Spring naar bijdragen

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by admin,

Een lijst met namen van programma's van Radio Veronica. Welke missen we nog? 't is Velasquez geblazen 5 jaar Radio Veronica 12,5 jaar Radio Veronica 14 jaar Veronica 25 jarig regeringsjubileum Koningin Juliana Aan de lopende band Accordeon Duo Las Estralles Actie Eemeroord Actueel sportprogramma Ad Bouman Top Tien (ABTT) Adempauze Adler s muzikaal programma Afspraak met Cees Agenda Al wakker? Alice Cooper Special Alle hens Alle remmen los Alleen is maar alleen Alles draait om Dralon Als het maar swingt Alternatieve boord top 10 Americana Amerikaan in Holland American Hot 100 Amici Buona Sera …

• 10 antwoorden
    • 7,6k weergaven
  2. Started by admin,

Een lijst met namen van programma's van Radio Delmare. Welke missen we nog? Avondholst Begin van de dag Bunkergebeuren Country roads Delmare Top 30 Disco power Dr. Molly Magic show Epivan roadshow Het wel en wee vanaf de Noordzee In de hol van De Leeuw Kaasfabriek Kaasschaaf Muziekfabriek Nederlandse Top 40 Scheepsrecht Sunday special Time flies Time place Tipparade Tussen wal en schip Tweemaster Verzoeking Verzoekjes met Gerard van der Zee Verzoekjes uit Marbella Wakker met Bakker Laatste update: 27-01-2012 08:01

• 1 antwoord
    • 2,5k weergaven
  3. Started by Vincent,

Radio Mi Amigo is terug. Het eerste uur op de 272 met Ton Schipper. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Een lijst met namen van programma's Laser 729 / Laser 558 / Laser Hot Hits. Welke missen we nog? A list of programs of Laser 729 / Laser 558 / Laser Hot Hits. Which one do we miss? Laser 729 ? Laser 558 1 year celebration Brealfast show Charts action Eurosiege Rockin' America Top 30 Sixties Sunday Top 30 countdown Top 40 Zany Hour Laser Hot Hits Elvis special Magic Motown Sixties Sunday Laatste update: 26-01-2012 09:32

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Vincent,

Een half uurje over Duiven, een half uurtje Radio Gemeente en een uurtje Top elven op de koffie. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  6. De laatste 2 uur Radio Mi Amigo vanaf de MV Mi Amigo. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Started by admin,

Een lijst met namen van programma's van Monique/558/819. Welke missen we nog? Radio Monique 3 Om 3 3 Om 3 Gouwe Ouwe 4 x B Aquarium Van De Hits Avondcursus Muziek Berk In Uitvoering Blij Het Weekend In De Kip Of Het Ei Show De Wind Van Voren De Zaterdagmorgen, Net Uit Je Bed, Klaarmaken Voor De Boodschappenshow Frits Tegen Frits Hitmuseum Internationaal Ontbijt Is Er Nog Koffie Jukebox Kans 20 Lunchtijd Meidenwerk Monique Top 50 Muziek Terwijl U Werkt Opstaan Met Monique Oud En Nieuw Popclub Poptiek Prijsbewust Radio Avondblad Tijdelijk Werk Top 10 Popmagazine Top 100 over 1986 Vader Abraham Show Voor D…

• 9 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  8. Drie uur Mi Amigo. Eerst een uurtje Keukenpret met Dick Verheul, daarna een komplete Baken 16 met Rob Hudson en wederom Dick Verheul [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Vincent,

Uurtje stuurboord van 24 mei 1977 met Marc Jacobs. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. Started by Walvlis,

Soms kom je op internetpagina's terecht waarvan je het bestaan niet weet. Zo kwam ik vanmiddag via een zoekterm in google op de website http://www.egoproject.nl/archief-debooijfamilie/dagboek%201970-1972.htm Al scrollend viel mij een foto op van Bull Verweij waar hij uit de deur komt van de Officier van Justitie. Een bekende foto. De tekst rond de foto bevat een brief van Bull, uit het Huis van Bewaring in Utrecht, aan Jan Ebeltjes. Ook volgt een beschrijving van de bomaanslag op de Mebo II. Voor mij is de brief van Bull nieuw. De tekst van de brief: 17 september 1971 Brief van Bull Verwey (directeur van radio Veronica) uit het Huis van Bewaring Utrecht r…

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  11. Opgenomen aan boord van de MV Mi Amigo, een komplete Baken 16, aflevering 313. Presentatie Frank van der Mast die door Otto en Hugo Meulenhof is geholpen om in de studio te komen, Hij is door zijn rug gegaan. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by Juul,

Beste vrienden, Ik ben op zoek naar de datum van de start voetbalcompetitie 1971-1972. Volgens mij moet dat ergens in augustus 1971 zijn. Maar ik kan er maar niet achterkomen. Ik heb nl een stuk programma gevonden van Henk van Dorp waarin dat ter sprake komt. Wie helpt? Juul

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik vond in ons archief een mooie opname van RNI. Het is een opname van 3-master met Leo van der Goot en onze Hans Hogendoorn (Hans ten Hogen bij RNI). De datum: 14 september 1971. De tijd; 16.00 - 18.10 uur. Na 18.00 uur nog een klein stukje met Mark Stuart. Op 11' 15" heeft Leo het over de dagelijkse gebeurtenissen a/b/ van de Mebo. Genieten dus. Wat opvalt is dat de stem van Leo erg hard is tov de muziek. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DELBPXW6CBMQ.mp3 Juul

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  14. Started by Vincent,

Een opname uit mei 1977, opgenomen aan boord van de MV Mi Amigo. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. De titel zegt het zelf, veel plezier ermee http://www.mediafire.com/?nlyov1a61p1n1lm

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Started by MvdVen,

"Shipboard Radio Stations" by Dr. Adrian Peterson staat hier: http://www.broadcasting-fleet.com/

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Opname van 6 november 1976, Jan van der Meer in de ochtend. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Juul,

Ja, de KOZS (KolderOpZolderShow) was een merkwaardig programma dat werd gemaakt door Ad Bouman Karel van der Woerd. Ik heb me er nooit zo toe aangetrokken gevoeld. ( netjes geschreven nietwaar?). Maar ik ben meer van het serieuze werk. Maar, we hebben de beschikking over de KOZS omdat Pieter Jan en Swanet Vink ze allemaal hebben opgenomen. Ik was de KOZS van 10 augustus 1973 aan het "masteren" en in het archief aan het beschrijven toen ik dit uiterst merkwaardige popjournaal tegenkwam. Gelezen door Hans Becker en ook nog om 00.30 in de nacht. Opname © archief Pieter Jan en Swanet Vink http://www.mijnbestand.nl/Bestand-T8BPA6ZCFXEE.mp3 Juul

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  19. Een nieuwe lente, een nieuw geluid. Radio Monique spettert je radio uit met Ruud van Velsen en het Hitmuseum van 19 april 1987. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  20. Started by Vincent,

Middagprogramma van Bert Bennett, uitgezonden op 14 november 1975. [verborgen inhoud]

• 13 antwoorden
    • 5,5k weergaven
  21. Started by rauhfaser,

Leuk om de eerste te zijn met een bijdrage in de rubriek Radio Veronica! Hier een opname uit de nadagen van zeezender Veronica die naar mijn weten nog nooit eerder is aangeboden. Ik heb hem gekregen van een bekende, die de opname maakte omdat zijn klas er in aan bod kwam. De Lex Harding Show van 14 maart 1974 met de Scholieren Top 10, tussen 17 en 18 uur. www.mediafire.com/?793yeyzzl1qd5e4 Veel plezier ermee Edwin

• 15 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  22. Started by Vincent,

De Peter van Dam show van 23 december 1976, een studio opname. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  23. Op 28-02-1978 was hij voor de eerste keer te beluisteren op Radio Mi Amigo: Dick Verheul. Vanmiddag dit programma gevonden op een Shamrockband: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  24. Started by Vincent,

Voice Of Peace zond uit van 1973 tot 1993. Hier een opname van de laatste uitzenddag. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 2,6k weergaven
  25. Started by Jan-Fre,

Vandaag een uitzending van Radio City, vanaf Shivering Sands. Het is 8 augustus 1966 als het te downloaden preogramma wordt uitgezonden. Dj's zijn Ian McRae en Tom Edwards. (15:41-16:44 uur) Hier is de download http://www.mediafire.com/?yxa6dcj0i3jygfb Groetjes, Jan-Fre

• 3 antwoorden
    • 2,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.