Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.533 discussies in dit forum
-
Half uurtje nonstop gevolgd door Johan Maasbach [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 703 weergaven
-
-
Heeft iemand opnames van de eerste uitzenddag?
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Eric Van Wilgen KBC Radio vertelde me eens dat hij een DX Programma deed op WRM. Is er soms iemand die daar een opname van bezit ?
-
- 0 antwoorden
- 642 weergaven
-
-
Ik kwam in een programma schema uit 1964 de naam Wout Steenhuis tegen. Het zei mij niets. Ik denk een soort sponsor kwartiertje. Toch maar een even gezocht en zie daar. Wout Steenhuis Wout Steenhuis hailed from The Hague, Holland and was a member of The Dutch Resistance Movement during the last war. His activities with the movement caught up with him and he was imprisoned in the Amersfoort Concentration Camp. Whilst there he made his escape enroute to execution. In May 1945 during fighting with Germans he was shot in the right arm. After a few operations the arm was once again suitable for pl…
-
-
- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Antwerpen: het wrak van de Uilenspiegel Foto: Theo Hoekstra Over praktisch elke zeezender heb ik in boekvorm het nodige geschreven, maar Radio Antwerpen, vanaf de Uilenspiegel, heb ik links laten liggen. In de loop der jaren zijn vele documenten tot mij gekomen en werden toegevoegd aan het dossier Uilenspiegel. En zo’n dossier gaat dan telkens weer terug in het archief. Dankzij volger Albert Pleijsier haalde ik het dossier tevoorschijn. Hij had het verzoek of ik eens kon kijken of er van het station programmaoverzichten waren. Maar noch in het dossier noch op internet, noch op mijn externe schijf was een dergelijk overzicht te vi…
-
-
- 15 antwoorden
- 789 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik was een you tube downloader for m'n MAC aan het uitproberen. En na het intoetsen van het woord "Veronica" kwamen er heel wat beelden voorbij. Bij het eerste filmpje ging het al fout. Leuk die bandrecorder en die band dacht ik nog. Maar al gauw bij de tweede tekst in het beeld ging het fout. "wat staat daar nou?, AM358?".........Het was voorbij voor ik het wist. Of had ik niet goed gekeken? Even terug dan maar in m'n programmaatje MAC tubes. En ja hoor, het staat er echt, AM358. Nou is een een typefoutje gauw gemaakt, maar controleer het dan eerst even voor je zo iets "de wereld in smijt!" Want straks denk iemand later, het was AM358. Juul …
-
- 18 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Ongetwijfeld al eens voorbij gekomen maar voor wie het niet eerder heeft gezien, Radio Mi Amigo in Spanje maart 1975. We zien een jonge en bij vlagen optimistische Silvain Tack en een jonge Tineke die Tack " aan de tand" voelt. Paul de Haan.
-
Now on YouTube: Alle hoogtepunten van de op 1 mei in Museum RockArt gehouden Radio Mi Amigo dag. Radio Mi Amigo 1974-1975 in 70 minuten. Met de welbekende DJ’s en gasten. A report of the Radio Mi Amigo day, held at the first of May 2016. With all well loved dj’s like Brian Anderson and Norman Barrington, Frans van der Drift, AD Roland, Bert Bennett, Wil van der Steen.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Uploaded today by Mark Dezzani "On March 20th 1980 one of Radio Caroline's original radio ships, the MV Mi Amigo, sank in a force 12 gale off of the Essex coast broadcasting almost until she went under the waves. A lifeboat from Sheerness rescued the four broadcasters and a canary in a dangerous operation for which the crew were awarded the RNLI silver medal. This documentary, produced by Mark Dezzani for the Radio Caroline Support Group, tells the story of the Mi Amigo on that fateful day." "
-
Een complete dag RNI (alleen 12:51-13:00 uur mist helaas) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
Voor die genen die afgelopen zaterdag niet konden luisteren, of die er niet genoeg van kunnen krijgen, zaterdag aanstaande 18-1 is er tussen 19 en 22.00 de herhaling van Nederbeat top 40. Voor alle wetenswaardigheden en discussies van eerder hier over, zie de andere berichten op dit forum, voor de lijst: http://www.norderney192.nl/nederbeat_top40lijst.html (weer..) veel luisterplezier! Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 746 weergaven
-
-
Zaterdag om 19.00 is de laatste Nederbeat uitzending van 2015. Volgende week sta ik mijn zendtijd af aan het programma de UK top 100 van Ronnie Harnie die dan van 18.00 tot 0.00 je hele 2e kerstdag-avond vult met een prachtig programma, dus je hoeft je ook tussen 19.00 en 20.00 dan niet te vervelen. Bij deze wens ik alle luisteraars van 192 radio Veronica een fijne kerst en een muzikaal 2016. Voor dat jaar geef ik jullie een songtekst uit de Nederpop geschiedenis mee, Let us try, van Robert Long. Laten we er samen wat goeds van maken, ook in 2016. Groet, Jan van Weeterloo Songtekst van Robert Long - Let Us Try Let us try to make another world W…
-
- 2 antwoorden
- 929 weergaven
-
-
Met deze keer weer een aantal verrassende onbekende artiesten (bijvoorbeeld Jenny Polak uit Arnhem) en een mooi instrumentaaltje van Q65 van vinyl. Ook de mooiste van (zoals meen ik Andre van Duin ze noemde) de Plastic Beker Selection, little green bag komt voorbij, evenals Cuby en nog vele anderen. Het geheel weer doorspekt met Veronica jingles uiteraard, en voorzien van al dan niet zinnig commentaar van ondergetekende. Veel luisterplezier met Nederbeat op 192! Groet, Jan van Weeterloo
-
In verband met het afstaan van mijn uur aan Ronny Harnie zaterdag geen Nederbeat op 192, maar de UK top 100 van 1964, juist het jaar dat ze daar al heel veel lekkere muziek hadden!. Zeker de moeite van het beluisteren waard. Mocht je me toevallig toch horen, niks mis met je pc, stiekem toch een beetje meegewerkt er aan. Luister mee naar deze meesterwerken samengesteld door Ronny op 192 radio. Voor meer info: [verborgen inhoud] Volgende week weer een Nederbeat op 192, maar voor nu, veel luisterplezier bij Ronny
-
- 2 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Dit is helaas alles: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Morgen heel veel meer.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Eddy en the Eddysons maakten een flexidisc voor Dokter Meinsma die vol gezongen werd door dit aardige bandje (ze maakten later ook nog met Paay Veronica jingles (your happy station) en het fraaie music lovin girl) maar plotseling werd het nummer onderbroken door; sorry, het heeft niks met dit nummer te maken, maar ik wou toch ff zeggen dat roken hartstikke ongezond is...) Heet dus niet voor niks OH so wrong... Die zit er in, net als C+B, Apollo's Wing, de b van Lying all the time, het debuutsingletje van de Shocking Blue (starring Fred de Wilde voor hij 's konings wapenrok diende te dragen), Bojoura (te vroeg in het seizoen) en we starten met een Magisch Volendams plaat…
-
- 1 antwoord
- 724 weergaven
-
-
-
Zaterdag 25-1 om 19.00 uur is er weer een "normale" Nederbeat op 192 radio. Even afkicken na de NB top 40, maar we gaan gewoon weer ouderwets tekeer met diverse mooie platen uit de schatkamer van de vaderlandse popscene. Ik start met de plaat die ik in de demo van Nederbeat op 192 als eerste draaide toen het programma 3 jaar geleden begon. Verder een aantal 'bubble unders' van de lijsten die werden ingestuurd voor de Nederbeat top 40. Voor de 'bubble unders' heb ik een jingle gemaakt waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, maar ze zijn wel herkenbaar in het geheel. Komt dus nog wat anders voor. En, ook een 'aardigheidje van de tijger' uitgevoerd door the Sh…
-
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
-
-
Zaterdag 26 februari om 19.00 op www.192radio.nl: (herhaling donderdag op vrijdag om 0.00 uur) Nederbeat op 192. Deze week met een aantal nummers die door Nederlandse bands zijn gecoverd, zoals be mine again van the Skope en Euson die een plaat van Gordon Lightfoot op zijn manier laat horen. In de minibiografie 2 nummer van de Haags/Delftse band After Tea en een korte beschrijving van het wel en wee van de formatie. Bovendien ook nog een raadselachtige nummer 1 van een Nederlandse band met P Paay, niet in Nederland maar in Zweden…Benieuwd? Luister mee (naar Nederbeat) op 192, lukt het niet op zaterdag om 19.00? Wordt dan nachtbraker, donderdag…
-
- 0 antwoorden
- 423 weergaven
-
-
-
Luistervoer voor het geval je dit weekend met 'mooi weer' binnen moet zitten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Zaterdag 4 februari om 19.00 uur is er de herhaling van de Nederbeat top 40 op 192 radio. Voor wie het vorige week gemist heeft, of wie de nummers 40-38 ook wil horen Hoe dan ook, veel luisterplezier. Groet, Jan van Weeterloo
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-