Geplaatst 7 januari 201213 jr. Uurtje Ron Flon Flon met Jacques Plafond. In deze aflevering; - kennismaking met dichteres Wilhelmina Kuttje; - interview met Lia Doorbraak; - Plafond draait drie keer hetzelfde plaatje; - liedje ‘Wat is het leven zonder liefde’, gezongen door Gerrit Dekzeil; Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 24 januari 201213 jr. Dit was de allereerste aflevering van Ron Flon Flon. Ik heb het altijd een te gek programma gevonden. In 1986 was er zelfs een televisieversie. Dank en groet, Bart Alleen... de link werkt niet.
Geplaatst 24 januari 201213 jr. Auteur De link hierboven is vervangen en moet weer werken. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Het tweede deel van deze 'pure zendtijdvermorsing' met daarin onder andere: - interview met twee leden van de band Splitsing (uit Groningen) - volgens Plafond is de rubriek ‘de krant van gisteren’ vandaag nieuw - van kwaad tot erger afl.19 vanuit Barlaeus Gymnasium - Plafond praat met Wilhelmina Kuttje jr. over Willem Brodel - Plafond wil zich niet laten voorschrijven of hij de post eerst behandelt of eerst gaat bellen - er zijn geen boeken binnengekomen en de gasten voor theaterpraat zijn niet komen opdagen - verkeersinfo met Henny Pereira - Lia Doorbraak met filmnieuws - soep van de dag
Geplaatst 24 januari 201213 jr. het kan natuurlijk 1000 maal ethervervuiling of zendtijdvermorsing zijn geweest maar meneer Jacques Plafond, die ooit als jongeling begon als tekstschrijver bij reclamebureau Delamar, heeft natuurlijk breeduit omroepgeschiedenis gescrheven door bij vele VPRO tv uitzendingen (ja komt u maar met de titels) aktief te zijn. Sjef, Koningin Juliana, Barend Servet en vele anderen mogen (mochten) hem dankbaar zijn. En derhalve, polons, zal ik met vreugde de programma's met een brede smile beluisteren
Geplaatst 25 januari 201213 jr. Auteur Hans, de term 'pure zendtijdvermorsing' komt van Jacques Plafond zelf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in die tijd dat ook daadwerkelijk vond. Nu bijna 30 jaar later denk ik er gelukkig anders over.
Geplaatst 25 januari 201213 jr. Er is toch ook een website van de VPRO voor RonFlonFlon met daarbij allerlei afleveringen online. Jullie wisten dit waarschijnlijk al, maar voor degene die het niet weten. http://weblogs.vpro.nl/ronflonflon/
Geplaatst 27 januari 201213 jr. ''Welkom...Gerard Reve; tot zover de komplimenten. Gerard reve, geloof joe nou echt in God?'' Een klassieker in het najaar van (ik geloof) 1989 ?? Ik reed bijna van de weg af van het lachen.....
Geplaatst 28 januari 201213 jr. Citaat ''Welkom...Gerard Reve; tot zover de komplimenten. Gerard reve, geloof joe nou echt in God?'' Een klassieker in het najaar van (ik geloof) 1989 ?? Ik reed bijna van de weg af van het lachen..... Ik vond het grappig. Heel anders dat de vaste formats van vandaag.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.