Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.533 discussies in dit forum
-
Het was hoog zomer en Tom Collins bracht een bezoek aan de Mi Amigo. Datum zou wel eens 3 juni 1974 kunnen zijn. Lex Harding maakte de foto. Maar wie zijn de andere twee ? Juul
-
-
- 13 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik moet dit beschrijven. Maar wie is dit? "Ik hou zo veel van jou Kleine Veronica" Het is een heel klein stukje van 23" [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica had de zender van Caroline a/b van de Mi Amigo gehuurd gedurende de stranding. (april 1973) Maar ik vind in m'n archief deze opname, helaas kan ik nergens terug vinden van wie ik 'em gekregen heb, maar dat neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de persoon die deze tekst uitspreekt. Iemand enig idee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WV8Y4WAWTBFI.mp3 Juul
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Mijn vrouw deed vandaag boodschappen bij de supermarkt Sainsbury in Ramsgate Kent UK en bij de kassa stonden in de rij 4 Nederlanders< mannen> die het over Radio Veronica en Radio Caroline hadden. Das toch heel opmerkelijk! Niet gevraagd wie ze waren of waarom ze bij de kassa in een supermarkt in Ramsgate4 dit onderwerp bespraken. Jammer. Maar mischien kan iemand hier verdere info geven. Paul de Haan.
-
Hier weer en digitaaltje uit het Cassette tijdperk. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Nu.nl bericht vanmorgen het volgende : Will Luikinga presenteert 'schokkend' boek over radio Veronica Will Luikinga (72) komt zijn belofte na; dinsdag presenteert hij een boek over zijn avonturen bij Veronica. In De Telegraaf vertelt de gepensioneerde radio-dj de namen van hoofdpersonen wel te hebben veranderd. ''Ik kon het toch niet maken om in geval van drugsgebruik, overspel of omkoping man en paard te noemen?" "Ik wilde al die mooie verhalen en schandalen wel aan het papier toevertrouwen, maar niet dat ik er mensen mee zou beschadigen'', [verborgen inhoud] de presentator, om eraan toe te voegen dat hij op zijn oude dag geen vijanden wil maken. 'Scho…
-
- 33 antwoorden
- 8,3k weergaven
-
-
will wil wel 31 08 1974 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Als geboren Dordtenaar vind ik het nog steeds leuk dat ik dit knipseltje heb. Ik kan me ook nog goed herinneren dat Ad en Juul de apparatuur in de Veronica bus in stonden te laden. En opeens komt de vraag op , zijn er onder jullie mischien die uit deze serie programma s opnamen hebben in het archief?
-
- 2 antwoorden
- 899 weergaven
-
-
Veronica-19740618-1200-1300-WillLuikinga-MoetAanLand Heeft er iemand deze opname en kan deze hier uploaden . Dacht dat ik hem had maar was verkeerd .Was scheveningen ipv Ridderkerk
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Er is iets merkwaardigs aan de hand deze week. Ik heb de tipparade bekeken en kwam tot ontdekking dat Willeke Alberti zowel nieuw binnenkwam in de top 40 als wel in de tipparade stond genoteerd alwaar ze van 12 naar 13 zakte. Is er misschien een fout gebeurd dat er wat anders op 13 in de tip had moeten staan?
-
Ik ben op zoek naar het hele programma van deze Keukenhofshow. Dit zijn delen die ik zelf opgenomen heb op waarschijnlijk 30-12-1973 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 736 weergaven
-
-
De Willem Keukenhof Show 1973-12-31 0011-0100 (30-12 Zondagnacht). De presentator (Ronnie) zegt na Long long while door The Rolling Stones, dat het nu zeven minuten voor half één is (in de uitzending), en dat het daar (andere klok), 17 minuten over zes is. Verder dat het programma opgenomen wordt voor de Zondag 30-12. Wanneer ik het Veronica-tijdschema hanteer, zou dit programma dan Zondagnacht van 0000 tot 0100 zijn uitgezonden. Oorspronkelijk heb ik toen alleen de presentatie opgenomen met flarden muziek. Ik heb het programma zo goed als mogelijk proberen te reconstrueren. De presentatie wordt gedaan door Ronnie en meneer Bult. later komt Will Luikinga. Volgens mij hoor…
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoor uit Playa de Aro dat vandaag na een lange ziekte periode Willy Coppens is overleden. De man die met busladingen vol Mi Amigo fans van Belgie naar Playa de Aro reed en regelmatig op de terugweg de cassettes mee nam die naar de MV Mi Amigo moesten.
-
- 0 antwoorden
- 984 weergaven
-
-
has anyone a recording of this programme, please? thank you robin richardson, Maesteg, Wales /
-
Hallo allemaal, Het was al enkele weken in het nieuws, Willy Naessens, de zwembad bouwer, was opgenomen in het ziekenhuis. Zopas kwam het nieuws dat hij overleden is op 86-jarige leeftijd. Ik heb geen enkele band met die man, maar hij was destijds toch ook een grote adverteerder op Mi Amigo met "Zwembaden Willy Naessens". Zou het dan toch dankzij Mi Amigo zijn dat zijn bedrijf zo groot geworden is? Ergens moet ik nog wel de commercial hebben op cassette, maar die zal bij de meesten wel bekend zijn. Mvg, Frank
-
-
- 5 antwoorden
- 293 weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand nog programma's van Wim van Egmond uit de periode van Radio Monique of Radio 558? Zou het heel leuk vinden om van deze dj weer eens oude programma's terug te horen. Vast bedankt voor het eventueel beschikbaar stellen. Groet Ton H
-
- 0 antwoorden
- 977 weergaven
-
-
Van 16:35-18:00 Ad Roberts met windkracht 4-6, gevolgd door Walter Simons die Frits Koning vervangt. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 983 weergaven
-
-
Dit is een beetje lastig. Hoort eigenlijk thuis bij PO en RNW maar het gaat over Veronica dus toch maar hier geplaatst. Het is geen onbekende opname. Maar deze is rechtstreeks van de master die ik kreeg van Dick Klees. Het RNW programma "WO op zondag" van 28 augustus 1973. Oud Veronica collega Dick werkte destijds bij RNW en maakte dit programma samen met Jan Meijerink. Het gaat over zeezenders en in het bijzonder Veronica. opname: ©RNW http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NJC4XGHXKACC.mp3 Juul
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Info over deze dag op de site van Losgoud.nl ([verborgen inhoud]) met dank aan Ben: Mike Ross and Tony Allan leave on the tender and Stevi Merike and Dave Rogers return to the Mebo 2. But, strangely, the 16.00 to 18.00 show is now being referred to as the Mike Ross show rather than the Tony Allan show and Tony is not mentioned at all. Does this mean that he has left? The changes in the DJs on board mean that the full programme schedule today is: 6.00 Peter Holland 6.30 Joost Verhoeven 7.00 Peter Holland 9.0…
-
-
- 1 antwoord
- 977 weergaven
-
-
Woensdag 4 april 1962 Veronica na sluitingstijd programma's, gebruikt als informatiezender. Ariadne 20-04-1962 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 543 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit archief van Achim Bruckner.
-
- 0 antwoorden
- 627 weergaven
- 1 follower
-