Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.542 discussies in dit forum
-
beste zeezenders fans ben nar dat veronica noordzee atlantis moest stoppen fan geworden van miamigo dat was een tijd heb zoveel spullen van de zee tijd op dvd mp3 cd,s en nog veel meer wie weet wilt iemand ruilen van een zee zender fan uit maastricht
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Een paginagroot artikel in de PZC van 29 juni 1996, met het verleden van Radio Atlantis en een deels Zeeuws tintje in Oostburg [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Best wel bijzonder in de PZC van 14 augustus 1993 [verborgen inhoud] Ik denk dat hier de zetduivel de a heeft gewijzigd in een e, want zandschepen varen er wel in de Zeeuwse wateren.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Artikel in de Provinciale Zeeuwse Courant van 5 november 1982 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
De Provinciale Zeeuwse Courant van 14 mei 1960 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ontdekte in de Provinciale Zeeuwse Courant van 31 juli 1971 het volgende stuk, voor mij nog onbekend. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Middagprogramma van Nigel Harris vanaf de Ross Revenge. Opname klinkt beetje dof. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Collega technicus Jaap Borst heeft aan boord van de Norderney nogal wat opgenomen. Dit zijn een paar aardige opnamen die in zijn archief zaten. Het betreft Radio Caroline. Er was "gedonder" eind december 1972, muiterij enz. Het fijne weet ik er niet van. Nieuwslezers Arend Langenberg en Freek Simon hielden het nieuws daarover bij. Luister maar. Voor een nauwkeuriger beschrijving hou ik mij aanbevolen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BODEBQUTHQNB.mp3 Juul
-
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Ik was net een beetje aan het surfen op het internet en kwam per toeval langs een site over Jerry van der Veken. De man beweert te zijn geboren in 1960 en op 1 januari 1974 al dj op Mi Amigo te zijn geweest en het vol te hebben gehouden tot het eind van de uitzendingen op de Mi Amigo. Daarna is hij ook in de 272-periode aan boord geweest. Een mooie fantast lijkt me. Lees z'n 'levensverhaal' op de volgende site: http://www.jerrystars.com/over-jerry.html prettige zondag ! Jan-Fré
-
-
- 28 antwoorden
- 8,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Tijdens het opruimen van een (oude) harde schijf kwam ik deze 2 opnamen tegen. De lijst van 19/7 was mij nog niet bekend en staat ook nog niet op hitnoteringen.nl. De lijst van 26/7 is wel bekend, alleen de vorige week/aantal weken niet. Ik heb op moment weinig tijd voor uitluisteren van deze twee opnamen. Mocht een van jullie dit willen doen, graag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Gelukkig, nog slechts 25 DAT tapes, van de 715, naar mp3 en dan goed afluisteren en in de dBase zetten. Dan zijn al onze masters over gezet! Pfffffffffffffffffff. Alles staat dan op zo'n 50 DVD's en is heel erg makkelijk toegankelijk. Het heeft wat DAT recorders gekost, ik schat zo'n stuk of 8 en de laatste is afgelopen week ook nog stuk gegaan. Maar het goede nieuws is dat onze Ad er nog 2 heeft staan die 32kHz "aankunnen". We hebben natuurlijk alle DAT opnamen nog als aiff of zo je wilt wav. Het is nogal een verschil in ruimte, 3 lade kastjes of zo'n 50 DVD's............ Als ik klaar het af heb ben ik een blij mens. Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Een lijstje met namen van programma's van Radio 390. Welke missen we nog? A list of programs of 390. Which one do we miss? A fort at midnight Conniff Rhythm Contine Dinner at eight Evening serenade From me to you Intermezzo Jim Reeves show Keyboard cavalcade Light and bright Lunchbreak Lunchtime request show Mary Simone hour Masters of the organ Melody fair Memory lane Music bound Music from the shows My kind of music On the scene Red Sands rendezvous Russ Conway show Saturday night at nine Serenade Spotlight Sunday story time Swing session Tea time tune Laatste update: 04-02-2012 21:12
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Toen ik net in m'n brievenbus keek zat daar een doos in die opgestuurd was door een oud Veronica collega die aan het opruimen is geslagen. Het zijn originele masterbanden maar tbv van het afspelen op z'n bandrecorder had hij ze op 30 minuten geknipt. Dus elk uur bestaat uit twee banden. Het zijn programma's van Henk van Dorp, Tom Collins, Stan Haag, Hans Mondt en Will Luikinga. Aangenaam verrast ben ik. Juul
-
Op [verborgen inhoud] is een pagina aangemaakt over het programma Baken 16. Ik heb deze vanmorgen aangevuld met wat gegevens betreffende dit middagprogramma van Radio Mi Amigo en Radio Caroline. Dit heb ik gedaan aan de hand van de beschikbare radioprogramma's: http://www.radiopedia.nl/wiki/Baken_16 Hebben jullie aanvullende (verifeerbare) informatie?
-
- 40 antwoorden
- 11,5k weergaven
-
-
Stan Haag met 'Sportief zijn, beter worden' Uitzenddag : 23/7/1972, 11.00 - 12.00 http://www.mediafire.com/?y3b5djymz1kuxwn
-
Een lijstje met namen van programma's van Radio City. Welke missen we nog? A list of programs of City. Which one do we miss? A La Carte Allen revival hour Afternoon spin Afternoon spot Antie Mabel hour Basildon request hour Breakaway Breakfast break City by night Empty City Show City Sixty City Top 20 Cobweb Corner Discomania Early bird show Five by four Hitsounds Just go Late date London '67 Release Date Sixty minute apecial Soulshow Up and about Voice of prophecy Laatste update: 26-06-2012 21:35
-
Het Radio Avondblad van 21 februari 1985 met reportages over de elfstedentocht. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Ik heb de 3 delige Radio London story ooit eens van iemand gehad.Met o.a. Keith Skues. Maar ik heb niet goed opgelet van in deel 3 aan het eind zat op de opname een "glitch". dwz de CD speler las de opname niet meer goed. Is er hier iemand die deel 3 wel goed heeft? Het gaat mij maar om de laatste 10 minuten.... Overbodig om te zeggen dat ik de enige en echte Radio London bedoel. Dank, Juul
-
-
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdagavond tussen 20 en 22 u is er de UK Top 40 van 43 jaar geleden, die van 1/2/1969. En dit op de stream van Radio Veronica 192 (www.192radio.nl) Hierbij de volledige lijst. Veel luisterplezier! 1 2 Albatross FLEETWOOD MAC 2 5 Blackberry Way THE MOVE 3 3 For Once In My Life STEVIE WONDER 4 1 Ob-La-Di Ob-La-Da MARMALADE 5 10 Fox On The Run MANFRED MANN 6 7 Something’s Happening HERMAN’S HERMITS 7 4 Lily The Pink THE SCAFFOLD 8 8 Private Number JUDY CLAY & WILLIAM BELL 9 15 You Got Soul JOHNNY NASH 10 6 Build Me Up Buttercup FOUNDATIONS 11 12 Stop Her On Sight (S.O.S.) / Headline News E…
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Een Belgische Nationalen Hitparade van 28-10-1979. Is we iemand die wat meer weet van deze hitlijst? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
De uitzending van Wekkerradio op radio Caroline van 07.30 tot 09.00u, met Jeroen Woelwater aka Jeroen Soer 7.30 - 8.00 http://www.mediafire.com/?21d0at89cf92y1k 8.00 - 9.00 http://www.mediafire.com/?4qbw1ga1112a39s
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Gevonden op het net; verdere details zijn mij onbekend wat dit programma betreft, maar ik wilde het jullie niet onthouden ... http://www.mediafire.com/?bos86qqqqg91ur9 Veel plezier ermee Peter
-
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Een 19-tig show met Rene van Elst. [verborgen inhoud]
-
Datum van deze opnamen is niet bekend. Wie het weet mag het zeggen. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-