Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
13.533 discussies in dit forum
-
Hallo, wat ik me al een hele tijd afvraag, waar zijn de zenders die toen aan boord van de Nordeney stonden, wat ik heb begrepen is dat ze in beslag genomen zijn, zijn ze toen vernietigd, of staan ze nog ergens ? Groetjes, Richard de Heus
-
- 29 antwoorden
- 4,4k weergaven
-
-
Beste lezers, Wie weet er het exacte zendvermogen van de zenders op de Norderney. Ikzelf weet niet beter of 192 was 10kw en 538 was 15kw. maar klopt dit wel of niet ? Bedankt alvast voor jullie reacties
-
-
- 21 antwoorden
- 4,6k weergaven
-
-
Dag vrienden, Er is nog iets wat me bezig houd, het is die sterke zendmast zoals we die de laatste jaren van de MV gekend hebben. Hoe hoog was die eigenlijk? Speelde de hoogte een rol? Afgezien dan om de lengte van de antenne te bepalen? Hoe kan het nu, dat landzenders zoals Gold (GB ) met zo'n groot vermogen uitzendt en zeer moeilijk te krijgen is op het continent? Terwijl onze zeezenders het met veel minder moesten stellen en veel verder gingen Groeten Ricky
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Zendschip locaties op de webcam! Eigenlijk dekt de vlag de lading niet geheel, maar vooruit, om het in deze rubriek te plaatsen is een beetje gesjoemel toegestaan. Ik ben al jaren een gluurder, niet dat ik hier in Schildmeer aan Zee s avonds in het donker op de loer lig naar prompte 87jarige blondines maar ik ben een webcam gluurder. En niet zo maar webcams, ik ga voor twee belangrijke aspecten. Allereerst moet het een kwalitatief zeer goede cam zijn of een beetje compromis omdat de locatie uniek is. Ten tweede moet het een locatie aan de Noordzee zijn die in de nabijheid van een ex zeezender tussen 1985 en 1990 ligt, dit om de sfeer te pakken. …
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is een wonder, het Radio London Big L 64/67 zendschip is boven water en na een inspectie op het droge kiest het schip weer het ruim sop. England...here we come! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dank aan F. park voor de foto's.
-
- 3 antwoorden
- 853 weergaven
-
-
Ik vond op internet deze foto, dit lijkt wel een zendschip gezien de mast. Maar welk zendschip zou dat dan wel kunnen zijn?
-
-
- 16 antwoorden
- 6,4k weergaven
-
-
Niet gecontroleerde ne mogelijk fout gedateerde opnames van Radio Caroline. Ik heb ze al een tijdje in een map staan om uit te zoeken, maar kom er niet aan toe. Is er hier iemand die dat wil doen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 912 weergaven
-
-
Ik heb ooit eens 2 uurtjes uit de Caroline Top 50 van 12 mei 1979 gevonden (incompleet) Heeft iemand deze compleet? En.... zijn er meer afleveringen bewaard uit deze periode? Zou leuk zijn. Rob Hudson doet dit leuk.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 930 weergaven
- 1 follower
-
-
Gisteravond hielden we weer onze 5 jaarlijkse Veronica personeelsreünie. Gewoonte getrouw in Lapershoek. We mochten vele oud collega's begroten waarvan sommige elkaar al 50 jaar ! niet meer hadden gezien. Helaas waren er ook andere collega's helaas niet aanwezig. Ad en ik hadden "forum baas" Vincent ( met z'n onafscheidelijke foto toestel ) en de medforumlid Harm, fotograferen is zijn beroep, uitgenodigd. Het resultaat zullen vast wel zien de eerst komende tijd. Zelf heb ik niet zo veel foto's want ja, Ad en ik waren "gastheer" dus ben je druk met begroeten en de muziek en de films. Medeforum lid Alex liep de hele avond alles op video vast te leggen, wie weet…
-
- 19 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Bijgaand twee foto's van dezelfde waslijn aan boord van de Ross Revenge uit de periode 1983-1985 Niet alleen de was werd opgehangen... Salut Leendert
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ben nog op zoek naar een Miamigo file van 31-12-1976. Het uur voor dat de top 100 begint en wel het uur tussen 11 en 12 wie oh wie heeft hem. Dan is het weer compleet. Verder iedereen fijne feestdagen.
-
- 0 antwoorden
- 758 weergaven
-
-
Al geruime tijd ben ik op zoek naar naar één of meerdere afbeeldingen van het Veronicaschip de Norderney achter het Centraal Station van Amsterdam in 1975 en/of 1976. Tot op heden nog steeds zonder resultaat. Heb het onder andere geprobeerd via Marktplaats, mijn advertentie is daar al ruim 800 keer bekeken, maar ook daar is blijkbaar niemand te vinden die een afbeelding heeft uit die periode. Via Google kwam ik terecht bij Soundscapes.info en las daar een kort verhaal over een 'onvergetelijke herfstdag in 1975', compleet met een X aantal kleine afbeeldingen van de Norderney achter het C.S. te Amsterdam. Nu is mijn vraag: bestaat de mogelijkheid om die foto'…
-
-
- 24 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] opgenomen in Oostende fragmenten gedurende de dag tot sluitingstijd
-
- 0 antwoorden
- 413 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-19770720-962-0855-0940-RogerMathews-StuartRussell-BRP2-S2-3.MP3 opname Oostende, 14 dagen na de verhuis van 953 naar 962khz
-
-
- 3 antwoorden
- 739 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] opname bij Zeebrugge
-
-
- 4 antwoorden
- 732 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Zou het toeval zijn dat Peter Ad Rolls draait op de dag dat Gunfleet Tower ontmanteld werd en er geen herstart kwam van radio atlantis?
-
-
- 13 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 407 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Peter van Dam zat nu aan boord en deed nogal wat uren na de inbeslagname van heel wat programma's. Daardoor doet hij op 1 maart 75 maar 1 uur Soul. Peter had bij de inbeslagname ook mooi aan de rijkswachters getoond hoe een bulkeraser werkte, waardoor ze lege tapes inbeslagnamen.
-
-
- 2 antwoorden
- 522 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Live van boord Peter van Dam
-
-
- 1 antwoord
- 447 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Ook in Nederland opgenomen tapes komen weer aan boord
-
- 0 antwoorden
- 287 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 15 november 1976 Baken 16
-
-
- 13 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 3 followers
-
-
[verborgen inhoud] dit was de eerste dag dat Stan Haag programma's deed voor Mi Amigo. Stan zijn programma werd nog in België opgenomen. Joop vermeldt dat hij bij Stan het uur ervoor de techniek heeft gedaan, maar een kwartier later heeft hij geen idee welke platen Stan gedraaid heeft. Op een ogenblik dat er op diverse plaatsen no werd opgenomen.
-
- 0 antwoorden
- 447 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Het gevolg van de inbeslagname in de hoeve doet zich gevoelen aan boord van het zendschip. Om 11u hoor je geen Stan Haag maar een nonstop programma en de Juke box programma's zijn herhalingen van een week eerder
-
-
- 1 antwoord
- 947 weergaven
-