Geplaatst 16 januari 201213 jr. Met deze ontvanger speur ik zo af en toe de MW en KG banden af. Maar ik heb nogal veel weilanden in de buurt met schrikdraad dus storing genoeg, helaas. Ik heb de ontvanger zo gemaakt dat ik hem kan "besturen" met een Sinclair ZX81 computer uit de jaren 80 maar er is 1 probleem, ik heb geen ZX81 meer. Juul
Geplaatst 16 januari 201213 jr. Ik ken de Icom zeer goed, luisterde er vroeger ook mee. Anderhalf jaar geleden heb ik de luisterhobby weer opgepakt. Ik zal er de komende tijd wat over schrijven hier. Ik ga ondertussen verder met het schrijven van een verhaal van een radio die vandaag arriveerde na te zijn omgeruild ivm een defect,
Geplaatst 28 februari 201213 jr. IK luister ( zend ) in de ether met een Yaesu ft 450 en daar naast nog een digitale ontvanger de papp radio van hjcb. Daar naast nog een internet ontvanger de freecom music pal. Als antennes gebruik ik een G5rv junior voor de hogere banden ( zenden doe ik er mee op 20 en 40 meter en voor de lage banden een ala welbrook loop antenne alleen ontvangst.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.