Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.533 discussies in dit forum
-
Hallo radiovrienden , zo nu en dan wil ik jullie wat meer laten zien van mijn zeezender verzameling . In de woonkamer boven mijn audio hoek heb ik wat leuke herinneringen opgehangen en geplaatst . Ik hoop dat jullie iets van herkenning zien, vooral de handtekeningen van de Veronica medewerkers vind ik bijzonder . Alle spulletjes zijn al in de kennissenkring bewonderd , nu dan even hier , mochten er vragen zijn over wat jullie zien , dan zijn die natuurlijk weer welkom, . Vele radiogolven en groeten van Peter ( Pd2pk).
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Goedemiddag, Even wat vragen over een paar zeezender websites. Ik ben er een tijdje uit geweest vandaar dat ik niet weet wat er aan de hand is met de zeezender downloadclub. Ik ben hier lid van (ik heb het lidmaatschap althans nooit opgezegd, maar ook al jaren niet meer betaald) en ik meen me te herinneren dat deze al een tijd niet meer aangevuld is, maar ik kon er nog wel steeds bestanden vanaf downloaden. Nu lijkt de hele website [verborgen inhoud] uit de lucht te zijn. [verborgen inhoud] is er nog wel maar die accepteert mijn inlognaam en wachtwoord niet meer. En wie weet wat er gebeurd is met schriel.nl? Dit vond ik altijd een heel overzichtelijke en complete websi…
-
Zaterdag 31 augustus 2013 is de Zeezenderdag van de Stichting Norderney opgenomen in Museum Rockart om zondag 1 september te worden uitgezonden. Een 24 minuten durende impressie met programmaflitsen en interviews staat nu online op YouTube. Met dank aan alle die deze samenvatting mogelijk gemaakt hebben , maar in het bijzonder aan Hélène Zack en Wim van de Water [verborgen inhoud] On the 31st of August we recorded a show which was aired on the 1st of September 2013 on http://www.192radio.nl 39 years ago Radio Veronica had to stop transmission it's very popular program to The Netherlands and Europe. This program was recorded and aired in memory of the world's lon…
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
1958 11-07-1958 start test uitzendingen Radio Mercur vanaf MV Cheeta via 93.12 mHZ FM 17-07-1958 MV Cheeta slaat van haar ankers 02-08-1958 MV Cheeta terug op zee, herstart uitzendingen Radio Mercur 1959 15-10-1959 oprichting VRON 16-11-1959 "testuitzending" VRON vanuit Amsterdam 09-12-1959 aankoop Borkum Riff door VRON 11-12-1959 inbeslagname middengolfzender VRON 1960 05-02-1960 inbeslagname tweede middengolfzender VRON 18-04-1960 Borkum Riff naar volle zee 21-04-1960 eerste officiële uitzending Radio Veronica op 198 meter 17-05-1960 Radio Veronica verhuist naar 192 meter 00-07-1960 Tineke start bij Veronica 19…
-
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De beschrijving van Kurt: [verborgen inhoud] Met slechts deze omschrijving:
-
-
- 1 antwoord
- 415 weergaven
-
-
Deel 2 van ons vierluik over de zeezenders in Nederland op NH Radio: Na 1970, Leo van der Goot is te gast. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Misschien al eerder gedeeld hier? Voor wie het gemist heeft: [verborgen inhoud]
-
-
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 2 followers
-
-
wat ik mij af vroeg,of de zeezenders met koninginnedag ook daar aan iets deden.of zonden zij gewoon de gewone dag programmering uit.mischien weet iemand dit.groeten van h.roos.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Binnen onze hobby "zeezenders" hoorden noodzakelijkerwijs ook de passende ontvangers. Als kind al onderzocht ik elke radio om te zien of er een zeezender op de draaischijf stond. Helaas heb ik nooit succes gehad met mijn zoektocht - en dat in de periode van 1966 tot 1990... Telkens weer hoorde en las ik dat dergelijke apparaten absolute uitzonderingen waren. Ondertussen hebben vele radioliefhebbers dergelijke toestellen gevonden, vooral met behulp van het internet. In feite heb ik in de afgelopen 2 decennia zelf talrijke toestellen kunnen verwerven, waarop vooral Radio Veronica, Radio Caroline, Radio Noordzee (die in 1964 vanuit REM-eiland uitzond) of ook Radio Mercu…
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag op Radio Luxembourg aandacht voor de zeezenders: Sunday February 13th is World Radio Day. Georges Lang will offer from 2300 UTC a 2-hour Show devoted to the fabulous adventure of Offshores pirate radio stations in the 60s. It’s on RTL France on 234 kHz from Luxembourg, FM across France and of course on the Internet. Christian Ghibaudo to bdxc-news to WOR iog (2022-02-19). Piet.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Volgens de beschrijving van Douwe Dijkstra; Caroline-19690302-RevivalHourOnRadioAndorra 227-Jingles RadioEssex-222-19660804-JohnTower-FortKnock RadioScotland-19670812-FromTheComet242 CarolineSouth-19690814-AboutClosingBigL Caroline-BigL-Jingles&Commercials Caroline-19670000-Commercial-TommyVance-DavidMcWilliams [verborgen inhoud] Kan iemand uitzoeken of dit klopt en waar de knipjes zitten?
-
- 12 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veel zeezenderopnames vanmorgen met veel dank aan de Offshore Radio dowload groep, met dank aan Harm Koenders en Chris Visser Het zijn beperkte opnames en gaven een goede indruk hoe de zenders vroeger begonnen aan een uur 227-19670617-1245-1315-LookBoden [verborgen inhoud] 270-19660900-1030-1100-AlexDee [verborgen inhoud] 355-19670700-0956-1120-TonyMonson [verborgen inhoud] 390-19670300-2300-0002-DavidSinclair-Serenade [verborgen inhoud] 558-19880914-1200-1230-WalterSimons-EenBroodjeRoss [verborgen inhoud] 819-19890114-1300-1330-RaymondBalsink-TexasAmerikaanseTop40…
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server. Al heel lang geleden verzameld en toen nog in het begin van zo'n leuke zeezender verzameling aan opnames. Alles maar in 1 top gezet - een lading rommel, maar je weet nooit of er toch wat leuks tussenzit, waarvan je denkt .... Hoe kan dat nou ? Toch niet eerder gehoord, maar mogelijk zal dat wel niet voorkomen. Er zit zelfs een opname van Herbert Visser bij en een Mi Amigo studio opname. Toen ik die plaatjes bij een 60s station hoorde, dacht ik... het zouden de jaren 80 kunnen zijn, alleen dan op FM. Je hoorde o.a. I love candy. En toch zijn het de geluiden van zenders die we toen mooi vonden (en nu nog) british-pirate…
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Is er iemand die in het bezit is van de zee zenderspecial 1970-1974 (13 delen) uit 2010 samenstelling Oeds Jan Koster en deze hier wil uploaden. Groet Henk.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dit is er een voor Leen, het prijsje was dus 14 harde guldens en kijk ook eens naar de laatste prachtige zin
-
- 3 antwoorden
- 833 weergaven
- 1 follower
-
-
Heel diep in mijn archief zat, tot vorige week, een enveloppe met allemaal kleine knipsels en aanmoediging stencils die allemaal te maken hebben met de organisatie van tochten naar de toenmalige zeezenders in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Vaak is de tocht, begin mei 1973, die nooit doorging beschreven. Uit de documenten in de enveloppe valt te herleiden dat er in 1971 al een samenwerking in organisatie was tussen Pirate Radio News en Rob Olthof als het ging om het organiseren van trips naar de schepen en het REM-eiland voor onze kust. Pirate Radio News bestond in die tijd al een jaar of drie en had een redactie waarin Jacob Kokje, Hans Knot en Willem H…
-
- 18 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg het verzoek het volgende bericht te delen: Hoi allemaal, Ik heb vanmorgen onderstaande mailing uit doen gaan, hierbij voor degene die ik heb gemist. Delen graag. Radio evenement op Radiolichtschip Jenni Baynton 24 t/m 31 augustus 2024 Beste radio-collega’s/liefhebbers, Ik benader jullie in het kader van een radio evenement dat we gaan organiseren vanaf het radiolichtschip Jenni Baynton in Harlingen. Dit gaat plaatsvinden van 24 t/m 31 augustus 2024 onder de naam Radio 74. We willen 50 jaar na het sluiten van Radio Noordzee en Veronica, vanaf hun radio schepen, nog eenmaal de sfeer van voor die tijd terugbrengen op de radi…
-
-
- 5 antwoorden
- 753 weergaven
- 1 follower
-
-
PZC, 16 november 1962 Bron: http://zoeken.krantenbankzeeland.nl/
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Dit staat er op de nieuws site van Stichting Norderney onder Top 40 en tipparade 26 Maart 1966. "Zeg maar Burt! Meneer Bacharach, goed voor 73 hits in Amerika en 52 in de UK. En niet van die flauwe, gewoon Top 40 noteringen. Moon over Napels was een fraaie instrumentaal werkje, Al Martino mikt er een gezongen versie van op vinyl. Scoort niet onverdienstelijk. En zijn nummer wordt weer gecoverd door onder andere Elvis Presley, Engelbert Humperdinck en Homer Simpson. Ja, die Homer" Ik zou maar Bert zeggen, want Moon Over Napels is een compositie van Bert Kaempfert! Groet Nico.
-
- 2 antwoorden
- 755 weergaven
-
-
Hallo Radiovrienden , De vakantie zit er op , mooi weer en veel rommelmarkten en kringloop winkels bezocht . Ook een speurtocht naar Mi Amigo spulletjes leverde weer wat op . Zeer interessante Joepie bladen uit 1974/75 kwamen uit Aalst tevoorschijn . Een paar dagen België zijn soms wel heel mooi . Ik zal deze winter eens kijken of ik iets van deze bladen kan scannen en hier posten . Als ze hier liggen ruikt de boel muf wat een nostalgie uit een speurtocht door België. Groet van Peter ( Pd2pk)
-
- 0 antwoorden
- 651 weergaven
-
-
Veronica 1969-08-07 Advertentie Autosporthuis Ebenhaezerstraat 33B Rotterdam (Het vrije volk) Zelfs op de maan ontvangt u Veronica
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Jaren geleden kocht ik een fijne cd van de Nederlandse groep Zen. De cd Zen 1967~1970. Daarop staan Jingles T.B.V Radio Veronica. Ik kan me niet herinneren dat er meer groepen op deze manier Veronica jingles hebben uitgebracht op officieel plaatwerk. Of toch wel? Wie weet meer ?
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Sinds vanavond staat de volgende advertentie op Marktplaats: Zendbuis van zendschip Veronica - Deze buis komt van het Veronica schip. (Met een foto er bij). mijn vraag is: kan iemand mij zeggen of dat zo is? gr.thijs
-
- 13 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Kwam dit tegen op Marktplaats, [verborgen inhoud] Zender lamp van Radio Veronica toen ze nog uitzonden vanaf het "piratenschip" de Norderney. Rond 18 x hoog23 cm, ca. 6 kg. Ik heb geen certificaat of zoiets. Mijn inmiddels overleden vader had als zendamateur contact met de zendertechnicus. Dat was allemaal illegaal toen. Omdat mijn vader hem kon helpen met een technische vraag kreeg hij deze lamp van de einddtrap als cadeau. Die lampen versleten nogal snel, ik heb iets onthouden van eens in de 2 a 3 weken een nieuwe. "Normaal" gingen de oude lampen dan overboord, maar deze is dus netjes mee terug aan land gebracht
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-