Spring naar bijdragen

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by wim1958,

Lex Harding zegt in zijn boek dat hij vindt dat 1968 het beste jaar is in de historie van Veronica. Wat zou de reden zijn? De muzikale periode, de samenstelling van de collega s of misschien beide? Wim de Lang

• Vind ik leuk
    • 15 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  2. Started by Juul,

55 Juul Lex 31 8-Blaupunkt Radio-.jpg 31aug. 1974 techn Juul Geleick tijdens de terug tocht naar Scheveningen om 19.00 uur luistert naar andere zenders of ze nog iets vertellen over Veronica en het uit de lucht gaan. Lex Harding (rechts) zei tegen Juul;” flikker die radio toch weg joh, er is toch niks meer te beleven….” En zo gooide Juul deze Blaupunkt radio overboord. En nu ligt ie voor Scheveningen. Batterij zal wel leeg zijn.. hi

3. Started by hans knot,

http://bars.rug.nl/download/35115748eabd8756 bestandsnaam : 1143-Essex-19660800-1900-2000-GuyHamilton.mp3 bestandsgrootte: 50MB beschikbaar tot: 2012-10-02

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by wim1958,

Afgelopen week vertelde Ad Bouman dat we 1 juni maar vast in de agenda moeten zetten. Natuurlijk komt de vraag op wat we dan gaan doen. Het is 1 juni een historische dag , op die dag bestaat Sgt Pepper van de Beatles ook 50 jaar.

• 22 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Marinebroadcasters,

In de rubriek zeezenders is het een komen en gaan van diverse jaartallen. Met deze schitterende kerst/nieuwjaarskaart van wijlen Jan Kat terug naar 2009, das maar liefst 14 jaar geleden. 14 jaar...de gehele uitzendperiode van Veronica als zeezender. In april 2024 is het maar liefst 64 jaar geleden dat Veronica voor het eerst klonk. Ook is 2024 het jaar van 60 jaar Caroline en 50 jaar na de 31e augustus 1974. Ben benieuwd welke herdenkingen er op 31 augustus 2024 te verwachten zijn. Nostalgische boottrip naar de ankerlocatie van de Norderney-Mebo 2- Mi Amigo voor de kust van Scheveningen in de 70s? Een weekuitzending door de stichting Norderney en 192 Radio vanuit Lapers…

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 746 weergaven
  6. In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 577 weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

Wat RNI uurtjes, weer digitaal gemaakt door Vincent: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 741 weergaven
  8. Started by Hans van Mokum,

Misschien al eens eerder gepost door iemand, misschien ook niet : - deel 1 : [verborgen inhoud] - deel 2 : [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 777 weergaven
  9. Started by Hans van Mokum,

Van (zeer) oude cassettebandjes, dus helaas low noise, maar toch leuk misschien. The Big L story by Tony Windsor - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QFWLPKRONT4B.mp3 The sound of Big L - deel 1 - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-W3MCGCWWW6ZR.mp3 The sound of Big L - deel 2 - http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DMTMIOEXDBOT.mp3

• 0 antwoorden
    • 882 weergaven
  10. Afgelopen zaterdag avond was ik in Museum Rockart omdat ik was uitgenodigd om het 5 jarig bestaan te vieren van de Beatles cover band FaBruari Four. Ik ben bevriend met de leadzanger. Gezellige avond gehad. Maar dan loop je tussendoor zo door die collectie heen en misschien omdat ik er nu in de avond was , maar ik had opeens meer oog voor wat kleine details uit de Veronica verzameling. Zo viel mijn oog op het prachtige miniatuur van de Borkum Riff die met de hand gemaakt is door José van Groningen. En dan voel ik toch weer die emotie over een man die er niet meer is, maar die zo vreselijk veel gedaan heeft aan boord met soms gevaar voor eigen leven zodat N…

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. Ach ja, de mooie tijden van de piratenzenders…. Was u ook hartstochtelijk fan van Radio Veronica? En hield u de Veronica Top 40 bij? Destijds werd popmuziek nauwelijks uitgezonden via de reguliere radiozenders; de wekelijkse hitparade met de populairste nummers was dan ook al snel een groot succes. [verborgen inhoud]

• 33 antwoorden
    • 6k weergaven
  12. Watery Wireless photos from three decades (40 pictures) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  13. Het is niet de uitvoering van de Roaring Sixties, niet die van Dutch Beat en ook niet van Trinity en ook niet van The Cheeky boys and Girls. Ik kwam vandaag bij het beluisteren van een oud programma van Peter van Dam een uitvoering tegen van deze song die voor mij totaal onbekend is. Wie helpt tot oplossing van de vraag? u0170 - Caroline-19740907-1850-1938-PeterVanDam-We love the pirate stations.mp3 5.31 MB [verborgen inhoud] 24-07-2017

• 2 antwoorden
    • 824 weergaven
  14. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

We zijn er uit ​Onder begeleiding van mevrouw de rechter zijn we tot een goede oplossing gekomen mbt een verschil van inzicht dat gerezen was tussen Veronica Merken bv - Veronica-SKY en de Stichting Norderney. Hier een foto van het Norderney team na afloop. vlnr. Niels Zak-Ad Bouman, raadsman Willem van der Meer der Walcheren, Juul Geleick foto:© Harm ten Brink - Bedrijfsfotograaf. … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/we-zijn-er-uit

• 1 antwoord
    • 915 weergaven
  15. Started by wim1958,

Iets wat ik me nog steeds afvraag is het volgende. In de ABTT van 19 augustus 1974 zegt Lex:" We zouden toch naar Engeland gaan?" Ik begrijp dat Klaas ook mee zou gaan en dat ene Willem nogal boos was dat hij voor niks alles geregeld had. Was dit misschien een werkbezoek aan een Engels radiostation? Was de Willem, Willem van Kooten?

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by janf001,

Hoi, Ik ben in Zweden op vakantie. Ik probeerde vandaag de site van stichting Norderney ([verborgen inhoud]) te bereiekn, maar die geeft aan dat de site niet bereikbaar is. Is er iets mis met de site, of is de site in het buitenland niet (meer) beschikbaar? groet, janf

• 20 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  17. Started by Juul,

Op dit moment is onze website www.norderney192.nl nauwelijks bereikbaar. Er wordt aan gewerkt. Juul

• 8 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Ik kan het nog niet laten, best leuk al die zomerhits uit de jaren 60-75. Zitten ook heel wat mooie platen bij. Hoewel ik me soms afvraag hoe het op je cv zou staan als je bij je vaardigheden vermeld of je al dan niet een kikker van de kant kan duwen, de hele nacht kan dansen, het nieuws beluisterde in juli '74 aan zee etc. En wat is in vredesnaam toch een scoobidab??? Maar we beginnen thuis, met de Earrings die in week 34 van 1970 op 1 stonden in onze Veronica top 40. Overigens is de hele uitzending gevuld met platen die een notering hadden in week 34 van een bepaald jaar. Helaas kunnen we door ome Harry niet nog een keer week 36 doen........ Hoe alles aan elka…

• 0 antwoorden
    • 814 weergaven
  19. Started by hans knot,

Another tape from the AJ Beirens heritage: RNI goes DX 8-10-72 met Hauraki saga, RNI goes DX 15-10-72 met Hauraki repeat en 1e RNI DX-ers Rendez Vous 22-10-72 Studio [verborgen inhoud]

20. Started by Juul,

Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik heb geen tijd om alles af te luisteren. Ik spoel er effe snel door heen en als ik dan de indruk heb dat er geen Veronica spul bij zit wat we nog niet hebben dan wis ik het. Maar niet nadat ik het hier upload. Het is in AIFF ( da's in Windows dus WAV) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Veel sukses met afluisteren. Dit Engelse spul komt allemaal van tapes die ik van Tom Mulder kreeg. dit is wel leuk, aftellen in het Engels. [verborgen inhoud]

21. Met dank aan de Stichting Norderney en RTV 192 Of er wat mee gerommeld is, weet ik niet, maar ik heb er wel enorm van genoten en ik vind het fijn als anderen dat ook doen 02-12-2001Flashbackshow2011-10-1966LunchmuziekmetJoostdenDr [verborgen inhoud] 02-12-2001FlashbackshowLexHardingWillluikinga [verborgen inhoud] 09-12-2001FlashbackshowEddyBecker [verborgen inhoud] 09-12-2001FlashbackshowStanHaagVandaag ivm zijn overlijden [verborgen inhoud] 16122001FlashbackshowLexShow [verborgen inhoud] 16122001FlashbackshowWeekendSuprese [verborgen inhoud] 23122…

22. Started by Revenge85,

Zou iemand nog 1 x de single van trio Frans Landmeier kunnen plaatsen vanwege 20 jaar Radio Caroline uit 1984 en dan gaat het voornamelijk op de B - kant met de historische fragmenten en interviews. Alvast bedankt!!!!

• 0 antwoorden
    • 228 weergaven
  23. Started by Juul,

Ik vond in m'n LP's een LP vol met electronische muziek. En daarop kwam ik dit tegen. Er staat mij zoiets van bij dat we dat bij Veronica gebruikt hebben…maar waarbij ? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 840 weergaven
  24. Started by Vincent,

Namens het Internet Radiocafé wil ik alle Veronicanen welkom heten op ons (vernieuwde) forum. Voor de vaste bezoekers van dit forum: http://www.norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/

• 25 antwoorden
    • 5,4k weergaven
  25. Started by Rene van den Abeelen,

Ruud Poeze schreef: "Iemand moet mij toch eens uitleggen wat de lol is van een zendschip heden ten dage op volle zee. Je ziet er niets van (aan de kust met een verrekijker, geweldig) en wat je hoort klinkt hetzelfde als een landzender. En er gaan echt geen dj's etc midden op zee liggen om plaatjes te draaien." Dat laatste vraag ik mij erg af. Ik kan er uiteraard niet uit ervaring over spreken, maar ik zou het graag eens willen proberen. Ik heb altijd de pest in gehad dat ik niet 5 of 10 jaar eerder geboren ben, want reken maar dat ik alles op alles had gezet om op zo'n schip terecht te komen. Mijn enige ervaring met 'volle zee' is een overtocht met de Harwich-…

• 11 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.