Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.533 discussies in dit forum
-
-
Het begin van de Nederlandstalige uitzendingen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Zaterdag 6 februari is de herhaling van de Nederbeat top 40, aanvang 19.00 en zo rond 21.45 draait de nummer 1. Dat alles natuurlijk op www.192radio.nl Voor wie het nog een keer wil horen of de top 40 vorige week gemist heeft. Voor de hitlijst (gedrukt exemplaar) :https://www.internetradiocafe.nl/topic/41335-norderney192-de-nederbeat-top-40-lijst/ https://www.internetradiocafe.nl/topic/41335-norderney192-de-nederbeat-top-40-lijst/
-
- 2 antwoorden
- 800 weergaven
-
-
-
Ook deze week in Nederbeat op 192 , uitsluitend muziek van eigen bodem uit de periode van Veronica op zee, dus volop genieten van goede muziek Dit keer met o.a.: Focus, Mailer McKenzieband, Boudewijn de Groot, C+B, etc. De mini-biografie is dit keer gewijd aan de Groningse band the Ro-D-Ys . De heren zijn, (zie foto) inmiddels geëerd met een standbeeld in Pekela, en hun geschiedenis hoor je dus in dit programma. DUS! Luister mee naar Nederbeat op 192, goed idee Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo (via internet te beluisteren via www.192radio.nl)
-
- 0 antwoorden
- 643 weergaven
-
-
Na alle toppers uit de Nederbeat top 40 van de afgelopen week nu tijd voor veel minder bekende nummers uit onze eigen rijke beathistorie. Geniet van the Mailer McKenzieband, Beatniks, Harley Jay, Tortilla, Aart Brouwer, Shocking Blue (de eerste single, zonder Mariska, met Fred) Eddy Jones (WIE???), Tante Jans, enz enz. Helaas maar weer 1 uurtje
-
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
-
-
Zaterdagavond een UK Top 40 uit oktober 1971 met Rod Stewart en Maggie May op 1. Slechts drie nieuwe platen met de hoogste nieuwe (Scott English) op 33. Ook The Pop Tops en Clodagh Rodgers zijn nieuw. Mammy Blue horen we zelfs tweemaal na elkaar. Twee keer Middle of the Road ook in de lijst. En verder onder andere: Carole King, James Taylor, CCS, Redbone, Jethro Tull, The Four Tops, The Supremes, Diana Ross, Al Green, Aretha Franklin, Elvis Presley, The Carpenters, ... kortom het wordt weer een leuk avondje non-stop UK-hits. De hele lijst staat hier: http://norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst NIEUW: leden v…
-
- 0 antwoorden
- 889 weergaven
-
-
Ik kwam ondanks een album tegen op youtube van de van oorsprong Groninger Gerrit Veen die onder psedoniem Gary Fane een concept album heeft gemaakt waar in hij de diverse horoscopen bezingt. Deze album is echter nooit een commercieel succes geweest, maar op een of ander mannier komt er in mijn herineringen een link in mijn hoofd tussen dit album uit begin jaren 80 tussen de toenmalige zee zenders Radi Caroline / Monique. Wie weet er meer of dit album daar wel gedraaid of gepromoot werd?? Hier bij de link:
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Veronica gebruikte van 1960 tot 1969 het pand op de Hilversumse Zeedijk voor haar studio's... Nadat in 1969 de studio's verhuisden naar de Utrechtseweg vraag ik me af wat er daarna allemaal met het pand gebeurd is. Ik meen dat in 1978 er de studio van "De Hooge Noot" was gevestigd, een tape service die niet lang bestond. Het pand is nu afgebroken en mijn vraag is... wie weet dus wat er dus na 1969 met het pand gedaan is, wanneer het gesloopt is en..... dat triggerd helemaal mijn nieuwsgierigheid, of er iemand is die foto's van de sloop van het pand heeft... Groet Henk Kruize
-
-
- 56 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
Het nieuws staat weer bol van de Russiche actie tegen het Greenpeace ship in het hoge Noorden. Nederland gaat naar het Internationaal zeerechthof in Hamburg om de bemanning vrij te ktijgen. Wat iedereen is vergeten dat Nederland zelf ook het Internationaal zeerecht aan zn laars lapte in 1981 met het opbrengen van de Magda Maria van radio Paradijs dat onder Panamese vlag voer. Alle juridische procedures tegen de Staat door de eigenaren werden gewonnen, zoals bekend. Ook de raid op de Ross in 1989 was niet helemaal kosher, al ging het hier om een niet geregistreerd schip. Als de Russen achter de Nederlandse praktijken komen wordt het nog lastig voor mini…
-
De afgelopen dagen heeft onze Ad heel hard gewerkt om onze belevenissen tijdens de DELTA week in 1972 op te poetsen. Er werd vanaf vrijdagavond 9 juni vanaf 8 uur zo’n 50 uur live vanaf de Norderneyuitgezonden. De d.j.’s aan boord waren Rob Out, Will Luikinga, Lex Harding en Klaas Vaak. De technici Ad Bouman en Juul Geleick waren mee gekomen om samen met de boordtechnici ook tijdens de live uitzendingen hun steentje bij te dragen. Ook werden er speciale jingles gemaakt door Ad Bouman, Klaas Vaak en zijn toenmalige echtgenote Ilona Karssemeijer en Patricia Paay Meer info over de DELTA week is te lezen op onze website. [verborgen inhoud] …
-
-
- 35 antwoorden
- 4k weergaven
- 2 followers
-
-
Wat mij opvalt is dat er juist de laatste jaren een scala aan zeezender boeken is uitgebracht zoals terecht de periode na 1974 wordt belicht zoals de boeken over Delmare , Monique, Laser 558 en de prachtige boeken afgelopen jaar over Mi Amigo en de Radio Caroline Bible, dit jaar is het 30 jaar geleden dat het laatste zeezendergeluid vanaf de Noordzee klonk , zijn er nog boeken op korte termijn te verwachten??? er komt steeds meer documentatie en wetenswaardigheden naar boven zoals vind ik zelf het Magdalena verhaal in het Mi Amigo boek als voorbeeld .
-
- 0 antwoorden
- 881 weergaven
-
-
Wat foutjes in het artikel, maar er wordt wel over geschreven. "NOORDWIJK - 'Vier vrouwen zaten er op, een hond en de schipper. Maar de schipper bleef aan boord.' Jo van der Lippe uit Noordwijk weet nog precies hoe hij als jong broekie bij de KNRM uitvoer om de opvarenden te redden van de King David, het zendschip van zeezender Capital Radio. Het schip was in nacht van 9 op 10 november 1970 tijdens een noordwesterstorm losgeslagen van zijn anker en de schipper kreeg de motor niet aan de praat." [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Nova-19830516-2000-2200-GeoffFitch-Top30 Nova-19830519-2000-2200-DougWood-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830524-2000-2200-GeoffFitch-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830525-0700-0900-GrantBallard-Breakfastprogramme-101.2mHz En nog een setje: [verborgen inhoud] Nova-19830518-0900-1000-SteveJenkinson-MorningNova-101.2mHz Nova-19830520-1800-1930-MarkDezzani-NovaReview Nova-19830521-1000-1100-SteveJenkinson&MarkDezzani-SaterdayShow Nova-19830521-Diversen-23min Nova-19830521-Diversen-47min Nova-19830522-1800-1900-JaneBrown-Nice'nEasy-101.2mHz + nog 2
-
-
- 1 antwoord
- 676 weergaven
-
-
Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson, Paul De wit, Frits Koning, Rob Harthold, Johan Visser, Eric Beekman, Peter van Den Holst. Hans Verlaan, Tom V.De Velden, Wim de Valk, Ruud Van Velsen en Johan Vermeer. Allemaal hebben ze korte of langere tijd met radio Unique( FM ) te maken gehad. De laatste tijd plaatsen we oude opnames en de bijbehorende verhalen uit die tijd op het forum En soms worden de dwarsverbanden tussen land en zee duidelijk zichtbaar...
-
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Wij hebben deze zomer van een forumlid een aantal zeezenders elpees gekregen om hier te koop aan te bieden. De opbrengst gaat, volgens afspraak met de donateur, volledig naar de nieuwe server van Radiotrefpunt.nl. Voor alle aangeboden elpees geldt: de hoezen hebben gebruikerssporen, elpees zijn in goede staat (geen krassen ed) en worden verzonden met plastic beschermhoes. Verpakking en verzendkosten per zending naar een adres in Nederland is 7,50 euro, voor België, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk 10,50 euro. Overige landen op aanvraag. Zodra wij de betaling hebben ontvangen wordt de bestelling verstuurd. Reageren kan via een persoonlijk ber…
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Na het verdwijnen van Radio Veronica als zeezender vielen veel medewerkers in het bekende diepe' zwarte gat'. Jarenlang hadden ze een vaste baan gehad en ineens was het 'over en sluiten'. Geen werk meer. Ze stonden op de Hilversumse straat. De wereld zag er voor hen anders uit op 1 september 1974. Onzekerheid over de toekomst speelde een grote rol. Hoe nu verder? Er was een aanvraag ingediend als aspirant omroep, maar die was afgewezen. De VOO was in hoger beroep gegaan , maar de gerechtelijke uitspraak zou nog even zich laten wachten. Wel of niet bij de Veronica organisatie blijven hangen of toch maar op zoek naar ander werk, want de pijp moet blijven r…
-
- 13 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Gisteren kwam ik bijgaand artikel tegen uit de Provinciale Zeeuwse Courant van 31-8-1974. In dit artikel wordt een zekere Jan Kunst geïnterviewd over zijn zeezender hobby. Hij schijnt veel uitzendingen van de zeezenders te hebben opgenomen. Is er ooit iets uit deze collectie openbaar gemaakt? En kent iemand deze persoon? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Zeezender pioniers, duimzuigers en mislukkelingen (48 foto's) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
Hallo, Momenteel bezig met digitaliseren van cassettes. Het zijn helaas niet altijd complete uren en de kwaliteit is soms ook bedenkelijk. Ongetwijfeld werden bepaalde programma's al eerder in betere kwaliteit aangeboden. Maar voor wie dit geen obstakel is, zet ik er hier al enkele neer. Naar het einde van de week misschien nog wat extra files. 1978-08-31 16.35-16.55 Mi Amigo - Stuurboord - Ferry Eden: [verborgen inhoud] 1978-08-31 17.05-17.25 Mi Amigo - Stuurboord - Johan Visser: [verborgen inhoud] 1978-08-31 18.55-19.20 Wisseling Mi Amigo - Caroline Stevie Gordon: [verborgen inhoud] 1985-01-13 15.15-16.25 Radio Mon…
-
-
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI 27 05 1973 Sjef Van Oekel 1500 - 1600 Zondag Middag Toestanden (studio) Atlantis 27 05 1974 1200 - 1300 Tony Houston - 1300 Smakelijk Eten (studio) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] groet Philip
-
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
-
-
De dia's van de MV Magdalena uit het archief van Helmut Slawik staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Het betreft dia's 309-315, waaronder deze:
-
-
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
De dia's van de MV Martina uit het archief van Helmut Slawik staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Het betreft dia's 316-322, waaronder deze: Wie weet op welke locatie dit schip ligt op de dia's? Helaas zijn sommige dia's wat beschadigd of hebben vlekken, zie ook
-
-
- 5 antwoorden
- 962 weergaven
-
-
Het komt wel eens voor, dat je even een vrij moment hebt en besluit om iets te gaan 'doen'. Dat 'doen' kan van alles betekenen, maar ik koos er voor om de Offshore Radio Guide van Martin van der Ven weer eens te bezoeken. Mijn oog viel op een foto overzicht van zeezender T-shirts samengesteld door onze zeer gewaardeerde zeezender goeroe uit het Hooghe Noorden, Hans Knot. [verborgen inhoud] Een heel scala aan shirts van onder andere Veronica, Caroline, RNI komt voorbij. Na een grondige bestudering viel het me op dat het Delmare T-shirt dat Gerard van Dam heeft laten maken, een exacte copie is van het Caroline 259 T-shirt. Ik vond het Delmare…
-
- 16 antwoorden
- 5,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 480 weergaven
-