Spring naar bijdragen

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Walvlis,

Best wel bijzonder in de PZC van 14 augustus 1993 [verborgen inhoud] Ik denk dat hier de zetduivel de a heeft gewijzigd in een e, want zandschepen varen er wel in de Zeeuwse wateren.

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. Eind jaren '70 van de vorige eeuw had ik hier in Venray contact met John Robins. John werkte toen in een plaatselijke discotheek. Later was hij jarenlang werkzaam bij de lokale omroep in Sint Anthonis. Hij heeft meerdere malen gezegd gewerkt te hebben voor Radio Caroline. Ik liet hem destijds maar zo wijs want voor zover ik toen wist en nu weet heeft er nooit ene John Robins voor het station gewerkt. Maar misschien heb ik het mis.... John is inmiddels niet meer, hij overleed in juli 2014. Wie weet meer? Groeten, Gerrit (foto: wikipedia)

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

En het laatste presentje alweer, de zak is leeg voor vandaag. Radio Monique 1985.09.19 14:00-15:00 West op z'n best - Ron West [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. A documentary produced by Paul Rowley, probably for IRN/LBC, from 1992, broadcast on British ILR stations, marking the 25th anniversary of the Marine Offences Act. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. Started by Juul,

Tijdens een live uitzending a/b van de Norderney zijn we eens op bezoek geweest bij Mi Amigo-Caroline?. In 1973 of 1974. Lex maakte deze foto, maar wie zijn dit? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. zeker het beluisteren waard !

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Goedemorgen, Ik geniet dagelijks van al het moois dat er nog bestaat van die oude zeezender Veronica. Nostalgie ten top! Mede dankzij dit forum! Ik kwam echter tot de ontdekking dat 2 fragmenten incompleet zijn en ik hoop dat iemand ze heeft. Ik vind nog wel berichten erover op dit forum maar de links naar de geluidsfragmenten zijn helaas verlopen. Degene die ik heb doen in de bestandnaam vermoeden dat het programma's van een uur zijn maar ze duren maar 2,5 minuut. Het gaat om: 19650717 1500-1600 Top 40-Joost de Draaijer 19650721 1700-1800 Muziek Express-Bob Kan iemand me helpen?

8. Hallo allen; Ik ben in het kader van de aanstaande Week van de Jaren 60 op NPO Radio 5 (15-21 februari) op zoek naar info over 'Sportief Zijn, Beter Worden': het elfje van de Week in het bijzonder... Zelfs Frits Barend weet het niet meer zo goed... ik vond deze pagina: [verborgen inhoud] Maar niet meer dan dat. Kan iemand ons een fragment of wat meer leveren: - Was het programma tussen 1968 en 1970 actief? - Wanneer werd Frits Barend onderdeel van het programma? En was dit na Jan van Veen? - Presenteerde het duo samen, of bleef Henk van Dorp samensteller? - Ik zag een referentie naar een 'elfje van…

• 31 antwoorden
    • 7,2k weergaven
  9. Dit was meestal na de uitzendingen van atlantis en voor seagull. Meestal niet meer dan 1 uur.

10. Started by Juul,

In m'n verzameling singles vond ik deze met op de A-kant rechts een rood sterretje dat ik ooit er op zette. Het is een UK persing promo uit juli 1968 van het orkest Edmundo Ros. En als ik de single beluister zit op het eind een "kleun" die ik wel herken. Maar voor wat heb ik hem gebruikt? Hier de kleun op het eind. [verborgen inhoud] En een scan van de single.

11. Started by Juul,

Ik heb in ons archief een stapel banden gevonden die ik in 2007 gedigitaliseerd heb. Ad had ze een nummer meegegeven maar een index zat er niet bij. Helaas. Een snelle "luisterblik" leerde mij dat het volgens mij Mi Amigo spul is. Maar ik luisterde daar niet naar, het was na 31aug 74 volgens mij want ik hoor bijv. Stan Haag en Peter van Dam. Mijn vraag is nu, wie is bereid om een redelijke index te maken? als ik maar weet welk jaar en welke namen erbij horen. Ik heb nl nog meer van die tapes waarvan ik niet weet wat ik er mee moet, "bewaren of niet?" Mijn dank is groot. Dit is tape 982…………. [verborgen inhoud]

12. Started by Juul,

Ivm onze aankomende reunie ben ik op zoek naar een paar mensen die bij Veronica gewerkt hebben. Bijvoorbeeld een dame met haar meisjes naam Cajo van den Hout. Zij was receptioniste in Lapershoek. Ik Facebook niet dus ik roep de hulp in van jullie. Kun je dat bijvoorbeeld opzoeken op Facebook?

13. Started by Jan-Fre,

Vorig jaar gedownload en vandaag beluisterd. Chicago en Samantha in de studio. Samantha heeft de tender gemist. Kort fragment van (naar zeggen) 6 februari 1973. Wie herkent de stem van de dienstdoende Caroline dj? Is dit Norman Barrington? [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 593 weergaven
  14. Started by eurofrank,

Al jaren (en dat is niet overdreven) zoek ik de herkomst van deze tune hier. Ik kan maar niet vinden van wie het is, laat staan waar die vandaan komt. Weet één van jullie allicht waar dit mooie stukje muziek vandaan komt? Een zekere Erik contacteerde me via mail via een ander kanaal en brengt opnieuw enige hoop met zijn hieronder gekopieerde reactie. "het is de tune van mi-amigo maar ben het programma vergeten. ik ga die tune die jij zoekt opzoeken en je de titel en uitvoerders bezorgen. ben namelijk zelf d.j. geweest bij tal van zenders." Ik moet wel zeggen dat het -volgens mij- veel gelijkenissen vertoont en veel weg heeft van die destijds gebruikte EUROPA…

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

Een stukje van 8 minuten Radio Caroline aan het testen op een nacht in mei 1973 tussen middernacht en 01:00 uur. Wie heeft een idee wie de dj is? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 996 weergaven
  16. Het is een samengesteld fragment dat ik monteerde uit twee losse fragmenten. Het begint met de laatste nieuwsuitzending vanaf de Norderney in april 73 voor de stranding. Nieuwslezer wijlen Arend Langeberg. In het vervolg van het fragment komt een stem voorbij, die ik nimmer had gehoord, op de ochtend van 18 april 1973 tijdens een test vanaf de Norderney toen weer op zee na de stranding. Na het noemen van zijn naam vraagt de man om reacties per post. Was enigszins ongebruikelijk in mijn herinnering bij mededelingen vanaf boord. Ik heb bij Jaap Borst nagevraagd maar die kan de man ook niet duiden of herinneren. Hier is het fragment: [verborgen inhoud]

17. Started by Jan-Fre,

Ik vermoed dat we Arend Langeberg horen, maar kan iemand dat bevestigen (of ontkennen?) [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] Weet iemand wie hier achter het spreekijzer zit? Ik denk zelf Robin Ross, maar ben niet zeker

• 1 antwoord
    • 652 weergaven
  19. Started by Juul,

In april '73 zonden we uit vanaf de Mi Amigo. Toen werd deze foto gemaakt. Wie is dit ? Dank.

• 1 antwoord
    • 847 weergaven
  20. Started by Rene van den Abeelen,

... van de Norderney?

• 14 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  21. Beste Radio vrienden, Al enige tijd ben ik op zoek naar Berk in uitvoering + Prijsbewust programma's , wie zou er zo vriendelijk willen zijn eens wat van Tony Berk te willen posten ?. Groeten Peter ( PD2PK).

22. Vrijdagavond 30 januari 2004 werdt er in het TROS programma Vermist aandacht besteed aan het verdwijnen van de ´Hosanna`. De ´Hosanna` was eind jaren 70 en begin jaren 80 de bevooradingsboot van het zendschip de Mv. Mi Amigo. In 1980 verdween de ´Hosanna` plotseling met haar bemanning. Waar zijn Piet en Pietje Guyt gebleven? Hun verdwijning is een raadsel voor de hele familie. De oom van Charissa, de toen 33 jarige Piet Guyt, was op 1 februari 1980 na een ruzie met zijn vrouw van huis vertrokken om als matroos aan te monsteren op de ´Hosanna´. Op vrijdagavond 14 februari 1980 was er voor het laatst met de kotter die op dat moment voer van Dover naar de thuishave…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Started by Juul,

Wie kent-heeft deze LP en heeft de tracks in digi ? ( Ik niet ).

24. Ik kreeg een mail van iemand en die schreef dat een kennis van hem mij kent...., kan, en die kennis was zendertechnicus in de jaren 80 op Caroline....... zou ook kunnen, heb ik nooit gevolgd. Zou dit kunnen kloppen? Naam: Frank van Hamersveld. Ben benieuwd.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.