Spring naar bijdragen

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Zijn deze opnames ingekort of zijn het langere opnames?

2. Gast hippo96
    Started by Gast hippo96,

Collega Mi Amigo (K)luisteraars, Even een paar vragen aangaande Mi Amigo: - in oktober 1977 hebben Hugo, Frank en Marc een tijdje non-stop gedraaid. Was dat nu vanwege het tekort aan eten of vanwege de sneer die men van Patrick Valain kregen omdat er een drive in show spot niet was gedraaid? Waarom werden de programma's weer hervat? - Hoe werd bepaald wie met de eerste tender daarna naar huis mocht? Marc Jacobs ging eraf en Frank en Hugo bleven nog tot resp eind oktober en begin november (toen Ferry en Herman aan boord kwamen). - Waarom is Hugo Meulenhoff niet meer teruggekomen toen hij Marc weer terug-van-weggeweest hoorde? Frank was ontsla…

• 2 antwoorden
    • 925 weergaven
  3. [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Soms krijg ik wel eens uiterst merkwaardige mails. Zo ook onderstaande. En dan kan ik slechts hoofdschuddend mijzelf afvragen in wat voor wereld we tegenwoordig beland zijn met die moderne electronica. Vroeger, ja, vroeger, kon je dit ook wel opschrijven en dan moest je een envelop pakken postzegel d'r op en verzenden. Dus je had nog tijd genoeg om na te denken over of je zo'n "oprisping", want meer is het niet, wel wilt versturen. Tegenwoordig toets je wat in en drukt op een toets en hup weg........ En dat is wat ik nu ook doe nadat ik jullie deelgenoot heb gemaakt van deze "wat onevenwichtige reactie". "Hup weg ermee"

• 56 antwoorden
    • 7,8k weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

Onder het motto: wie het kleine niet eerst..... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  11. Started by Revenge85,

Op vrijdagmorgen 20 oktober 1978 kwam er een eind aan Radio Mi Amigo met de legendarische woorden van Marc Jacobs , maar hoe verliep die dag verder en dat net voor Baken 16 , hoe zag die dag er verder uit , wisten de jongens dat het uiteindelijk afgelopen was , hoelang zat die ploeg nog aan boord

• 31 antwoorden
    • 5,3k weergaven
  12. '' So I found out when interviewing Debbie England (now Royle), in land-locked Cheshire this week. She was Britain’s first woman DJ on Radio Caroline and Radio Atlantis, in the great days when pirate radio ships rocked the airwaves. Debbie was aboard these North Sea music heavens because she was accompanying her husband, DJ Steve England. They had run a mobile disco service together in Deal, with Steve’s sister Paula and brother Rick. But in 1973 when Steve got his Big Chance – to go off and DJ in this exciting new world of pirate radio – he took it. Debbie and Paula continued the disco business in Deal for a while as the Disco Dollies. …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 871 weergaven
  13. Started by Jano1954,

Op teletekst en internet wordt gewag gemaakt van het overlijden van Mw. Ginjaar-Maas Deze naam komt mij bekend voor i.v.m. de Veronica debatten in 1973. Kan het echter niet meer plaatsen. Iets met een comité van aanbeveling bij de oprichting van de VOS, maar ben erniet zeker van. Wie weet het nog. Jan

14. Started by Lokeend,

Is er iemand die de Veronica top 40 van 4 augustus 1974 heeft.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 767 weergaven
  15. Started by Louis,

Wie oh wie heeft aflevering 13 ( 27-3-76) en 23 ( 7-6-76) van De VVVR? grt Louis

16. Started by Alex,

In dezelfde tijd van de Zeezendertelefoon, in 1977, had de VVVR ook wat promotapes. Hier zijn er twee. [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Lokeend,

Weet iemand wat Michelle gedaan heeft en of ze nog leeft? Ik weet dat ze na de Radio Mi Amigo periode in Playa gescheiden is van Stan Haag, daarna nooit meer iets van haar gehoord. Wie weet er meer?

• 2 antwoorden
    • 730 weergaven
  18. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik heb altijd de rare gewoonte om te kijken welke platen uit de tipparade volgende week naar de top 40 (van 1967) verhuizen en daar is mij iets opgevallen. Vorige week kwam The Move voortvarend op 6 binnen met I can hear the grass grow. Ik was er al heilig van overtuigd dat het de tip voor de top zou worden, omdat hij volgende week één van de twee nieuwkomers in de top 40 was. Maar....geen Move te bekennen. Rob Hoeke is tip voor de top geworden en die is volgende week dus in de top 40 te vinden. Een foutje kan gebeuren....

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Ben,

Tijdens de 18 April herdenkingsuitzending vanuit Lapershoek op 15 April 2006 sprak Ad Bouman met Bart van Leeuwen en vroeg hem onder andere waar hij was op 18 April 1973. Bart's antwoord kun je hier zien en horen: Excuses voor het soms wat onscherpe beeld, het was nogal donker daar in Lapershoek en een videocamera van ruim 20 jaar geleden is wat minder lichtgevoelig dan één van nu.

20. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

De top 40 van 27 september 1975 begint vandaag met nummer 13, maar normaal gesproken zou hij bij 40 moeten beginnen, voorafgegaan door de alarmschijf. Misschien is de volgorde van de uitzend-uren door elkaar geraakt of is er wat anders aan de hand? Ik ben benieuwd of het volgende uur wel met nummer 40 begint, zodat we niets hoeven te missen.

• 4 antwoorden
    • 904 weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 582 weergaven
  22. Started by scotty,

I wonder does anyone have a copy of this recording. It may be listed in error as 15/03/1970. It features around 30 mins of Alan West and the start of the Top 40 show with Carl Mitchell. I used to have it in my collection but cannot find it anywhere. Any help would be appreciated. Ian

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Started by Juul,

Ja, als het tij stil staat kun je lekker zwemmen…….een duik vanaf de Norderney. foto ©Stichting Norderney

24. Started by Juul,

Ja, als ik wel eens aan boord was met erg warm weer dan zat er als je niet aan het uitzenden was niks anders op dan op het dek te vertoeven. Lekker zeewindje............. Juul foto: ©Stichting Norderney

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  25. Started by Andree,

Met deze huidige warmte vraag ik mij af hoe gingen ze hier mee om op de schepen? Ik kan mij voorstellen dat het in de studio dan ook erg warm was. Gingen singeltjes en lp's ook krom trekken, of plakten de tapes aan elkaar?

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.