 2015 in Museum RockArt. Het klinkt allemaal als een jongensboek. Het volledige videostream-programma wordt iedere 5 uur herhaald. Dus voor wie het mist is de volgende kans 00.00 uur etc.

• 0 antwoorden
    • 726 weergaven
  4. Started by Juul,

Soms levert een aanstaande verhuizing wel eens een verrassing op. Ik was 'em al jaren kwijt deze beker. En ook nooit gebruikt. Ik heb begrepen dat er maar een paar van gemaakt zijn. Een collectors item dus.

5. Started by Jan-Fre,

Op woensdag 18 juli 1979 besteedde Veronica's Info uitgebreid aandacht aan de zeezenders. Op Radio Mi Amigo 272 werd al dagen gesproken over de uitzending. Op 14 juli werden de filmopnamen gemaakt, niet alleen op de MS Magdalena, maar ook op de Martina van Radio Delmare. Tijdens de opnamen in het programma van Kees Mulder klapte de zender er uit. Volgens geruchten waren zowel Mulder als Johan Rood uitgebreid geïnterviewd in de reportage. Mijn vraag is nu: is deze uitzending nog bewaard gebleven? Heeft iemand hem toevallig? Jan-Fre Da's snel..... binnen een uur heb ik 'm al gekregen! De bitrate is wel niet enorm hoog, maar toch leuk om te zien. Ik heb '…

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Door de video's die Alex plaatst over de Mebo in Slikkerveer moest ik denken aan een geluidsopname die ik van tv maakte waarvan ik mij afvraag of hier ook beeld van is. 791. VOO television about Radio Mi Amigo 25‑8‑76 13’

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 754 weergaven
  7. Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 723 weergaven
  8. Started by h.roos,

VOO-TV-19760421-Veronica aan land-eerste TV avond Veronica als aspirant omroep VOO. opgenomen van G-TV (geschiedenis TV). [verborgen inhoud] Link geldig tot 26-aug.-2016. Groet Henk.

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik was onze website aan het bijwerken en kwam het verhaal achter deze single weer tegen. We schrijven januari 1970...... "Voodoo Woman" van Simon Stokes & The Nighthawks. Snel door de bocht zou je kunnen zeggen dat deze single één van de redenen was voor het vertrek van Jan van Veen bij Veronica. Ik heb dat al eens beschreven: http://www.norderney.nl/historie_1970_1.html http://www.norderney.nl/historie_1970_2.html Hier is de originele Amerikaanse single. Al lang niet meer te verkrijgen dus het kan wel denk ik. Het was single 40.480 in onze discotheek. De stereo versie: http://www8.zippyshare.com/v/11213847/file.html Juul

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  10. Gast
    Started by Gast,

Een opname van Don Allen op Caroline Norh 14 juli 1966 van 1800-1900 uur. Feitelijk was de style van Don toen al old school maar zoals de Engelsen zeggen "He got away with it". In verband met aging anorak ears een poging gedaan de geluidskwaliteit enigzsins te verbeteren. [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 998 weergaven
  11. Started by Albatrosstudio,

• 17 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  12. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met de beste groet Philip

13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met de beste groet Mi Amigo 17 07 1979 0800 - 0900 Johan Vermeer - Ook Goeden Morgen Mi Amigo 17 07 1979 0900 - 1000 Ben Van Praag - Schijven voor Bedrijven 272 Mi Amigo 17 07 1979 1000 - 1100 Wim Degroot - Keuken Pret - Mi Amigo 272 Mi Amigo 17 07 1979 1100 - 1200 Wim De Groot - Keuken Pret - Mi Amigo 272 Mi Amigo 17 07 1979 1200 - 1300 Daniël Boolen - Luch op zee - Mi Amigo 272 Mi Amigo 17 07 1979 1300 - 1400 Daniël Boolen - Lunch Op Zee Mi Amigo 270 Mi Amigo 17 07 1979 1300 - 1400 …

14. Hij komt er weer aan! Net als vorig jaar zend 192 radio ook in 2015 weer een Nederbeat top 40 uit met de 40 meest favoriete nummers van de luisteraars van 192 radio en allen die de Nederbeat een warm hart toe dragen. Ik ga nog niet alles verklappen, maar het word een bijzondere uitzending, gemaakt op een bijzondere locatie. Binnen een paar dagen word alles bekend gemaakt en weet je waar, hoe en wanneer, maar ik roep je nu al op, denk na over jouw 10 meest favoriete Nederbeat nummers en geef ze een volgorde van 1 t/m 10 (zonder rangschikking kan niet worden meegeteld) zodat je ze straks aan me op kunt sturen. Het moet gaan om nummers uit de periode 18 april 1960 t/m 31 au…

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Started by Albatrosstudio,

We zijn er weer. Weet het, beetje autistisch, altijd weer die foto maken.

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  16. Voormalig bevoorradingsschip Trip-tender van de Mebo 2, het zendschip van radio Noordzee, is zaterdagochtend ten zuiden van Alicante geënterd door de Spaanse douane. Het schip was volgens de informatiedienst 'vesselfinder' van Scheveningen op doorreis naar Pireus in Griekenland. Aan boord bevond zich 15.000 kilo hasj. Er zijn drie Nederlanders ( uit Harlingen en Tholen) en een Bulgaar aangehouden. De Trip-tender ligt nu aan de ketting in de haven van Alicante. De Trip tender kwam twee weken geleden ook in het nieuws toen het voor de kust van Bretagne motorpech had en naar de haven van Brest werd gesleept. [verborgen inhoud] De trawler uit 1…

• 9 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  17. Ergens wist ik dat we in ons archief nog een opname hadden met Jan Jongbloed. Het is uit de uitzending van "Sportief zijn beter worden" van Henk van Dorp en Frits Barend. 22 maart 1970. Hier het bericht van vandaag. [verborgen inhoud] En de opname uit ons archef. ©Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

18. VOP 25.06.1976 17.09 to 17.52 Stevie Gordon [verborgen inhoud]

19. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Het is me helaas niet gelukt om de opnamen te matchen met de beschrijving. Ik ben tot deze opsplitsing van de band gekomen: VOP 211276 0714-0725 VOP 211276 1455-1548 VoP 281276 0340-0510 (scoped) VoP Fridayafternoon 1549-1654 A song for you and Drivetime with Tom Hardy VoP unknown Hier te beluisteren: [verborgen inhoud] Dit is de beschrijving van de opnamen van Kurt: Correcties en aanvullingen zijn meer dan welkom.

20. VPRO 1968 interview with Roger Day about towing Mi Amigo to Amsterdam as well as a flashback to Big L last day 5 min [verborgen inhoud]

21. Started by Danny Van Vlaanderen,

Beste radioliefhebbers, Kan mij iemand vertellen hoe de naam was van de presentator van de VVVR op radio Mi Amigo (zondagnamiddag rond 16u30 dacht ik). Ik heb al veel afleveringen gehoord maar nooit wordt die man zijn naam vermeld. Wie weet meer ? Dank bij voorbaat, Danny

• 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by Armand,

Zo nu en dan hoor ik een "spotje" voorbij komen op de stream en die gaat ongeveer als: "Zet mij zachter maar zet mij niet af, want voor zieke mensen ben ik een straf" (oid) Weet iemand de achtergrond hiervan ? Ikzelf kan het niet plaatsen en ben nieuwsgierig waar dit vandaan komt.

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by Juul,

Vrienden een paar dagen terug heb ik een document geplaatst over onze generator a/b. Ik kan dat bericht nergens meer vinden. Wie kan dat wel vinden?

24. Beste radioliefhebbers, ik luisterde onlangs naar het laatste uur van RNI op shortwave. AJ Beirens vermelde daarin dat RNI ging verder doen als Radio Nova International (ergens aan de kust van Italië, als ik me niet vergis). Is daar ooit iets van in huis gekomen ? Heeft Radio Nova ooit bestaan ? Voor wat stond de afkorting AJ ? Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Ik kijk er naar uit Mvg, Danny

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Gast kylorv
    Started by Gast kylorv,

Beste mensen, Ik heb in mijn archief het volgende: Help er zit een olifant in de tram (Henk van Dorp) [incl. interview Zangeres zonder Naam] en Parels voor de Zwijnen (Kees Veerman). Beiden hebben als uitzendgegevens: 1969-08-16 0100-0200. Welke is juist en waarin moet ik de andere veranderen? Bij voorbaat dank. Mvg, Jan.

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.